x تبلیغات
seo education

هزینه رادیولوژی در منزل کرج

 رادیولوژی شاخه ای از علم پزشکی می باشد، که در آن تصاویر اندام های بدن جهت تشخیص بیماری تفسیر می شود. رادیولوژی تشخیصی و رادیولوژی مداخله ای دو حوزه ی اصلی رادیولوژی می باشد، که در هر دوی آن ها از انرژی تابشی جهت تشخیص و درمان بیماری ها استفاده می شود. این نوع تصویربرداری به طور مستقیم از اشعه یونیزاسیون استفاده می شود. هدف از انجام رادیولوژی تشخیص مشکلات داخلی بدن، جلوگیری از صدمه و درد است، تا قبل از این که درد و مشکلات بیشتر شوند، پزشک معالج بتواند این مشکلات را تشخیص دهد، و به درمان سریع تر بیماری ها بپردازد. معمولاً از تجهیزات و طیف وسیعی از تکنیک ها برای گرفتن تصاویر از داخل بدن استفاده می کنند، همچنین به پزشکی که تصویربرداری را انجام می دهد، رادیولوژیست می گویند.

رادیولوژیست ها برای کمک به تشخیص و معالجه شرایط مختلف یا آسیب دیدگی ها را در تصاویری مانند تصاویر گرفته شده، با اشعه ایکس تجزیه و تحلیل می کنند. رادیولوژی تقریباً برای هر بخش مراقبت های بهداشتی اعم از جراحی، اطفال، زنان و زایمان، مراقبت از سرطان، پاسخ به تروما، داروهای اورژانسی، بیماری های عفونی و... مهم و ضروری می باشد.

رادیولوژی در منزل کرج

ارتباط با ما:02634471270

کاربرد عکس رادیولوژی

مهم ترین کاربرد عکس رادیولوژی کمک به پزشک و بیمار برای پیدا کردن مشکل با کم ترین روش های تهاجمی و بدون درد می باشد. اگر قرار بود، پزشکان بدون رادیولوژی در منزل ناچار بودند، هر بار برای بررسی یک عضو مشکوک به شکستگی و یا پیدا کردن علت یک درد داخلی، پوست شما را شکافته و اقدام به جراحی کنند، قطعاً سخت و دشوار خواهد بود. پزشک می تواند هنگام ویزیت پزشک در منزل با تفسیر عکس می تواند مشکلات پزشکی را شناسایی یا رد کرده و روند درمان را مشخص کند. پزشکانی که در خواندن عکس های رادیولوژی تخصص دارند، رادیولوژیست تشخیصی نامیده می شوند. 

رادیولوژی را با توجه به نوع آن و سازوکار عملیات عکس برداری به دسته های مختلفی تقسیم می کنند:

  • رادیوگرافی

از اشعه X برای مشاهده استخوان ها، قفسه سینه یا شکم استفاده می شود، که به آن پرتونگاری هم می گویند.

  • CT (توموگرافی کامپیوتری)

در توموگرافی کامپیوتری با استفاده از دستگاه های خاص، تصویربرداری از زوایا و ابعاد مختلف ناحیه خاصی از بدن مانند دهان انجام می شود. این تصاویر بعد از پردازش های خاص کامپیوتری به عکس تبدیل می شوند.

  • MRI

از امواج رادیویی و میدان مغناطیسی برای عکس برداری استفاده می شود.

  • ماموگرام

از اشعه X اغلب برای عکس برداری از بافت های سینه (پستان) استفاده می شود.

  • سونوگرافی

در سونوگرافی با استفاده از امواج صوتی تصاویر متحرک ایجاد می کنند، و از طریق مشاهده آن ها روی صفحه نمایش وضعیت بیمار را تشخیص می دهند. از سونوگرافی اغلب برای اکوکاردیوگرام (اکوی قلب) و معاینه رحم در دوران بارداری استفاده می شود.

  • فلوروسکوپی

در فلوروسکوپی برای ایجاد تصاویر متحرک و آنی از درون بدن از اشعه X استفاده می شود. معاینه دستگاه گوارش یکی از مهم ترین کاربردهای فلوروسکوپی می باشد.

  • پزشکی هسته ای

از مواد رادیواکتیو به طور محدود و کنترل شده برای ایجاد روشنایی و متعاقباً مشاهده ی فرایندهای درونی بدن استفاده می شود.

دستگاه‌ های رادیولوژی در منزل

دستگاه های رادیولوژی در منزل مرکز پزشکی سلامت نوین با توجه به نوع آن ها از اشعه ایکس، امواج اولتراسوند و امواج مغناطیسی برای تهیه تصویر استفاده می کنند. مدل های مختلف دستگاه های رادیولوژی، سونوگرافی، ام آر آی و سیتی اسکن وجود دارد، که با توجه به نظر پزشک و نوع بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. خوشبختانه به خاطر پیشرفته تر شدن تجهیزات پیچیده امکان انجام سونوگرافی و رادیولوژی در منزل فراهم شده است. تیم پزشکی شامل پزشک رادیولوژیست و تکنسین های همراه آن دستگاهای لازم را به منزل بیمار آورده، و بدون نگرانی از شرایط پر اضطراب آزمایشگاه ها تخصصی ترین آزمایش ها را در منزل بیمار انجام می دهند.
پزشک معمولاً زمانی درخواست عکس برداری ناحیه ای از بدن را می دهد، که بیمار در آن قسمت احساس درد کند، و این درد به مرور زمان تغییر نکرده، یا بدتر شود. یکی از مهمترین فواید ارائه خدمات رادیولوژی در منزل و سونوگرافی در منزل همین موضوع می باشد.

منتقل کردن بیمار به آزمایشگاه یا بیمارستان های مختلف زمانی که به خاطر داشتن درد اذیت می شود، بسیار طاقت فرسا است. به این شرایط، معطلی ها و دقایق طولانی سالن انتظار برای رسیدن نوبت را هم اضافه کنید. سونوگرافی و رادیولوژی در منزل کرج برای چنین بیمارانی یک اقدام ضروری است، که به شما امکان می دهد، از تمامی تخصص پزشک و دستگاه های های رادیولوژی در منزل خود استفاده کنید.

برای تشخیص چه بیماری هایی از خدمات رادیولوژی در منزل می توان استفاده کرد؟

رادیولوژی روش مناسبی برای عکسبرداری از بافت های سخت بدن مانند استخوان ها می باشد، ولی ممکن است، پزشک برای موارد دیگری مانند تهیه عکس از ریه، بررسی های ساده معده، مری، سنگ های کلیه، لغزش مهره های کمر یا ستون فقرات، تصاویر با کنتراست بالا، تغییر شکل ستون فقرات هم خدمات رادیولوژی در منزل را تجویز کند. 

هزینه رادیولوژی در منزل کرج

چه افرادی می توانند از خدمات سونوگرافی در منزل استفاده کنند؟

  • افراد سالمند

سالمندان به خاطر کهولت سنی که دارند، بیرون رفتن از منزل برای آن ها سخت می باشد، و به همین خاطر بیشتر آزمایش ها، سونوگرافی و رادیولوژی ها را به تعویق می اندازند.

  • بیمارانی حرکتی

آن دسته از بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند، و رفت و آمد برای آن ها سخت است. به همین خاطر بهتر است، این بیماران از خدمات رادیولوژی ها در منزل استفاده کنند.

  • بیماران سکته مغزی

معمولا افرادی که دچار سکته مغزی می شوند، نمی توانند به راحتی رفت و آمد کنند. به همین خاطر بهتر است، این بیماران برای انجام آزمایش ها و رادیولوژی ها از خدمات داخل منزل استفاده کنند.

  • بیماران نخاعی

بیمارانی که دچار آسیب هایی در نخاع هستند، نیز مانند بیماران دیگر در رفت و آمد مشکل دارند، و برای روند درمان خود باید رادیولوژی انجام دهند.

  • بیماران شکستگی

بیمارانی که در بعضی از قسمت های بدن مانند پا و لگن دچار شکستگی هستند، رفت و آمد برای آن ها سخت است، ولی افرادی که دچار شکستگی در دست دارند، می توانند به رادیولوژی های بیرون از منزل مراجعه کنند، البته برخی از شکستگی ها نیز به اندازه ای حاد هستند، که بهترین گزینه برای آن ها رادیولوژی در منزل است.

  • بیمارانی آسمی

در شهرهای بزرگ مثل کرج که آلودگی بیش از اندازه برای بیماران آسمی خطرناک می باشد، و بهتر است، کمتر به بیرون از منزل بروند.

  • بیماران بستری در منزل

بسیاری از بیماران هستند، که به خاطر وزن و شرایط چشمی که دارند، باید در منزل بستری باشند.

عکس رادیولوژی ریه و سینه

هنگامی که پزشک مشکوک به درگیری شش ها در بیمار است، درخواست عکس رادیولوژی ریه می کند. در این حالت دوز بسیار کمی از اشعه یونیزان توسط دستگاه تولید و تصاویری از داخل قفسه سینه به پزشک ارائه می شود. هدف از عکسبرداری توسط رادیولوژی در خانه می تواند ارزیابی ریه ها، قلب و دیواره قفسه سینه باشد، و برای کمک به تشخیص علت تنگی نفس، سرفه مداوم، درد قفسه سینه یا میزان آسیب در اثر ضربه استفاده می شود. همچنین ممکن است، رادیولوژی در خانه برای کمک به نظارت بر درمان انواع بیماری های ریوی مانند پنومونی، آمفیزم، سرطان و بیماری شایع این روزها یعنی کرونا استفاده شود.
رادیوگرافی قفسه سینه ساده و آسان می باشد، و به آمادگی کمی نیاز دارد. هنگام انجام رادیولوژی در خانه در صورت احتمال بارداری شرایط خود را به پزشک و تکنسین اطلاع دهید. حتما در حین انجام رادیولوژی در خانه زیورآلات را درآورده، و لباس های خانگی گشاد و راحت خود را بپوشید.

مزایای استفاده از رادیولوژی در منزل

  • صرفه جویی در زمان

با انجام رادیولوژی در منزل می توانید به جای صرف زمان زیاد برای رفت وآمد و انتظار در کلینیک یا بیمارستان بدون این که از خانه ی خود خارج شوید، کارتان را ظرف چند دقیقه انجام دهید.

  • گزارش گیری آنی

به واسطه رادیولوژی در منزل می توانید فوراً بعد از انجام عملیات عکس برداری به گزارش کار دسترسی داشته باشید.

  • حفاظت از گروه های آسیب پذیر

جا به جا کردن افراد سالمند، معلولین و یا افرادی که به هر شکل از مشکلات حرکتی رنج می برند، فرایندی طاقت فرسا و البته بعضاً پرخطر می باشد. رادیولوژی در منزل در واقع اقدامی برای تسهیل این فرایند و حفاظت بیشتر از این عزیزان است.

  • افزایش ضریب ایمنی

با استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل دیگر احتیاجی به مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها مخصوصاً مکان های پرخطر شیوع انواع بیماری ها مخصوصاً ویروس کرونا ندارید، و می توانید هم زمان با افزایش حداکثری ضریب ایمنی برای خود و عزیزانتان، از بهترین خدمات پزشکی استفاده کنید.

هزینه اسکن ریه در منزل

نکات مهم در مورد رادیولوژی در منزل

با توجه به این که این دستگاه ها دارای اشعه های مضر می باشد، و نباید بی دلیل از این دستگاه ها استفاده کرد. به خصوص افرادی که قصد دارند، از این دستگاه ها در منزل خود استفاده کنند. در صورت لزوم اگر بیمار اورژانسی باشد، و قادر به رفتن به بخش های مختلف مانند کلینیک ها و بیمارستان هایی که دستگاه رادیولوژی دارند، نمی باشد، می توانند از این دستگاه استفاده کنند، البته باز هم باید همه ی موارد لازم و ضروری را رعایت کنند.

بیشتر افراد زمانی که می خواهند رادیولوژی را در منزل انجام دهند، انتظار دارند، در همان زمان سفارش دستگاه به منزل آن ها برده شود، این در حالی است، که هر دستگاه باید در زمان خودش به محل منتقل شود. بعضی اوقات افراد اصرار دارند، که از شب قبل دستگاه ها در محل باشد، قطعاً این انتظار بی جایی است، چون در زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنند، احتمال خرابی و یا به هم ریخته شدن تنظیمات دستگاه وجود دارد. یا حتی در حالت خوشبینانه ممکن است، که بیمار در روز آینده روند بهبودی داشته باشد، و نیازی به انجام رادیولوژی وجود نداشته باشد.

برای دستگاه های پرتابل باید حداقل فاصله یک متری رعایت شود، این فاصله در دستگاه های ثابت دو متر می باشد. به همین خاطر پرسنل و تکنسین های رادیولوژی موظف اند، که همه ی تجهیزات و وسایل مورد نیاز مانند پاراوان سربی به بیمار و هر فرد دیگری که در محیط حضور دارد، بدهند. هر فردی با هر نسبتی که با بیمار دارد، باید از محیط دور شود. بسیاری از همراهان بیمار به خاطر کهولت و یا آسیب دیدگی شدید بیمار می خواهند در زمان انجام رادیولوژی در محیط باشند.

زمان ورود و خروج در رادیولوژی منزل بسیار مهم است، و تاثیر زیادی در برآورد قیمت دارد، همچنین انجام ساعت دقیق رادیولوژی در برخی از بیماران با توجه به تشخیص پزشک اهمیت دارد، همچنین تکنسین باید به زمان رادیولوژی دقت کند، و مدت زمان و شروع آن را به صورت دقیق در گزارش نهایی یادداشت کند. رعایت فاصله بهترین روشی است، که با استفاده از آن می توان از بیمار و افرادی دیگر که در محل حضور دارند، محافظت کرد. گاهی بیمار تا حدی ناتوان است، که نمی تواند به تنهایی در مقابل دستگاه قرار بگیرد، به همین خاطر باید همراهی داشته باشد. برای این افراد تا حد امکان باید قبل از انجام رادیولوژی سعی شود، که بیمار را ابتدا کنترل کنند، و بعد از آن رادیولوژی را انجام دهند، و تا حد امکان در زمان رادیولوژی به غیر از بیمار فردی دیگر در محل حضور نداشته باشد.

حال اگر بیمار توانایی نداشته باشد، همراه با تمامی تجهیزات امنیتی مانند روپوش های سربی، دستکش سربی و شیلد های مخصوص استفاده کند.

رادیولوژی در منزل چگونه انجام می شود؟

با توجه به این که با انجام رادیولوژی در منزل دیگر نیازی نیست، بیمار به بیمارستان ها و یا کلینیک های عکس برداری مراجعه کند، و کل فرآیند رادیولوژی توسط متخصصین، در منزل بیمار انجام می شود. با توجه به این که پیشرفت های بسیار خوبی در زمینه پزشکی باعث ارتقای شگفت انگیز قابلیت ها و امکانات تجهیزات عکس برداری شده است. در حال حاضر تجیهزات رادیولوژی پرتابل (قابل حمل) می باشند. تجهیزاتی که به واسطه سبکی و ابعاد به مراتب کوچک تر در مقایسه با گذشته امکان ارائه ی حساس ترین خدمات پزشکی را به صورت سیار مقدور ساخته است. 

در فرآیند رادیولوژی در منزل، کارشناس رادیولوژِی به خانه شما مراجعه کرده، تجهیزات عکس برداری را آماده می کند، عملیات رادیوگرافی را طبق دستورات پزشکی، انجام داده، و بعد از اتمام کار در کمتر از 12 ساعت تصاویر را چاپ شده، به شما تحویل می دهند.

هزینه رادیولوژی در منزل کرج

هزینه رادیولوژی در منزل به تعداد گرافی های گرفته شده، و یا تعداد عضو نیاز به تصویربرداری تعیین می شود. کمترین هزینه ی تصویربرداری برای ریه و شکم می باشد، و دیگر عضوهای بدن به خاطر علت گرافی بیشتر هزینه بالاتری دارد. 

https://salamatnovin.com/post/11/%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%D9%84%D9%88%DA%98%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

انجام تخصصی اکوی قلب و نوار قلب در منزل

 

نوار قلب چیست؟

نوار قلبی (الکتروکاردیوگرام) یک آزمایش ساده و بدون درد برای ثبت فعالیت های الکتریکی هر ضربان قلب می باشد. این آزمایش توسط الکترودهای مخصوصی که یک سر آن ها به بدن بیمار و یک سر آن ها از طریق سیم های متصل به دستگاه وصل می شود، انجام می گیرد. با اتصال چند الکترود بر روی سینه، بازو و مچ پای بیمار فعالیت الکتریکی قلب روی کاغذهای مخصوص ثبت می شود، و پزشک معالج می تواند با بررسی این امواج بیماری های قلبی را تشخیص دهد. 

در صورتی که سابقه ی بیماری قلبی دارید، و در قفسه ی سینه ی خود احساس درد می کنید، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر قادر به بیرون آمدن از منزل نیستید، می توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید، تا مشکل شما بدتر نشود، و در صورت لزوم پزشک متخصص برای شما نوار قلب در منزل را تجویز می کند.

نوار قلب در منزل کرج

ارتباط با ما:02634471270

نحوه‎ انجام تست نوار قلب در منزل

گرفتن نوار قلب برای انجام تست های اولیه برای بررسی نحوه‎ ی عملکرد قلب در دردهای قلبی و سکته ی قلبی صورت می ‎گیرد. نحوه ی انجام تست نوار قلب در منزل این گونه است، که دستگاه الکتروکاردیوگراف به منزل بیمار برده می شود، و امواج الکتریکی را که توسط قلب منتشر می‎ شود، را روی صفحه ی شطرنجی ترسیم کرده، و به نمایش می گذارد. جهت دریافت سیگنال های قلب در این دستگاه نیز پس از متصل شدن الکترودهای فلزی به قفسه ی سینه، و دیگر اندام ها، اطلاعات باارزشی را در مورد عملکرد قلب در اختیار پزشک قرار می گیرد. الکترود هایی که به قفسه ی سینه، بازو و پای بیمار متصل می‎ شوند، هیچ گونه عوارض جانبی برای بیمار ندارد، و به تعداد 12 الی 15 عدد می باشد، که به وسیله ی سیم به دستگار تست نوار قلب متصل شده اند.

گرفتن نوار قلب در منزل کرج

افرادی که در ناحیه ی قفسه ی سینه ی خود احساس درد دارند، و یا افرادی که تپش قلب شدید دارند، باید آزمایشاتی مانند نوار قلب در منزل یا اکو قلب در منزل را انجام دهند. توجه داشته باشید، که در صورتی که افراد نتوانند به راحتی نفس بکشند، یا در هنگام تنفس درد داشته باشند، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می ‌کند. ممکن است، افراد به خاطر دلایل مختلف مانند بیماری کرونا، شلوغ بودن کلینیک ها یا بیمارستان ها، ترافیک، زندگی شهری و… ترجیح می ‌دهند، از خدمات نوار قلب در منزل یا اکو قلب در منزل استفاده کنند.

نوار قلب می تواند تمامی فعالیت های الکتریکی و مکانیکی قلب را ثبت کند، که این کار تنها در چند دقیقه انجام می‌ شود. در هنگام گرفتن نوار قلب در منزل فرد باید به صورت طاق باز قرار بگیرد، و الکترودها در ناحیه سینه و انتهای پاها وصل گردد، ولی برای گرفتن اکو قلب در منزل فرد باید به پشت یا پهلو بخوابد سپس از وسیله ایی خاص استفاده می‌ کنند، تا بتوانند دریچه‌ ها، دیواره های قلبی و همچنین ابتدای سرخرگ ها را مشاهده کنند. هم چنین برای گرفتن آزمایش اکو قلب در منزل از ژل مخصوصی نیز استفاده خواهند کرد.

چه افرادی می توانند از خدمات نوار قلب در منزل استفاده کنند؟

  • افرادی که در قفسه ی سینه خود احساس درد شدید داشته باشند.
  • افرادی که تپش قلب شدید دارند.
  • افرادی که در ناحیه قلب احساس درد داشته باشند.
  • افرادی که نمی توانند به راحتی نتوانید نفس بکشند، و هنگام تنفس درد داشته و تنگی نفس داشته باشند.

مرکز پزشکی سلامت نوین ارائه دهنده ی خدماتی دیگری اعم از فیزیوتراپی در منزل، سونوگرافی در منزل، کار درمانی در منزل، رادیولوژی در منزل، تزریقات در منزل، نوار قلب در منزل و... می باشد.

هزینه نوار قلب در منزل

مراحل آماده شدن بیمار برای انجام تست نوار قلب در منزل

  • اتاقی را که برای انجام تست در منزل در نظر می گیرید. اتاق مد نظر حتماً باید دارای نور مناسب باشد.
  • در اتاق تخت مناسبی را قرار داده، و برای انجام تست نوار قلب روی آن آماده کنید.
  • قبل از انجام تست به هیجچ عنوان فعالیت فیزیکی سنگینی را انجام ندهید، تا ضربان قلبی شما را تحت تاثیر قرار ندهد.
  • اطرافیان بیمار لازم است، که محیطی آرامش بخش و دور از استرس را برای بیمار فراهم کنند.
  • از خوردن غذاهای سنگین قبل از حضور پزشک در منزل جلوگیری کنید.
  • در آقایان تراشیدن موی سینه ضروری است.
  • با حضور پزشک، به آرامی روی تخت دراز کشیده، و برای متصل کردن الکترودهای فلزی با وی همکاری های لازم را انجام دهید.

مزایای انجام نوار قلب در منزل

  • نبود استرس و ناآرامی در محیط داخل خانه

بیماری که برای انجام تست نوار قلب آماده می ‎شود، باید از وجود هر گونه استرس در خود جلوگیری کند، تا نتیجه‎ ی تست به درستی و در شرایطی دریافت شود، که فرد در حالت عادی قرار دارد. انجام تست در منزل می تواند محیط آرامش بخش تری برای فرد فراهم کند، تا این که بخواهد در مراکز درمانی تست را انجام دهد.

  • کاهش زحمت و هزینه‌‎ ی رفت و آمد به بیمارستان

قطعاً رفتن به مراکز درمانی و بیمارستان برای بیمار و خانواده ‎ی او سخت و دشوار باشد، و تا رسیدن به بیمارستان ممکن است، به قلب بیمار استرس زیادی وارد شود. انجام تست در خانه، هزینه ‎های رفت و آمد به مراکز درمانی را نیز صفر خواهد کرد.

  • صرفه جویی در وقت انجام معاینه و تست

حضور در بیمارستان با در نظر گرفتن مسیر رفت و آمد و شلوغی های بین منزل و مرکز درمانی و در کنار آن صف های طولانی انتظار قطعاً وقت زیادی را از شما تلف خواهد کرد. به همین خاطر با انجام نوار قلب در منزل دیگر این گونه اتلاف وقت ها را نخواهید داشت.

  • عدم نیاز به رزرو نوبت

اگر در مراکز درمانی بیمار نوبت را از قبل رزرو نکرده باشد، باید در فرصت دیگر و با تعیین وقت قبلی به پزشک مراجعه کند. انجام نوار قلب در منزل، نیاز به دریافت نوبت قبل از انجام ندارد، و بیمار در هر زمانی که بخواهد می تواند معاینات قلبی خود را در خانه انجام داده، و نتیجه را همان جا دریافت کند.

  • تشخیص زود هنگام بیماری ‎های قلبی

زمانی که ناهنجاری هایی در عملکرد قلب خود مشاهده کردید، با انجام تست نوار قلب در منزل می‎ توانید بیماری های قلبی خود را پیش از حادتر شدن تشخیص داده، و برای درمان آن اقدام کنید.

  • امکان حضور دیگر اعضای خانواده در کنار بیمار

انجام تست نوار قلب در منزل می تواند با حضور یکی از اعضای نزدیک در خانواده انجام شود. و بودن در کنار دیگر اعضای خانواده باعث می شود، تا بیمار و خانواده ی او به توصیه هایی که از طرف پزشک گفته می‎ شود، دقیق تر عمل کنند.

  • کاهش حملات قلبی در بیماران

بیمارانی که دچار عارضه ی قلبی شده اند، اگر در ترافیک گیر کنند، و در رسیدن به مراکز درمانی تأخیر شده باشند، ممکن است، بیمار دچار حملات قلبی غیر قابل جبرانی شوند، که امکان درمان برای آن ها وجود نداشته باشد. به همین خاطر با حضور پزشک قلب برای انجام تست نوار قلب در منزل باعث می شود، تا فرد سلامت قلب خود را تا رسیدن پزشک به منزل وی حفظ کرده، و به دور از هر گونه شلوغی، تست نوار قلب خود را در منزل انجام دهد.

نوار قلب در منزل غرب تهران

چه زمانی لازم است، تست نوار قلب در منزل انجام شود؟

نوار قلب و انجام تست آن جهت بررسی وضعیت کلی عملکرد قلب در موقعیت های مختلف، دارای کاربرد بسیاری است، ولی آن چه که در این جا اهمیت پیدا می کند، انجام به موقع این تست می ‎باشد. معمولاً به بیمارانی که بخواهند عمل قلب باز را انجام دهند، توصیه‎ می شود، تا قبل از انجام آن برای این که نحوه ‎ی عملکرد دارویی را بر روی قلب بیمار تشخیص دهند، تست نوار قلب را انجام دهد.

هم چنین بیماری هایی که احتیاج به انجام تست نوار قلب در منزل دارند، عبارتند از:

  • در بیماری ‎های ریوی جهت تشخیص نحوه ی عملکرد ریه های فرد در نفس کشیدن بیمار
  • در سکته های مغزی
  • در برخی مسمومیت های دارویی برای این که از آسیب نرساندن دارو به دیگر قسمت های بدن مانند قلب مطمئن شوند، از فرد مسموم تست نوار قلب می گیرند.
  • برای نشان دادن تنگ یا مسموم شدن سرخرگ های کرونر
  • هنگام افزایش فشار خون جهت بررسی فشار آمده به قلب بیمار
  • زمانی که فرد تپش قلب شدید داشته باشد.
  • هم چنین زمانی که فرد نتواند به راحتی نفس بکشد، و هنگام دم و بازدم احساس درد در قلب خود داشته باشد.
  • درد در ناحیه ی قفسه ی سینه و قلب 

تفاوت اکوی قلب و نوار قلب 

بسیاری از افراد ممکن است، پیش از این که هر کدام از این دو تست را انجام داده باشند، در مورد نحوه ی انجام هر تست، کاربرد و تفاوت نوار قلب و اکو اطلاعات دقیقی نداشته باشند. هنگام گرفتن تست نوار قلب الکترودهایی به قفسه‎‌ی سینه، پا و بازوی بیمار متصل می‌‎ شود، که به وسیله ‎‌ی سیم هایی به دستگاه تست نوار قلب متصل هستند. در نوار قلب فعالیت‌ های فیزیکی و الکتریکی قلب را ثبت می ‎‌کنند، و بر روی صفحه‌ ای، نحوه‌ ‎ی ضربان قلب بیمار نمایش داده می‎‌ شود. در انجام تست اکوی قلب به وسیله ‎‌ی پروب و با استفاده از ژل، پروب بر روی قفسه ‎‌ی سینه بیمار حرکت داده شده، و تصاویر زنده‌‎ ای را از عملکرد قلب، دریچه‎‌ های موجود در قلب، سرخرگ‌ ها و دیواره‎‌ های قلبی نشان می‎‌ دهد.
نتیجه‎‌ ای که از تست نوار قلب می‎ توان دریافت کرد، برای مشخص شدن عملکرد کلی قلب، میزان تاثیر داروهای مختلف بر روی قلب و شرایط قلب، در قبل و بعد از عمل جراحی قابل استفاده است، ولی در اکوی قلبی نتیجه ای که به دست پزشک می رسد، نقص‎ های قلبی، مشکلات دریچه ه‎ا، اندازه ی قلب، ماهیچه‎‌ های قلبی آسیب دیده، و قدرت پمپاژ کردن قلب می ‎باشد. 

بیماری های قابل تشخیص با اکو

  • ضخامت دیواره های قلب
  • قدرت پمپاژ قلب
  • وجود لخته های خون در قلب
  • تومور های قلبی
  • مشکلات عروق خونی
  • مشکلات دریچه های قلب از جمله دریچه آئورت
  • بررسی نواقص قلبی مادرزادی

نوار قلب در منزل شیراز

نتیجه دریافتی از تست نوار قلب در منزل

  • می تواند نشان دهنده‌ ‎ی اختلالات الکترولیتی در بدن باشد.
  • می‎‌ تواند نواحی ای از قلب را که خون رسانی کافی ندارند، را نشان دهد.
  • هم چنین می تواند حملات قلبی را که در گذشته برای بیمار رخ داده است، را تشخیص دهد.
  • تعداد ضربان قلب در دقیقه و الگوی ضربان قلب با تست نوار قلب قابل تشحیص بوده، و در صورت نامنظم بودن درمان خواهد شد.
  • ضخیم شدن عضلات دیواره‎ی قلب با تست نوار قلب قابل تشخیص است، که می‌ تواند به خاطر افزایش فشار خون یا دیگر موارد در بدن باشد.
  • تشخیص انواع نارسایی‌ های قلبی و ارجاع بیمار در صورت نیاز به انجام تست اکو بعد از دریافت نتیجه‎ ‌‌ی تست نوار قلب صورت می‎‌ گیرد.

برای تشخیص چه بیماری ­هایی از نوار قلب در منزل استفاده می ­شود؟

  • تشخیص آریتمی یا بی نظمی در ضربان قلب.
  • تشخیص مشکلات مربوط به دریچه های قلب.
  • تشخیص سکته قلبی و دیگر شرایط اورژانسی.
  • تشخیص نواقص و عیوب قلب.
  • تشخیص و اطلاع از سوابق سکته قلبی.
  • تشخیص بیماری­ های مرتبط با عروق کرونر قلب یا همان تشخیص رگ ­های تنگ شده، و یا مسدود شده قلب.

نکات مهم برای گرفتن نوار قلب در منزل 

  • بهتر است، که بیمار قبل از گرفتن نوار قلب تحرک و فعالیت شدید بدنی که می تواند باعث بالا رفتن ضربان قلب می ­شود، را نداشته باشد.
  • توصیه می شود، که موهای زائد قسمت ­هایی که الکترود بر روی آن­ ها قرار می­ گیرد،از ته تراشیده شود.
  • از مصرف غذاهای سنگین و پرچرب قبل از گرفتن نوار قلب پرهیز کنید، و سعی کنید، از غذای سالم و کم چرب استفاده کنید.
  • قبل از گرفتن نوار قلب به فرد مربوطه در مورد داروهایی که بیمار مصرف می­ کند، صحبت کنید، تا اگر برای این کار خللی ایجاد می­ کند، به پزشک متخصص اطلاع دهید، و راه کار مناسبی از او دریافت کنید.
  • برای حفظ حریم بیمار بهتر است، که نوار قلب در اتاق گرفته شود.

عوامل موثر در ابتلا به بیماری های قلبی

  • عدم تحرک

بی تحرکی می تواند حملات قلبی را افزایش دهد. با توجه به که نداشتن تحرک می تواند بر چربی، قند و فشار خون تأثیر مستقیم دارد، و می تواند زمینه ساز مشکلات جدی برای قلب باشد. به همین خاطر سعی کنید، فعالیت بدنی خود را افزایش دهید.

  • زیاده روی در مصرف فست فود

با توجه به این که فست فودها حاوی مقادیر بالایی از  چربی های اشباع و نمک هستند، گوشت های فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد، و حتی می تواند باعث سرطان روده شود. پس تا جایی که می توانید مصرف گوشت قرمز را به حداقل برسانید، و بیشتر از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.

افرادی که به مقدار فراوان از میوه و سبزیجات استفاده می کنند، 20% کمتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به بیماری های قلبی قرار می گیرند.

  • استعمال دخانیات

سیگار کشیدن بسیار برای قلب بسیار مضر است، و می تواند باعث ایجاد لخته خونی و گرفتگی عروق شود.

  • مصرف بیش از حد نمک

مصرف بیش از حد نمک می تواند مهم ترین عامل سکته و بیماری های قلبی فشار خون بالا باشد. مصرف نمک در غذا و یا خوردن بیشتر از حد تنقلات نمکی در طولانی مدت باعث بروز مشکلات قلبی ناشی از فشار خون بالا می شود.

  • عدم توجه به درد

زمانی که هنگام دویدن، پیاده روی، بالا و پایین رفتن از پله درد و فشاری روی قفسه سینه احساس می کنید، حتماً این موضوع را پزشک در میان بگذارید، تا در صورت لزوم با تشخیص به موقع برای درمان اقدام کنید.

راهکارهای ویژه جهت مراقبت از قلب

  • ورزش کنید.

با توجه به این که تحرک بدنی بالا باعث تقویت قلب و سیستم گردش خون می شود. همچنین باعث بهبود نارسایی های خفیف قلبی، کنترل فشار خون، کاهش وزن و تناسب اندام، کاهش استرس و تنش های عصبی می شود. در صورت داشتن فعالیت مداوم بعد از مدت زمان کوتاهی به راحتی، بدون احساس خستگی و نفس تنگی می توانید مدت زمان فعالیت خود را افزایش دهید.

  • غذای سالم بخورید.

  1. داشتن یک رژیم غذایی سالم قطعاً تاثیر به سزایی در بهبود عملکرد قلب و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی دارد.
  2. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید.
  3. صبحانه مفصل ولی سالم بخورید.
  4. غذاهای فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس و انواع کنسرو ها را به حداقل برسانید.
  5. مواد غذایی که حاوی مقادیر زیادی شکر، نمک و چربی های مضر هستند، اعم از نوشابه های گازدار، چیپس و پفک، شیرینی و شکلات و … تا حد امکان کاهش دهید.
  6. برای کاهش کلسترول خون چربی های غیر اشباع را جایگزین چربی اشباع کنید.
  7. چربی غیر اشباع شامل انواع روغن مایع، روغن ماهی، روغن موجود در مغزهایی مثل گردو، تخم آفتابگردان و بادام زمینی می باشد.
  • مدیریت استرس

توجه داشته باشید، که استرس می تواند عملکرد بدن را به طور کلی مختل کند. بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی ریشه در استرس دارند. با توجه این که شرایط نامطلوب اجتماعی و شغلی زندگی بدون استرس تقریباً محال است، ولی کاهش آن غیر ممکن نیست. عواملی که باعث استرس و تنش های عصبی در شما می شوند، را شناسایی کنید، و با تلاش و تمرکز سعی در بهبود وضعیت موجود کنید.

در صورتی که به تنهایی نمی توانید ریشه مشکلات خود را شناسایی و حل کنید، حتماً از یک پزشک کمک بگیرید.

هزینه نوار قلب در منزل

گرفتن نوار قلب در منزل برای مشخص کردن ناراحتی های قلبی است. بهتر است، بدانید که تست نوار قلب در منزل به عنوان کم ‌هزینه ‌ترین آزمایش قلبی شناخته شده است، ولی میزان هزینه پرداختی با توجه به ساعت مراجعه، و منطقه ‌ای که بیمار قرار دارد، متغیر می باشد. هم چنین هزینه هایی رفت و آمد و موارد دیگر در تعیین هزینه ی نوار قلب در منزل تاثیر نخواهد داشت.

هزینه اکو قلب در منزل

هزینه ی اکو قلب با توجه به تعداد دفعات مورد نیاز بیمار و نوع اکو که برای بیمار انجام می‌ شود، مشخص می شود. علاوه بر آن هزینه پرداختی با توجه به نوع بیمه ای که بیمار دارد، متفاوت است. همچنین مواردی مانند اعزام پزشک متخصص می‌ تواند در تعیین هزینه اکو قلب در منزل تأثیرگذار باشد.

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک (دستی) | ماشین سازی شیرزاد

 دستگاه اسپری پر کن از مهم ترین ابزارها در کارخانجات و صنایع بهداشتی، غذایی و.. است. از آنجایی که این دستگاه دارای به روزترین و پیشرفته ترین تجهیزات پر کن دنیاست، در مدل ها و نمونه های مختلف تولید و ساخته می شود. دستگاه اسپری پر کن در سه مدل تمام اتومات، نیمه اتومات و دستی طراحی و تولید می شوند که هرکدام کارایی مخصوص به خود را دارند. 

از دستگاه اسپری پر کن برای پر کردن انواع خوشبو کننده ها و اسپری حشره کش و.. به کار می رود که با کمک انواع نازل ها فرآیند پر کردن با دقت بیشتری انجام می گیرد.

ماشین سازی شیرزاد با داشتن سابقه طولانی در طراحی و تولید انواع دستگاه اسپری پر کن اتومات و نیمه اتومات با کیفیت بالا و قیمت مناسب توانسته به صاحبان مشاغل محصولات استاندارد و بادوام ارائه دهد. 

ارتباط با ما: ۰۹۳۸۱۱۶۷۶۸۳

دستگاه اسپری پر کن تمام اتوماتیک

دستگاه اسپری پر کن تمام اتوماتیک- ماشین سازی شیرزاد

استفاده از دستگاه اسپری پر کن اتوماتیک در کارخانه ها به نسبت رو به افزایش است علی رغم اینکه قیمت آن نسبت به نوع نیمه اتومات و دستی بالاتر است، اما به دلیل اینکه در فرآیند آن نیازی به حضور نیروی انسانی نیست و در نتیجه هزینه ها کاهش می یابد، کارفرمایان تمایل بیشتری به خرید این دستگاه دارند. 

ویژگی ها و مشخصات دستگاه اسپری پر کن تمام اتومات

عملکرد دستگاه به صورت پنوماتیک و مکانیک می باشد.روکش آن از استیل است. به کمک انواع نازل های  پرکن، پرچ کن و گاز زن این دستگاه فرآیند مربوطه را دقیق انجام می دهد. دستگاه مناسب جهت بسته بندی قوطی برای انواع اسپری رنگ ، اسپری حشره کش ، اسپری ضدعفونی کننده ، خوشبوکننده ها ، مواد شیمیایی ، انواع اسپری ماشین و مواد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه اسپری پرکن نیمه اتوماتیک

دستگاه اسپری پر کن نیمه اتوماتیک- ماشین سازی شیرزاد

دستگاه اسپری پر کن نیمه اتومات به کمک یک اپراتور یا نیروی انسانی فرآیند پر کردن انواع اسپری های بهداشتی، آرایشی، صنعتی و دیگر موارد را با دقت و سرعت مطلوبی ارائه می دهد. در صورتی که یک کارگاه کوچک دارید و سرعت و دقت آنچنان اهمیتی ندارد، دستگاه اسپری پر کن نیمه اتومات بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

از این دستگاه برای پر کردن انواع قوطی ها در سایزهای 50 تا 500 استفاده می شود. 

عملکرد دستگاه اسپری پر کن نیمه اتومات

این دستگاه به صورت پنوماتیک عمل می نماید. 

درابتدا، اپراتور دستگاه، قوطی خالی را در زیر قسمت پرکن قرار می دهد و با فشردن پدال، تزریق مواد انجام می شود. سپس با قرار دادن قوطی بعد، قوطی اول در زیر هد پرچ کن قرار می گیرد، بعد از قرار دادن والو بر روی قوطی اول، دو مرحله تزریق و پرچ به اتمام می رسد. در مرحله آخر اپراتور با قرار دادن قوطی سوم، قوطی اول در زیر نازل تزریق گاز، قوطی دوم در زیر هد پرچ کن و قوطی سوم در زیر نازل پرکن قرار می گیرد.به این ترتیب عملیات مربوط به تزریق مایع، پرچ کردن و تزریق گاز انجام می گیرد.

قیمت دستگاه اسپری پر کن اتومات و نیمه اتومات

با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دستگاه اسپری پر کن ها دارند و اینکه در مراحل تولید آن، تمامی استانداردهای روز دنیا لحاظ شده است در نتیجه اسپری هایی که توسط این محصولات ارائه می گردد، بهترین کارایی را دارند. هم چنین تجهیزات و جنس مواد به کار رفته در آن بسیار ممتاز می باشد. مجموعه ماشین سازی شیررزاد منصفانه ترین قیمت را برای محصولات خود در نظر گرفته تا کارفرمایان گرامی قدرت انتخاب بیشتری داشته باشند.

قیمت دستگاه بسته بندی آب معدنی

 شرینک در اصطلاح به معنی کشیده شدن است و پک، بسته بندی می باشد. شرینک پک بطری، نوعی بسته بندی است که در آن نایلونی شفاف به دور محصول پیچیده می شود و چندین بطری را در کنار هم به صورت منظم نگه داری می کند، در نتیجه جابجایی آسان تر می شود و بدین وسیله از ورود گرد و خاک و .. نیز محافظت می نماید. 

از دستگاه شرینک پک برای بسته بندی محصولاتی از قبیل بطری آب معدنی، نوشیدنی ها و دیگر مواد غذایی استفاده می شود. شرینک پک بطری از طریق یک تونل حرارتی که در آن فیلم به دور محصول کشیده می شود و سپس حالت آن را به خود می گیرد و به آن می چسبد، انجام می گیرد.

ماشین سازی شیرزاد با داشتن سابقه طولانی در تولید انواع دستگاه های بسته بندی به ویژه انواع دستگاه های شرینک پک بطری در ابعاد و اندازه های مختلف، توانسته با کیفیت ترین و مرغوب ترین نوع آن ها را با مناسب ترین قیمت روانه بازار نماید.

ارتباط با ما: ۰۹۳۸۱۱۶۷۶۸۳

نحوه عملکرد دستگاه شرینک بطری

کارکرد دستگاه شرینک بطری- ماشین سازی شیرزاد

پس از اینکه محصول به صورت اتومات و یا توسط اپراتور در نوار نقاله قرار گرفت ، کالاها در ردیف های 2 یا 3 تایی قرار می گیرند و به سمت جلو هدایت می شوند. پس از آن در داخل فیلم شرینک قرار می گیرند، برش پلاستیک انجام می شود و وارد تونل حرارتی می شوند، نایلون حالت محصول را به خود می گیرد، دور محصول پیچیده می شود و در انتها به صورت شرینک از تونل خارج می شود.

مزایای استفاده از دستگاه شرینک بطری

  1. امکان بسته بندی چند محصول ناپایدار کنار یکدیگر.

  2. به دلیل استفاده از نایلون نازک محتوای بسته ها قابل مشاهده می باشد.

  3. قابلیت حمل آسان.

انواع دستگاه شرینک بطری 

انواع شرینک بطری- ماشین سازی شیرزاد

  • دستگاه شیرینگ پک تونلی

  • دستگاه شیرینگ پک گاز سوز

  • دستگاه شیرینگ پک دستی

  • دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک

قیمت شرینک بطری

قیمت شرینک بطری- ماشین سازی شیرزاد

قیمت دستگاه شرینک پک بطری بسته به نوع اتومات و نیمه اتومات و هم چنین دوگانه یا تک گانه سوز متفاوت می باشد. به این نحو که متناسب با نوع دستگاه قیمت نیز تغییر میکند. 

https://shirzadmachine.com/post/16/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%A9-%D9%BE%DA%A9-%D8%A8%D8%B7%D8%B1%DB%8C

گچ گرفتن در منزل و باز کردن آن - مرکز خدمات پرستاری سلامت نوین

 گچ گرفتن روشی درمانی برای شکستگی می باشد. گچ ها برای بی حرکت کردن استخوان های آسیب دیده، بهبود آسیب دیدگی و کاهش درد و تورم در طول زمان بهبود استخوان استفاده می شوند. آن ها بعضی اوقات پس از جراحی روی بازو یا پا گذاشته می شوند، تا از استخوان محافظت کنند، و از حفظ آن در تراز مناسب اطمینان حاصل کنند. 

قیمت گچ گرفتن پا

ارتباط با ما:02634471270

انواع گچ گیری در ارتوپدی

  • گچ گیری اندام فوقانی

در گچ گیری اندام فوقانی بازو، مچ و دست بیمار را گچ می گیرند، که به دو صورت گچ بازوی بلند و گچ بازوی کوتاه انجام می شود. در هر دو نوع پزشک تمام سعی خود را می‌ کند، تا انگشتان دست را آزاد بگذارد، مگر این که در برخی از مواقع که آسیب به انگشت تان رسیده باشد، که در این صورت گچ گرفتن در منزل با گچ گیری انگشتان نیز همراه خواهد بود.

  • گچ گیری اندام تحتانی

منظور از اندام تحتانی ساق و مفصل ران می باشد. دو روش گچ گیری به نام گچ پا بلند و گچ پا کوتاه برحسب میزان آسیب به استخوان های این بخش از بدن، مورد استفاده قرار می‌ گیرند. گچ گرفتن در منزل برای اندام تحتانی به گونه‌ ای انجام می شود، که یک پاشنه کوچک در قسمت انتهایی قرار داده می شود، تا زمانی که شخص راه می رود، پای بیمار با سطح زمین تماس نداشته باشد. در هر دو روش انگشتان پا آزاد نگه داشته می‌ شوند.

  •  گچ گیری به شکل استوانه‌ ای

در گچ گیری به شکل استوانه‌ ای بازو، پایین بازو و آرنج بیمار را گچ می گیرند. در این روش بیمار می تواند مچ دست خود را آزادانه حرکت دهد.

  • گچ گیری بدن

گچ گیری بدن یکی از سخت ترین روش های درمانی می باشد، که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، مگر زمانی که کودک دچار آسیب شده باشد، یا به خاطر جراحی بیمار نباید اندام خود را حرکت دهد.

  • گچ گیری به روش EDF

از گچ گیری به روش EDF برای درمان انحراف جانبی ستون فقرات به خصوص در شیرخواران و کودکان استفاده می شود. این روش می تواند با ایجاد کشش و خمش لازم باعث بهبود و ترمیم ستون فقرات و لگن شود.

  • گچ گیری به صورت مارپیچ

از این روش گچ گیری زمانی استفاده می شود، که استخوان به دو قطعه مشخص تقسیم شده باشد. 

نحوه گچ گرفتن دست در منزل کرج

مدت زمان گچ گرفتن دست

  • گچ گرفتن دست در منزل توسط پزشک و دستیار او بعد از ویزیت پزشک در منزل انجام می شود. برای انجام گچ گیری از جوراب نخی استاگینت یا نوار پنبه برای عدم تماس گچ با دست استفاده شده، و بعد باند گچی در لگنی پر از آب قرار می‌ گیرد، تا گچ به خوبی با آب مرطوب شود.
  • پزشک باند گچی را به دور دست می پیچد.
  • پزشک تمام تلاش خود را می کند، تا فاصله ی بین دست و گچ را طوری تنظیم کند، که بعد از گچ گرفتن احتمال تورم وجود نداشته باشد.
  • بعد از گذشت چند دقیقه نوار های گچی یا فایبر گلاس سفت شده، و به شکل یک قالب ناحیه آسیب دیده را تحت پوشش قرار می دهند.
  • زمان استحکام و سفت شدن گچ و فایبرگلاس متفاوت است.
  • فایبرگلاس به سرعت خشک و سفت می شود، ولی گچ به زمان بیشتری برای استحکام و سفت شدن احتیاج دارد.

نحوه گچ گرفتن مچ دست در منزل 

مچ در ناحیه استخوان رادیوس یا زند زبرین ممکن است، دچار شکستگی شود. گچ گیری مچ دست در منزل برای کم کردن فشار و کشش در دست انجام می شود. پزشک تمام تلاش خود را می کند، انگشتان دست را آزاد بذارد، تا بیمار بتواند کارهای روزانه خود را انجام دهد. ممکن است، نگران این موضوع باشید، که آزادی انگشتان باعث جا به جایی مفاصل شکسته شده، در مچ شود، ولی این اتفاق نخواهد افتاد.

گچ گرفتن پا در منزل کرج

گچ گرفتن پا در منزل کرج

گچ گرفتن پا در منزل هم باید توسط پزشک متخصص انجام شود، تا هنگام گچ گیری، در جریان خون رسانی اختلال ایجاد نشود، و عضو تحت درمان، هنگام گچ گیری دچار چرخش و آسیب عصبی نشود. اگر گچ گرفتن در منزل توسط مرکز خدمات سلامت نوین انجام شود، دیگر نباید نگران بروز این مشکلات بود. گچ گیری پا را می توان به صورت بلند یا کوتاه انجام داد. گچ گیری بلند به خاطر عوارضی که دارد، توصیه نمی شود. پزشک برای گچ گرفتن پا در منزل احتیاج به دستیار دارد، تا موقعیت مچ پا را در زاویه 90 درجه ثابت نگه دارد. بعد از آن پزشک شروع به پیچاندن ویبریل (باند زیر گچ ارتوپدی) از انتهای انگشتان پا تا زیر زانو می کند. اگر برای گچ گیری از گچ فایبرگلاس استفاده شود، جهت جلوگیری از زخم شدن پای بیمار از ویبریل بیشتری نسبت به گچ معمولی استفاده می شود. در مرحله بعد گچ گرفتن در منزل، گچ روی ویبریل قرار داده می شود، طوری که مچ پا فیکس شود.

مراقبت از گچ

  • گچ را تمیز و خشک نگه دارید. برای این که بتوانید گچ را خشک نگه دارید، زمانی که قرار است، حمام کنید، می توانید گچ را با دو لایه پارچه یا پلاستیک بپوشانید. پلاستیکی را روی گچ قرار دهید، و بعد یک حوله را با چسب در اطراف قسمت بالای بالای گچ قرار دهید، و سپس پلاستیک دوم را بپوشانید. انجام این کار باعث ضد آب شدن قالب نمی شود، ولی به محافظت از آن در برابر رطوبت کمک می کند.
  • زمانی که گچ شما خیس شد، می توانید از سشوار در حالت سرد یا کم برای خشک کردن آن استفاده کنید.
  • اگر گچ بسیار خیس شد، باید ظرف 24 ساعت آن را عوض کنید، چون رطوبت می تواند به پوست زیر گچ آسیب برساند.
  • در گچ پا به هیچ عنوان نباید وزن بدن را بر روی عضو آسیب دیده انداخت، مگر با اجازه پزشک و استفاده از دمپایی های مخصوصی که سطح پهن و غیر لغزنده ای را برای راه رفتن فراهم می کنند، و می توان آن ها را از فروشگاه های لوازم پزشکی تهیه کرد.

  • در گچ دست هنگام راه رفتن می توان گچ دست را با باند یا پارچه ای از گردن آویزان کرد، ولی نباید فشار زیادی روی اعصاب گردن وارد شود. پس باید به فواصل استراحت کرده، و دست را بالا نگه داشت، و نیز گره پارچه نباید روی مهره های گردن بسته شود.

  • به هیچ عنوان گچ را به مدت طولانی با پلاستیک نپوشانید، چون باعث تعریق و مرطوب شدن گچ می شود.

  • برای جلوگیری از ترک خوردن و ناصاف شدن گچ، تا خشک شدن کامل بهتر است، بیمار روی تشک سفت قرار گیرد.

  • برای سریع تر خشک شدن می توان از لامپ های گرمایی استفاده کرد.

  •  طی خشک شدن نباید زیر سر و شانه ها بالش قرار داد، چون باعث فشار به قفسه سینه می شود.

  • برای جلوگیری از آلودگی گچ با ادرار و مدفوع، قبل از هر بار دفع یک پلاستیک خشک و تمیز زیر محل مخصوص دفع قالب گچی قرار دهید، و لبه های آن را به طرف بیرون برگردانید.

  • پوست در تماس با لبه گچ را روزانه از نظر زخم بررسی کنید، و با انگشت خود ماساژ دهید.

باز کردن گچ در منزل کرج

عوارض گچ گرفتن پا

اگر بیمار سالمند و یا کودکی شما دچار شکستگی شده است، می توانید در سریع ترین زمان ممکن بدون صرف وقت و هزینه و دردسرهای حرکت دادن بیمار، کار باز کردن گچ در منزل خودتان انجام دهید، و دیگر لازم نیست، به مراجعه به بیمارستان یا کلینیک مراجعه کنید. در صورت وجود شکستگی استفاده از گچ یا آتل باعث حمایت از استخوان آسیب دیده، مفصل صدمه دیده و دیگر بافت های اندام می شود. هم چنین می تواند درد و تورم اندام را کاهش داده، و باعث کم شدن اسپاسم عضلات می شوند. بیشترین مورد استفاده گچ و آتل در درمان پیچ خوردگی مفاصل و بی حرکت کردن شکستگی ها است.
آتل یا اسپلینت در واقع یک گچ نصفه می باشد، به همین خاطر در اندامی که احتمال دارد، تورم پیدا کند، یا تورم آن بیشتر شود از آن استفاده می شود.
ویزیت پزشک در منزل سلامت نوین به صورت 24 ساعته با بهره گیری از پزشک و پرستار در منزل ارائه داده می شود، و تمام مناطق و شهرهای کرج تحت پوشش این مجموعه است. این مرکز ارائه دهنده ی خدماتی دیگری اعم از فیزیوتراپی در منزل، سونوگرافی در منزل، کار درمانی در منزل، رادیولوژی در منزل، تزریقات در منزل، نوار قلب در منزل، پیگیری درمان و بازکردن گچ در منزل، بدون مراجعه به بیمارستان و مراکز درمانی می باشد.

نحوه صحیح مراقبت از گچ

به خاطر واکنش بین آب و گچ یک نوع واکنش متبلور سازی ایجاد می شود، که باعث آزاد شدن گرما خواهد شد. این گرما طبیعی می باشد، و بعد از 15 دقیقه از بین می رود. بعد از گچ گیری عضو آسیب دیده درد بیمار کاهش می یابد.

ایجاد درد در عضو گچ گرفته، به دنبال عوارض زیر می باشد.

  1. کاهش خون رسانی به بافت
  2. ایجاد زخم فشاری زیر گچ
  3. به هیچ عنوان گچ خود را با چیزی نپوشانید، تا گرمای آن زودتر برطرف شود.
  • بعد از گچ گیری گچ به صورت مرطوب و تا حدودی نرم باقی خواهد ماند، و تا زمانی که کاملاً خشک نشده، تمام قدرت و استحکام خود را به دست نمی آورد.
  • در بعضی از مواقع ممکن است، قالب گچی پوست را تحریک کند، و باعث شکنندگی آن شود، چون بیمار برای مراقبت از گچ در این بیماران اهمیت ویژه ای دارد.
  • گچ با توجه به ضخامت آن و شرایط گرمایی محیط 1 تا 3 روز طول می کشد، تا کاملاً خشک شود.
  • گچ تازه باید در معرض جریان هوا قرار گیرد، تا خشک شود، و به هیچ عنوان نباید به وسیله ی لباس یا ملحفه پوشیده شود.
  • قالب گچی مرطوب تیره و خاکستری به نظر می رسد، و در دق صدای گنگ دارد، و بوی رطوبت می دهد. در حالی که گچ خشک، سفید و براق بوده، و در دق صدای کاملاً واضحی داشته، بدون بو و محکم است.
  • نظر به این که عضوی که در داخل گچ نیست، مجبور است، فعالیت بیشتری کنید. چون دوره های مکرری را برای استراحت آن در نظر بگیرید.
  • برای جلوگیری از تورم، عضو داخل گچ را هم سطح قلب خود قرار دهید.

در صورت بروز هر یک از علایم زیر در عضوی که گچ گرفته شده، باید هر چه سریع تر این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید.

  • تورم
  • رنگ پریدگی انگشتان
  • سیاه شدن انگشتان
  • کاهش توانایی در حرکت دادن انگشتان 
  • عدم توانایی در صاف کردن انگشتان
  • وجود حس های غیر طبیعی
  • وجود دردی که با خوردن مسکن کاهش پیدا نمی کند.
  • درد در زمانی که انگشتان را به کمک دست سالم خود و یا فرد دیگر عمداً به طرف پشت خم می کنید.
  • در صورت وجود درد شدید و بروز احساس حالت سفتی در بالای برجستگی های استخوانی زیر گچ احتمال ایجاد زخم زیر گچ را مطرح می کند. زمانی که درد کم می شود، نشانه ی آن است، که زخم ایجاد شده است. این نوع درد را به هیچ عنوان دست کم نگیرید.
  • احسـاس حالت داغـی در ناحیـه ی زیـر گچ که می تواند نشانه ی التهاب بافت زیر گچ باشد.
  • شل شدن گچ که به دنبال تحلیل عضلات زیر گچ است نه خود گچ.
  • احساس سردی و رنگ پریدگی
  • برای جلوگیری از بـروز زخم لبه های تیـز گچ را با پارچه ای تمیز بپوشانید.
  • در صورتی که پزشک اجازه ی راه رفتن روی پای گچ گرفته شده را به شما داده می توانید با بستن یک دمپایی به کف عضو گچ گرفته، آن را روی زمین گذاشته و راه بروید.
  • مراقبت از گچ در وضعیت نشسته، بدین گونه است، که پای گچ گرفته را در سطحی بالاتر از پای دیگر قرار دهید.

عوارض گچ گرفتن پا

عوارض گچ گرفتن پا در منزل کرج

زمانی که اندامی در گچ یا آتل قرار دارد، بروز علائم زیر می تواند خطرناک باشد.

  • افزایش درد یا تورم اندام و احساس سفت شدن گچ یا آتل
  • احساس بی حسی یا سوزن سوزن شدن در دست یا پا به خاطر فشار گچ یا آتل
  • احساس سوزش در پوست زیر گچ
  • تورم دست یا پا که در پایین تر از محل گچ یا آتل قرار دارد.
  • از دست دادن توانایی حرکت انگشتان دست یا پا

علائمی که به آن ها اشاره کردیم، ممکن است، نشانه ی فشار بیش از حد گچ بر روی اندام باشند. این فشار اگر خیلی شدید شود، بسیار خطرناک می باشد، و می تواند مانع خون رسانی به اندام و سیاه شدن آن شود. در موارد خیلی شدید ممکن است، به خاطر فشار زیاد گچ بر اندام سندروم کمپارتمان ایحاد شود. در این موارد پزشک معالج گچ را در تمام طولش از سطح تا روی پوست برش داده، و لبه های برش را از هم باز می کند. به همین ترتیب گچ گشادتر می شود. در بعضی از مواقع لازم است، تا گچ به طور کامل باز شود.

شما می توانید با انجام یک آزمایش ساده می توانید مطمئن شوید، که آیا گچ بیش از اندازه سفت بوده، و به عروق اندام فشار وارد می کند، یا خیر. برای این کار با انگشت شست و سبابه دست سالم ناخن یکی از انگشتان اندامی را که در گچ است فشار می دهیم، تا رنگ آن از صورتی به سفید تغییر یابد. با رها کردن ناخن باید رنگ آن مجددا و به سرعت از سفید به صورتی برگردد. در صورتی که این بازگشت رنگ به کندی صورت گیرد، نشانه اختلال عروقی اندام است. می توان این بازگشت رنگ ناخن را در دو اندام مقایسه کرد، تا بهتر به اختلال احتمالی آن پی برد.

برای کم کردن فشار گچ بر اندام برش دادن فقط قسمتی از گچ کافی نیست. همچنین برش دادن گچ ولی باقی ماندن ویبریل یا پانسمان روی پوست و زیر گچ هم درست نیست، و ممکن است، باعث باقی ماندن فشار بر روی اندام شود. گاهی اوقات پانسمانی که روی زخم بیمار گذاشته می شود، اگر دور تا دور اندام باشد، می تواند با خون ناشی از خونریزی از زخم آغشته شده، و پس از خشک شدن، سفت شده و مثل گچ دور اندام را گرفته، و اندام را تحت فشار قرار دهد. در این موارد پانسمان هم مانند گچ عمل کرده، و می تواند خطرناک باشد. پس وقتی گچ بر اندام فشار وارد می کند، باید نیمی از گچ کاملا باز شده، تا فشار به طور کامل از روی اندام برداشته شود.

از دیگر عوارض گچ گرفتن پا این است، که گچ و آتل فشار موضعی آن به بعضی قسمت های برجسته تر پوست است. به عنوان مثال هم گچ و هم آتل اندام تحتانی (پاها) می تواند به قوزک ها و یا به پوست سر استخوان فیبولا فشار آورد. چون پوست این قسمت ها مستقیماً بر روی استخوان قرار داشته، و برجسته تر هم هست فشار بر آن ها می تواند باعث کاهش جریان خون موضعی در این نواحی شود. این کاهش جریان خون در ابتدا موجب قرمزی و احساس سوزش موضعی می شود، و بعد از مدتی درد ایجاد شده، و بعد از آن پوست می میرد، و سیاه می شود. این آسیب بافتی در پوست می تواند باعث عفونت هم شود. به هیمن خاطر در صورت وجود هرگونه احساس سوزش یا درد در زیر گچ یا آتل باید با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

هم چنین ممکن است، گچ بر روی اعصاب فشار وارد کند. در بعضی قسمت های اندام عصب بسیار به پوست نزدیک است. مثلاً ممکن است، در زیر زانو عصب پرونئال در قسمت خارجی زانو و در کنار سر و گردن استخوان فیبولا قرار دارد. گاهی اوقات گچ کوتاه یا بلند پا می تواند بر روی پوست این ناحیه فشار آورده، و عصب را بر روس استخوان زیر آن فشرده کند. این وضعیت می تواند باعث اختلال کارکرد عصب شود. علامت این اختلال کاهش یا حرکت انگشتان پا است. ایجاد هر گونه عفونت در زیر گچ یا آتل به خصوص در پوست، می تواند باعث بروز درد و سوزش شود. پس احساس درد و سوزش باید هشداری باشد، که در صورت ایجاد بیمار به پزشک مراجعه کند. وارد کردن اجسام خارجی به زیر گچ و آتل برای خاراندن پوست باعث افزایش احتمال بروز زخم و عفونت آن شود.

در صورت وجود چه علائمی باید به پزشک مراجعه کنیم؟

  • انگشتان دست و یا پای شما به رنگ کبود یا خاکستری درآمده باشد.

  • به وجود آمدن مشکل در حرکت دادن انگشتان دست یا پا 

  • ممکن است، محل گچ گرفتگی تنگ شده، و فشار بیاورد.

  • دست ها یا پاهای بی حس شده، یا سوزن سوزن می شود.

  • زیر گچ گرفتگی احساس فشار یا سوزش می کنید.

  • از ناحیه ی گچ گرفتگی، بوی بدی به مشام می رسد.

  • وجود دردهای شدید

  • ممکن است، فرد تبی بالاتر از 38 درجه سانتی گراد دارید.

انجام اقدامات زیر به حفظ عملکرد طبیعی بدن کمک خواهد کرد؟

  • تمام مفاصل و اندام های سالم بدن را ورزش دهید، تا به هیچ عنوان ضعیف نشوند.

  • برای پیشگیری از ضعیف شدن عضلات در گچ و برای خون رسانی بهتر هر ساعت یک بار این عضلات را 5 تا 10 ثانیه سفت و بعد شل کنید، و انگشتان عضو را باز و بسته کنید.

  • حتماً انگشتان اندام در گچ را از نظر رنگ، حس، حرکت و گرمی کنترل کنید، چون نشانه خون رسانی و سلامت عصبی اندام است.

برای تسکین درد اندام گچ می توانید اقدامات زیر را انجام دهید. 

  • عضوی که گچ گرفته شده، را بی حرکت کنید، و با چند بالش بالاتر از سطح قلب قرار دهید.

  • از کیسه یخ در کنار محل شکستگی استفاده کنید، ولی مراقب باشید، تا گچ مرطوب نشود.

  • حتماً از داروهای مسکنی که پزشک تجویز می کند، استفاده کنید.

  • اگر درد به خاطر ورم و فشار بر روی پوست است، با بالاتر قرار دادن اندام ورم و فشار را کم کنید.

  • در صورتی که درد بسیار شدید بوده، و با این روش ها درمان نشد، حتماً به پزشک مراجعه کنید.

https://salamatnovin.com/post/13/%DA%AF%DA%86-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D9%BE%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

لیست قیمت یخچال ایستاده 60 , 70 , 120 سانتی متری

 

یخچال ایستاده

قیمت یخچال ایستاده

صنایع برودتی یخچال سازان ونوس تولید کننده ی انواع یخچال صنعتی از جمله یخچال ایستاده می باشد، که از یخچال فروشگاهی معمولاً برای نگهداری از محصولات مختلف از جمله انواع مواد غذایی، نوشیدنی های مختلف از جمله آب معدنی، دلستر، نوشابه و... در فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و کوچک، هایپرمارکت ها، سوپرمارکت ها، رستوران ها، کافی شاپ و... مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال های ایستاده معمولاً در ابعاد و اندازه های مختلف با تعداد درب های متفاوت طراحی و تولید می شوند. جنس بدنه ی یخچال ایستاده پشت بسته و دو طرف نما از ورق های استیل و گالوانیزه می باشد، و این ورق ها معمولاً بسیار مقاوم می باشند، و بنا بر سفارش مشتری می توان از یکی از این دو ورق در بدنه ی این یخچال استفاده کنیم. نورپردازی یخچال سوپری از نوع LED می باشد، و باعث می شود، تا تمام محصولات داخل یخچال سوپری در دیدرس مشتریان باشند، تا آن ها بتوانند قبل از باز کردن درب یخچال محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند، با این کار از هدر رفتن انرژی داخل یخچال جلوگیری می کنند. جنس درب های یخچال ویترینی از نوع شیشه سکوریت نشکن می باشد، که در برابر شکستگی های احتمالی بسیار مقاوم می باشند.

انواع یخچال ایستاده

قیمت یخچال فروشگاهی

یخچال ایستاده را باید با توجه به نیاز مشتریان طراحی و تولید می گردد، و دارای ابعاد مختلفی هستند. به طور مثال یخچال های دو متری دارای جزئیات بیشتری نسبت به یخچال های ایستاده تک درب هستند. جنس یخچال های دو متری به انتخاب مشتری گالوانیزه یا استیل هستند، در حالی که یخچال های تک درب فقط در جنس گالوانیزه تولید می شوند.

  • یخچال ایستاده تک درب

قیمت یخچال ایستاده تک درب پپسی

از یخچال ایستاده تک درب برای نگهداری از برخی از محصولات و یا حتی خنک نگه داشتن انواع نوشیدنی ها در سوپرمارکت ها، هایپر مارکت ها، قنادی ها و... نیز مورد استفاده قرار می گیرند. یخچال ایستاده تک در معمولاً در ابعاد 60، 70، 90 سانتی تولید و به بازار عرضه می شوند، و هم چنین قابلیت درج استیکر و یا لوگوی مد نظر شما مشتریان عزیز از جمله هایپ، پپسی، کوکاکولا و... بر روی این نوع یخچال ایستاده عرض کم وجود دارد.

  • یخچال ایستاده دو درب

قیمت یخچال ایستاده دو درب

یخچال ایستاده دو درب در ابعاد 60، 70، 120 و 150 تولید می شوند. جنس بدنه ی این نوع از یخچال نوشیدنی از نوع ورق استیل و یا گالوانیزه بنا به سفارش مشتری می باشد.

  • یخچال ایستاده سه درب

قیمت یخچال سه درب فروشگاهی

مشخصات فنی یخچال ایستاده سه درب
ابعاد 200٭200٭79 سانتی متر
بدنه داخلی استیل
بدنه بیرونی استیل براق
عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان
نورپردازی LED
کمپرسور پرقدرت آلمانی
  • یخچال ایستاده چهار درب

قیمت یخچال ایستاده 4 درب

یخچال چهار درب دارای عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان می باشد، که این نوع از عایق بندی از  هدر رفت انرژی و خارج شدن سرمای داخل یخچال ایستاده مغازه به بیرون جلوگیری می کند، به همین خاطر جزو یخچال کم مصرف به شمار می روند. جنس شیشه های این یخچال از نوع سکوریت نشکن دوجداره می باشد، به همین خاطر شکستگی های احتمالی شیشه های یخچال بسیار کم می کند.

  • یخچال ایستاده شش درب

قیمت یخچال ایستاده شش درب

مشخصات فنی یخچال ایستاده شش درب 
جنس بدنه  استیل
طبقات شیشه ای
تعداد درب 6 درب
تاج دارد
نور پردازی LED

یخچال لبنیاتی

لیست قیمت یخچال لبنیاتی

مشخصات فنی یخچال لبنیاتی دو متری
ابعاد 200*200*75 سانتی متر
جنس بدنه استیل
عایق تزریق فوم
تاج ندارد
تعداد درب 2 درب کشویی
قدرت کمپرسور 1/2
بنماری دارد
جنس شیشه سکوریت نشکن

یخچال پروتئینی

قیمت یخچال سوسیس کالباس

مشخصات فنی یخچال پروتئینی دو متری
ابعاد 200*200*75 سانتی متر
جنس بدنه استیل استنلس
جنس شیشه سکوریت نشکن
عایق تزریق فوم
تعداد طبقات 4 عدد
قدرت کمپرسور 3/4

یخچال کبابی

یخچال کبابی

مشخصات فنی یخچال ایستاده کبابی 60 سانتی
قدرت کمپرسور HP1/4
ابعاد یخچال CM 60*90*215
جنس بدنه گالوانیزه رنگی
جنس شیشه دوجداره وکیوم
روشنایی LED
عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان
طبقات قابلیت جا به جایی دارد

یخچال قصابی

لیست قیمت یخچال قصابی

مشخصات فنی یخچال قصابی 1/5 متری
ابعاد 150*2*75 سانتی متر
جنس بدنه استیل
عایق تزریق فوم
تاج دارد
قدرت کمپرسور یک اسب بخار

یخچال 60 سانتی

قیمت یخچال ایستاده تک درب

یخچال قنادی

قیمت یخچال قنادی مکعبی

یخچال مغازه

یخچال ویترینی

یخچال نوشابه

قیمت یخچال ویترینی ایستاده

قیمت یخچال ایستاده

قیمت یخچال ایستاده

هنگام خرید یخچال ایستاده به نکات زیر توجه کنید.

  • تعداد درب ها
  • جنس بدنه
  • نوع موتور
  • تاج دار یا بدون تاج دار بودن
  • جنس شیشه ها
  • نوع عایق بندی

قیمت یخچال ایستاده تک درب پپسی

قیمت یخچال ایستاده تک درب پپسی

یخچال کوکاکولا

یخچال کوکاکولا

قیمت یخچال ایستاده 80 سانتی

قیمت یخچال ایستاده 80 سانتی

یخچال های ایستاده در چه مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

یخچال های ایستاده ویترینی از مهم ترین و پرکاربردترین محصولات تجهیزات فروشگاهی می باشند، و در سوپرمارکت ها، هایپرمارکت ها، کافه ها و رستوران ها، دکه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد. محصولات در داخل این  دسته از یخچال ایستاده شیشه ای به راحتی قابل مشاهده هستند.

venusboroodat.com/category/%DB%8C%D8%AE%DA%86%D8%A7%D9%84-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%87

بخیه زدن در منزل کرج + هزینه زدن و کشیدن بخیه در منزل

 بخیه کردن زخم یکی از روش های درمانی برای زخم های ناشی از بریدگی می باشد. مواد یا نخ بخیه که استفاده می شود، دو نوع می باشند، یا نخ  قابل جذب هستند، و یا غیر قابل. نخ های بخیه قابل جذب به مرور زمان حل می شوند، ولی بخیه های غیر قابل جذب باید در مدت زمان مشخص شده توسط پزشک برداشته شوند، که با توجه به محل و نوع زخم معمولاً 5 تا 10 روز است.

به طور کلی زخم ها احتیاج به مراقبت و مشاهده مستمر دارند. پس از این که زخم ها بخیه زده می شوند، با یک لایه نازک پماد و باند پوشانده می شوند. پزشک یا پرستار در مورد نحوه مراقبت از بخیه ها روش هایی را به بیماران توضیح می دهند، و رعایت کردن نکات می تواند به بهبودی هر چه سریعتر زخم های آن ها کمک کند. هم چنین شما می توانید برای کشیدن بخیه و دیگر خدمات پرستاری از جمله پانسمان زخم در منزل مرکز سلامت نوین استفاده کنید.

بخیه زدن در منزل کرج

انواع بخیه 

  • بخیه های جذبی

این نوع از بخیه ها به خاطر مواد و جنس نخی که دارند، قابلیت جذب در بدن را دارند. به همین خاطر پس از زدن بخیه به راحتی جذب بدن می‌ شوند. بخیه های جذبی انواع مختلفی دارند، که با توجه به بافت داخلی پوست انتخاب می شوند. زدن بخیه و کشیدن آن در منزل از طریق بخیه های جذبی بیشتر برای زخم های داخلی، جراحات دست، صورت و شکم است. به خاطر نوع ماده استفاده شده، در این نوع بخیه ها حدود 60 روز زمان احتیاج دارد، تا بخیه ها بتوانند جذب بافت های بدن شوند. 

  • بخیه های غیر جذبی

این نوع از بخیه ها برخلاف بخیه های جذبی جذب پوست و بافت های بدن نمی شوند، و حتماً پس از زدن بخیه باید کشیده شوند. با توجه به این که این بخیه ها نمی توانند جذب بدن شوند، در جراحی های داخلی به هیچ عنوان از آن ها استفاده نمی‌ شود، و فقط سطح بیرونی پوست را می توان از طریق آن ها ترمیم کرد. زدن بخیه و کشیدن آن در منزل با استفاده از بخیه های غیر جذبی نیز به دو روش انجام می شود. یک سری از بخیه ها که روی سطح بیرونی پوست زده می‌ شوند، به راحتی دیده می‌ شوند، و می توان آن ها را از روی پوست جدا کرد. برخی دیگر از بخیه های غیر جذبی نیز هستند، که در زیر پوست زده می شوند، به گونه ای می باشند، که فقط در دو سر پوست دیده می شود. برای کشیدن آن ها باید یک سر بخیه را قطع کرد، و با کشیدن سر دیگر آن را به طور کامل از زیر پوست جدا کرد. این کار حتماً باید توسط پزشک یا یک پرستار حرفه ای در منزل پس از ویزیت پزشک در منزل انجام شود، تا از به وجود آمدن هر گونه مشکلی جلوگیری کنند. 

چگونه می توان نوع بخیه و ابزار لازم برای آن را انتخاب کنیم؟

توجه داشته باشید، که سوزن انتخابی شما می تواند در بخیه زنی بسیار تأثیرگذار باشد. سوزن هایی که دارای ضخامت بیشتری می باشند، می توانند با هر بخیه بخش بیشتری از بافت را در بربگیرند، در حالی که از سوزن های ریزتر برای ترمیم نواحی کوچک و ظریف استفاده می شود. با توجه به این که سوزن بخیه شما می تواند کات یا دارای لبه های برش ای باشد، یا این که فاقد هر گونه لبه باشد. لبه های سوزن طوری می باشد، که اگر شما سطح مقطع آن را نگاه کنید، به شکل مثلث می بینید. این نوع سوزن ها را می توانید برای نفوذ به بافت های متراکم و نامنظم که نسبتاً ضخیم هستند استفاده کنید. سوزن هایی که لبه ندارند، به صورت گرد می باشند، برای بستن بافت نرم مانند دستگاه گوارش، عروق، فاسیا و دیگر بافت های نرم که در زیر سطح پوست یافت می شوند، استفاده می شوند.

هزینه زدن بخیه در منزل کرج

انواع تکنیک های بخیه زنی 

  • بخیه زنی پیوسته 

زمانی که نخ مورد استفاده دارای قدرت کشسانی یکسان در سر تا سر رشته باشد، می توانید بدون قطع کردن فرآیند بخیه زنی کل ناحیه مد نظر را بخیه بزنید. این تکنیک سرعت بالایی دارد، و می تواند بخیه ای قوی ای را بر روی بافت بزند.

  • بخیه زنی ناپیوسته 

بعد از ایجاد یک بخیه نخ قطع و انتهای آن بسته می شود، و سپس از کنار آن مجدد بخیه دیگری زده می شود، و این کار را تا زمانی که کل بافت بخیه زده شود، ادامه پیدا می کند.

  • بخیه های عمیق 

از بخیه های عمیق بیشتر برای بستن لایه های فاسیال استفاده می شود، و فقط برای بخیه زدن ناحیه های عمیق مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توان آن را به دو صورت پیوسته و ناپیوسته انجام داد.

  • بخیه های مدفون شده 

بخیه های مدفون شده طوری زده می شوند، که گره بخیه در داخل زده شود. این نوع از بخیه ها معمولاً برداشته نمی شود، و زمانی که از بخیه های بزرگ در عمق بدن استفاده می شود، مفید است.

  • بخیه های رشته کیفی 

از بخیه های رشته کیفی معمولاً در اطراف ناحیه مورد نظر استفاده می شود. به عنوان مثال ممکن است، که در روده ها برای ایمن سازی دستگاه منگنه کننده روده مورد استفاده قرار بگیرد.

  • بخیه های زیر پوستی 

بخیه های زیر پوستی در درم (لایه ای از بافت پوست که در زیر لایه فوقانی پوست شما قرار دارد.) قرار می گیرند. این نوع از بخیه ها بخیه های کوتاهی می باشند، که در خطی موازی با زخم شما قرار می گیرند. سپس بخیه ها در هر دو انتهای زخم پایان می یابند.پ

هزینه کشیدن بخیه در منزل کرج

چه زمانی می توان بخیه را کشید؟

در مورد کشیدن بخیه ها نمی توان زمان خاصی را تعیین کرد، تماماً بستگی دارد، که بخیه مورد نظر در کجای بدن قرار گرفته باشد. نواحی مختلف بدن به خاطر خون رسانی های متفاوت سرعت ترمیم متفاوتی دارند.

  • پوست سر: 7 تا 10 روز
  • صورت: 3 تا 5 روز
  • قفسه سینه یا تنه: 10 تا 14 روز
  • بازوها: 7 تا 10 روز
  • پاها: 10 تا 14 روز
  • دست یا پا: 10 تا 14 روز
  • کف دست یا کف پا: 14 تا 21 روز

چگونگی زدن بخیه و کشیدن آن در منزل کرج

زدن بخیه و کشیدن آن در منزل حتماً باید به موقع انجام شود. بعد از مشاهده ی جراحت بلافاصله برای درمان اقدام کنید. پس از زدن بخیه حدود 2 هفته باید صبر کنید، تا پوست به اندازه کافی رشد کند، و لبه های زخم به خوبی به همدیگر بچسبند. در این صورت می توان بخیه ها را کشید. البته این زمان طبق نقاط مختلف بدن و عمق جراحت متفاوت است. اگر زخم به خوبی بهبود نیافته، یا دچار قرمزی هستند، به هیچ عنوان بخیه ی آن را نکشید. انتخاب ابزار مناسب، استرلیزه کردن تجهیزات، شستن و ضدعفونی کردن ناحیه ای که قرار است، بخیه کشیده شود، قرار دادن بیمار در وضعیت مناسب، درست بلند کردن گره و برش آن، کشیدن نخ، پاکسازی محل جراحت همگی اقدامات مهمی می باشند، که پرستار برای کشیدن بخیه در منزل انجام می دهد.

تعرفه کشیدن بخیه سال 1401

بهترین زمان برای کشیدن بخیه شکم

یکی از سوالاتی که ممکن است، ذهن شما را مشغول کند، این است، که بهترین زمان برای کشیدن بخیه شکم چه زمانی می باشد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، که کشیدن بخیه به عوامل مختلفی بستگی دارد. این که میزان جراحت چقدر است، و چه میزان خون رسانی در آن ناحیه از پوست انجام می شود، عوامل موثری در تعیین زمان محل جراحت و جوش خوردن آن هستند. بانوان بارداری که زایمان خود را به روش سزارین انجام داده‌ اند، برای کشیدن بخیه باید حدود ده روز پس از زایمان صبر کنند. بعد از آن باید به پزشک جهت بررسی وضعیت زخم ها مراجعه کنید. 

نحوه کشیدن بخیه سزارین در منزل

کشیدن بخیه ی سزارین به هیچ عنوان دردناک نیست، و پزشک معالج شما می تواند در عرض چند ثانیه به راحتی آن را از روی پوست جدا کند. کشیدن بخیه سزارین نیز مانند دیگر بخیه ها باید در یک شرایط کاملاً استریل انجام شود، به همینخاطر پزشک محل کشیدن بخیه را به خوبی ضدعفونی می‌ کند، و سپس به همان روشی که گفته شد، نخ بخیه را می کشد.

چند روز طول می کشد تا بخیه خوب شود

مراقبت های پس از کشیدن بخیه

  • بعد از کشیدن بخیه محل بخیه را به خوبی خشک و تمیز نگه دارید. 
  • به خاطر حساس بودن پوست بعد از کشیدن بخیه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنید.
  • برای بهبودی هر چه زودتر محل جراحت می توانید از لوسیون ‌های حاوی ویتامین E استفاده کنید.
  • در صورت وجود هر گونه تورم، قرمزی، تب و عفونت سریعا برای درمان به پزشک خود مراجعه کنید.

عوارض بخیه زدن یا کشیدن بخیه در منزل

بخیه زدن در منزل عوارضی خاصی را در پی ندارد، ولی حتماً باید توسط متخصصان باتجربه انجام شود. بخیه زدن زخم در منزل درست مانند بخیه زدن در بیمارستان می باشد، و تنها تفاوت آن این است، که شما در شرایط بهتری این خدمات را دریافت می‌ کنید، و اصلاً اذیت نمی‌ شوید.

علائم عفونت زخم، پس از بخیه و کشیدن بخیه در منزل

علائم زیر نشان دهنده عفونت می‌ باشند.

  • افزایش درد
  • تورم
  • قرمزی
  • تخلیه چرک
  • جدا شدن زخم

بهداشت بخیه در منزل

بخیه‌‌‌ هایی که برای بستن بریدگی‌ های عمیق در پوست مورد استفاده قرار می‌ گیرند، باید به صورت مناسب مورد مراقبت قرار بگیرند. حتماً باید برای بخیه زدن در منزل تمام نکات بهداشتی رعایت شود. نکات مهمی که باید برای مراقبت از بخیه ها به آن ها توجه داشته باشید.

  • بخیه‌ ها را تمیز و خشک نگه دارید. باید بتوانید ناحیه ی بخیه زده شده، رو سه روز بعد از بخیه زدن بشویید.
  • اگر پزشک شما توصیه کرد، بعد از 24 ساعت، زخم رو به آرامی با آب پاک کنید، کاملاً خشک کنید، و دوباره پانسمان کنید.
  • اگر مایع زرد روشنی از زخم بیرون زد، حتما از پرستار درمانگر کمک بخواهید.
  • در صورت تایید پزشک، از مقداری پماد آنتی بیوتیک روی زخم استفاده کنید، تا خطر ایجاد عفونت را کاهش دهید.
  • جهت کاهش درد و تورم، حداکثر تا 2 روز پس از بخیه زدن، سعی کنید، تا حد امکان، زخم را بالاتر از سطح قلب نگه دارید.

تعویض پانسمان بخیه در منزل

در جراحی های عمیق لازم است، که بعد از زدن بخیه، روی آن را با پانسمان، پوشاند. این پانسمان از حضور اکسیژن در محل زخم جلوگیری می‌ کند، و همین موضوع باعث می شود، خطر ایجاد عفونت یا اسکار بدشکل را کمترین میزان خود برساند. جهت تعویض پانسمان بخیه در منزل باید از پزشک و یا پرستار معالج خود اطلاعات بگیرید. اگر جراحت خیلی عمیق نباشد، از پانسمان‌ های یک‌ بار مصرف که شبیه چسب زخم با ابعاد بزرگ‌ اند، به کار برید. در صورتی که محل بخیه مانند بخیه جراحی بزرگ است، حتماً از پرستار جهت تعویض پانسمان کمک بگیرید، تا ناحیه آلوده نشود.

هزینه بخیه زدن در منزل 

از عوامل تأثیرگذار در تعیین هزینه بخیه زدن در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • میزان آسیب و از بین رفتن بافت های نرم
  • نوع جراحت
  • لزوم حضور پزشک
  • نوع بخیه 
  • نوع نخ بخیه

هزینه کشیدن بخیه در منزل

از عوامل تأثیرگذار در تعیین هزینه کشیدن بخیه در منزل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نوع جراحت
  • عمق و وسعت بافت های درگیر شده
  • تعویض پانسمان و بانداژ
  • نوع بخیه

مرکز پزشکی سلامت نوین به عنوان یکی از مراکز شناخته شده، در زمینه ی زدن بخیه و کشیدن آن در منزل را در کوتاه ترین زمان به بهترین شکل ممکن توسط کادر حرفه‌ ای و با تجربه انجام می شود.

کاردرمانی در منزل برای کودکان

 کاردرمانی در منزل کاردرمانی یکی از رشته های علوم پزشکی و از شاخه های توانبخشی می‌ باشد، که در درمان بیماری جسمی و ذهنی کودکان و بزرگسالان نقش بسیار مهمی دارد. از دیگر شاخه‌ های توانبخشی می توان به فیزیوتراپی در منزل، شنوایی سنجی در منزل و گفتار درمانی در منزل اشاره کرد. مزیت استفاده از کاردرمانی و توانبخشی در منزل این است، که بیمار با کمک گرفتن از فعالیت‌ هایی که می‌ تواند آن ها را هر روز انجام دهد، به سطحی برسد، که بتواند کارهای روزانه خود را به راحتی انجام دهد.

بیمارانی که به بیماری‌ های مانند بیماری‌ های روانی، جسمی، بیماری‌ های مخصوص سالمندان و اختلالات رشد مبتلا هستند، با استفاده از این روش درمانی می توانند کارهای روزمره خود را بدون کمک و یا با حداقل کمک از ناحیه اطرافیان خود انجام دهند. در درمان مشکلات اسکلتی عضلانی مختلفی که شیوع زیادی در بین مردم جهان دارد، همه ی گروه های توانبخشی نقش تأثیرگذاری دارند. حیطه ی کاری خدمات کاردرمانی در منزل اغلب مربوط به استفاده از ورزش ها و روش های مخصوص برای بالا بردن میزان استقلال بیماران و استفاده ی موثرتر از حداکثر میزان توانایی در انجام کارهای شخصی و روزمره توسط بیماران می باشد.

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان

کاردرمانی در منزل کرج

دلایل مختلفی وجود دارد، که بیمار ممکن است، کاردرمانی خود را در خانه انجام دهد، ولی هدف اصلی این است، که بیمار (کودکان و بزرگسالان) را در یک محیط حمایتی و شفابخش قرار دهیم. با توجه به این که بیمار با محیط خانه ی خود آشنایی بیشتری دارد، به همین خاطر انتخاب کاردرمانی در منزل برای آن ها انتخاب بهتری می باشد، و همین موضوع باعث کم شدن استرس بیمار در طول درمان خواهد بود.

چه افرادی می توانند از خدمات کاردرمانی در منزل استفاده کنند؟

  • کودکانی که به دلیل مشکل حرکتی نمی توانند راه بروند.
  • بزرگسالانی که به خاطر سکته مغزی، ضربه مغزی، ضایعات نخاعی و ام اس وابسته به دیگر اعضای خانواده هستند.
  • سالمندانی که به خاطر سندرم های مرتبط با سن خود و ضعف پیشرونده نمی توانند فعالیت های روزانه ی خود را انجام دهند.

کاردرمانی کودکان

کاردرمانی در منزل برای کودکان بیش فعال

انجام کاردرمانی برای کودکان می تواند به بچه هایی با نیازهای مختلف کمک کند، تا مهارت های جسمی، حسی، شناختی و حرکتی خود را ارتقاء دهد، و احساس موفقیت و اعتماد بنفس داشته باشند. کار اصلی کودکان بازی کردن و یادگیری می باشد، و درمانگر باید مهارت های کودکان را برای بازی، عملکرد خوب در مدرسه و فعالیت های روزانه ارزیابی و افزایش دهد. کودکان ممکن است، به خاطر دلایل زیادی مثل فلج مغزی(cp)، آسیب های بعد از زایمان، اوتیسم و... احتیاج به کاردرمانی داشته باشند. انجام کاردرمانی کودکان در منزل به خاطر این که خصوصی و در فضای امن کودک انجام می شود، درمان سریع تر کودکان کمک می کند.

کاربرد کاردرمانی در منزل برای کودکان 

  • آسیب های هنگام تولد یا نقص های مادرزادی
  • اختلالات پردازش حسی
  • فلج مغزی
  • مشکلات جسمی و ذهنی در کودکان سندرم داون
  • اختلالات یادگیری
  • اختلالات حرکتی
  • صدمات ضربه ای به مغز یا نخاع
  • مشکلات یادگیری
  • اختلالات نافذ رشد مانند اوتیسم
  • مشکلات رفتاری
  • آسیب های ارتوپدی
  • تاخیرهای رشد جسمی و ذهنی

هزینه کاردرمانی سال 1401

نکات مهم در جلسات کاردرمانی کودکان 

  • برای کاردرمانی کودکان سعی کنید، کودک به مقدار کافی خوابیده باشد.
  • حتماً فاصله غذا خوردن و شیر خوردن کودک خود را با کار درمانگر هماهنگ کنید.
  • وسایل تیز و خطرناک و پرسروصدا را از دسترس خارج کنید.
  • دمای محیط را تنظیم کنید.
  • تمرین های درمانی معمولاً باعث بالا رفتن دما و ضربان قلب کودک می شوند.
  • نور محل انجام کاردرمانی مناسب باشد.

افرادی که به کاردرمانی نیاز دارند:

  • اختلالات پردازش حسی
  • آسیب های مغز یا نخاع
  • مشکلات یادگیری
  • اختلالات رشدی
  • آرتروز
  • اختلالات در سلامت روان یا مشکلات رفتاری
  • • آسیب های ارتوپدی نظیر شکستگی استخوان، جراحی تاندونی و...
  • تاخیر در رشد جسمی یا ذهنی
  • شرایط بد پس از جراحی
  • سرطان
  • آسیب های شدید دست
  • فلج مغزی و دیگر بیماری های مزمن

کاردرمانی در منزل برای بزرگسالان

کاردرمانی در منزل برای راه رفتن

انجام کاردرمانی برای تمام بزرگسالانی که به خاطر مشکلات ارتوپدی یا نورولوژی دچار مشکل حرکتی شده اند، به بهبودی سریع تر آن ها کمک می کند. هدف از انجام کاردرمانی برای این افراد به افزایش توانمندی و مهارت های جسمی و حرکتی کمک می کند. کاردرمانی این افراد می‌ تواند در محیط کلینیک یا منزل انجام شود، که با توجه به شرایط بیمار و صلاح دید درمانگر می‌ تواند به صورت کاردرمانی در منزل یا کاردرمانی در کلینیک انجام شود. کاردرمانی برای روماتیسم، کاردرمانی برای پارکینسون، کاردرمانی برای سکته مغزی، کاردرمانی برای ام اس، کاردرمانی برای ضایعه نخاعی، کاردرمانی برای ضربه مغزی، کاردرمانی برای سکته مغزی و ... قسمتی از بخش های کاردرمانی جسمی بزرگسال می باشد، که به بهبود حرکت بیماران کمک می کند.

کاردرمانی برای سکته مغزی

سکته مغزی ممکن است، به خاطر دلایل مختلفی اعم از قندخون، فشار خون بالا، استرس و... اتفاق بیافتد. سکته مغزی باعث اختلالات حرکتی شدید در این افراد می‌ شود. کاردرمانی از اولین لحظات که شرایط فرد به ثبات رسیده باشد، شروع می‌ شود. کاردرمانی برای سکته مغزی باعث جلوگیری از زخم بستر، جلوگیری از کوتاهی عضلات، افزایش توان و قدرت عضلانی و به دست آوردن مهارت های حرکتی مانند راه رفتن می‌ شود. 6 ماه اول پس از سکته مغزی زمان طلایی برای کاردرمانی می‌ باشد، که در این زمان مراجع می‌ تواند سرعت پیشرفت بسیار بالایی داشته باشد، ولی بعد از 6 ماه هم مراجع توانایی رشد مهارت های حرکتی را دارا می‌ باشد. هر چقدر کیفیت خدمات کاردرمانی بهتر باشد، قطعاً تاثیر بسیار زیادی در سرعت و میزان بهبودی بیماران دارد.

کاردرمانی در منزل برای راه رفتن کودک

راه رفتن کودک آخرین مرحله ی رشد حرکتی آن ها می باشد. کاردرمانی در راه رفتن کودک یکی از حساس ترین مداخلات این تخصص در کودکان است. پیش از این که کودک راه رفتن را شروع کند، باید بتواند بر روی دو زانوی خود بایستد، و در ادامه بتواند دو زانو راه رود، ولی زیاد ضرورت ندارد. در مرحله ی بعد کودک باید بتواند بایستد، و بدون نیاز به کمک تعادل خود را حفظ کند. دستیابی به همه ی مهارت های گفته شده، نیازمند تمرینات تخصصی کاردرمانی است.

مزایای مهم کاردرمانی در منزل

  • بهبود حافظه
  • ارتقاء سطح سلامت جامعه
  • بهبود مهارت ها برای انجام فعالیت های روزانه
  • افزایش توجه و تمرکز
  • به حداکثر رساندن توانایی های فردی
  • بهبود درک محیط
  • افزایش عملکرد فرد و کسب استقلال
  • کاهش مشکلات و ناتوانی های فردی
  • یادگیری واکنش های تعادلی
  • جلوگیری از بروز عوارض و پیشرفت بیماری
  • افزایش و بهبود توان عضلانی
  • بهبود مهارت های حسی، حرکتی و عاطفی
  • جلوگیری از الگوهای حرکتی غلط
  • یادگیری مهارت های لازم برای یک زندگی عادی

آیا برای کاردرمانی نیاز است، به پزشک مراجعه شود؟

با توجه به این که کاردرمانگرها می توانند به راحتی اقدام به تشخیص وضعیت بیمار کند، و روش درمان و مراقبت های بهداشتی مطلوب را برای آن ها تعیین کنند، نیازی به مراجعه پزشک نخواهد بود، ولی برای بسیاری از بیماران لازم است، که برای معالجه و ارزیابی توسط کاردرمانگران از پزشک نامه ارجاع داشته باشند. هم چنین اگر بیماری توسط پزشک به کاردرمانگر ارجاع شود، اطلاعات تخصصی کاملی را نیز می تواند در اختیار او قرار دهد. 

کاردرمانی در منزل دردناک است؟

این روش درمانی کاملاً بی خطر و بدون درد است. البته ممکن است، بعضی از بیماران بعد از جلسه درمانی درگیر مشکل درد و گرفتگی عضلانی شوند. این گونه دردها موقتی بوده، و علت آن کشش بافت های عمیق عضلانی است، به همین خاطر بهتر است، در صورت وجود هرگونه درد آن را با کاردرمانگر خود در میان بگذارید، تا از عادی بودن آن مطمئن شوید.

تفاوت کاردرمانی در منزل با فیزیوتراپی

کاردرمانی که توسط کاردرمانگرها انجام می شود، بیشتر برای درمان مهارت های حرکتی ظریف، مهارت های شناختی، مهارت های ادراکی، بینایی و نواقص پردازش حسی است. این افراد با تمرکز بر روی افزایش قدرت عضلانی، کاهش درد، بالا بردن تحمل بیمار، بهبود دامنه حرکتی مفصل و موارد دیگر اقدام به درمان بیماران می کنند، ولی فیزیوتراپیست ها با تمرکز بر موارد گفته شده، فقط اقدام به بهبود عملکرد حرکاتی در بدن بیمار می کنند، تا بتواند فعالیت های روزانه خود را دوباره انجام دهند.

فیلم کاردرمانی در منزل

هزینه کاردرمانی در منزل

هزینه کاردرمانی در منزل کرج با توجه به نوع بیماری و مدت زمان مورد نیاز هر جلسه محاسبه می شود. خدمات مرکز سلامت نوین به صورت 24 ساعته ارائه داده می شود، و تمام مناطق و شهرهای کرج تحت پوشش این مجموعه است.

https://salamatnovin.com/post/16/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

هزینه تنقیه در منزل |عوارض تنقیه در منزل کرج

 

انما یا تنقیه چیست؟

تنقیه چیست؟

برای حل مشکل جمع شدن مدفوع در قسمت انتهایی روده از روشی به نام انمای تخلیه ای (تنقیه) استفاده می شود، و معمولاً بیشتر اوقات برای درمان یبوست شدید استفاده می‌ شود. با استفاده از این روش مواد دفعی بدن از راست روده خارج شوند، و زمانی از این روش استفاده می شود، که فرد نمی تواند مواد زائد بدن خود را دفع کند. کیت‌ های تنقیه برای انجام تنقیه در منزل در داروخانه‌ ها موجود است، اما شخص قبل از انجام آن در منزل جهت جلوگیری از به وجود آمدن آسیب‌ های احتمالی حتماً باید با پزشک مشورت کنید.

از دیگر انواع تنقیه جهت تمیز کردن کولون (روده بزرگ) استفاده می‌ شود‌. هم چنین برای تشخیص بهتر سرطان کولون و پولیپ‌ ها به کمک کولونوسکوپی، باید این نواحی بدن عاری از مدفوع باشد. زمانی که علائم بعد از انجام دادن تنقیه بیشتر شد، حتماً با پزشک معالج خود صحبت کنید. پس توجه داشته باشید، که انجام تنقیه در منزل برای افراد بیمار و سالمند امری بسیار مهم و حیاطی می باشد.

کاربرد انما 

با توجه به این که یبوست یکی از مشکلات شایع گوارشی می باشد، و معمولاً و زمانی اتفاق می‌ افتد، که کولون قادر به دفع مدفوع از مقعد نباشد. شخصی که به این وضعیت دچار شده است، معمولاً در طول هفته سه و یا کمتر از سه بار عمل تخلیه و دفع مدفوع را انجام می‌ دهند. یبوست خفیف اغلب زمانی رخ می‌ دهد، که به طور منظم فیبر یا آب کافی مصرف نکنید. با قرار دادن ورزش در برنامه ی روزانه زندگی خود می تواند به پیشگیری از یبوست کمک کند.

از انما برای شست و شوی روده‌ ی کوچک استفاده می‌ شود، ولی استفاده از این روش به عنوان آخرین راهکار برای درمان یبوست توصیه می شود. اگر رژیم غذایی و ورزش برای عملکرد منظم دستگاه گوارش کافی نباشد، پزشک قبل از انجام انما استفاده از مسهل را پیشنهاد می‌ کند. در برخی موارد شب قبل از انجام انما فرد باید از مسهل استفاده کند، تا به دفع مدفوع کمک شود. همچنین می‌ توان قبل از معاینه‌ ی کولون از روش انما استفاده کرد. پزشک قبل از عکسبرداری با اشعه‌ ی ایکس از کولون جهت تشخیص پولیپ انما تجویز می‌ کند، تا تصویر واضح تر باشد. این روش قبل از کولونوسکوپی هم انجام می‌ شود.

انواع تنقیه در منزل کرج

عوارض تنقیه چیست؟

رایج ترین انواع تنقیه عبارتند از:

  • تنقیه پاک کننده

استفاده از این روش تنقیه بر پایه آب می باشد، و شامل عملیات تزریق آب داخل رکتوم برای مدت زمان کوتاهی می باشد، تا بتوانند روده ی بزرگ را به طور کامل شست و شو دهند. بعد از شست و شوی داخل رکتوم بدن بیمار ظرف مدت چند دقیقه مدفوع را آزاد یا دفع می کند.

انواع تنقیه پاک کننده 

  • تنقیه با حجم زیاد

با استفاده از این روش می توانید بخش بزرگی از روده بزرگ را تمیز کنید. مقدار مایع مورد استفاده در این نوع 500 الی 1000 میلی لیتر است. ممکن است، پزشکان از بیمار بخواهد که مایع را برای مدت طولانی در دهانه مقعد خود نگه دارد، تا مدفوع آن کاملاً آزاد شود.

  • تنقیه با حجم کم

از این روش برای تمیز کردن قسمت پایین روده بزرگ استفاده می شود. در این حالت مقدار مایع مصرفی کمتر از 500 میلی لیتر است، و معمولاً به افرادی که از قسمت بالای روده بزرگ یبوست ندارند، توصیه می شود.

  • تنقیه نگهدارنده روغن

استفاده از این روش به افرادی توصیه می شود، که مدفوع آن ها بسیار سفت شده است، و بهترین روش تنقیه برای یبوست می باشد. تنقیه احتباس روغن مدفوع را نرم می کند. تنقیه های مورد استفاده در این فرآیند معمولاً حاوی محلولی 90 الی 120 میلی لیتری هستند. ممکن است پزشک از بیمار بخواهد که محلول را حداقل به مدت یک ساعت در رکتوم خود نگه دارد، تا نتایج بهتری حاصل شود.

  • تنقیه با جریان برگشتی (هریس فلاش)

از این روش برای افرادی که به خاطر گاز روده مشکل دفع مدفوع دارند، انجام می شود. در این روش از حجم سیال زیادی استفاده می شود، که در فواصل 100 الی 200 میلی لیتر تزریق می شود. سپس مایع همراه با گاز روده بیرون کشیده می شود. این عمل 3 تا 5 بار برای بیمار تکرار می شود، تا گاز به طور کامل خارج شود.

  • تنقیه خنک کننده

زمانی که دمای بدن بیمار بسیار بالا باشد، پزشک ممکن است، از یک تنقیه خنک کننده برای پایین آوردن دمای بدن بیمار استفاده شود.

  • تزریق رکتال دارو

برای قرار دادن داروها در روده بزرگ هم می توان از تنقیه استفاده کرد. تنقیه مخاط روده را تسکین می دهد، و داروها الکترولیت ها را متعادل کرده، و با عفونت ها مبارزه می کنند. این روش بعد از پاکسازی تنقیه انجام می شود.

موارد استفاده از تنقیه در منزل

  • وجود درد در ناحیه شکمی

  • خون ریزی از مقعد

  • به وجود آمدن تغییراتی در عادت های روده ای

  • کاهش وزن بدون علت منطقی

  • اسهال مزمن

  • یبوست مزمن

قبل از انجام تنقیه در منزل باید چه کارهایی انجام دهیم؟

  • توجه داشته باشید، که روز قبل از انجام این کار فقط مایعات و آب مصرف کنید.

  • شب قبل از تنقیه باید ناشتا بخوابید.

  • از قرص یا داروی پودری باید استفاده کنید.

در صورتی که قصد دارید، این روش را برای کودک یا سالمند استفاده کنید، مرکز سلامت نوین ارائه دهنده ی خدمات تنقیه در منزل کرج توسط پرستاران باتجربه و ماهر می باشد.

با توجه به این که انجام تنقیه برای افراد بیمار و سالمند بسیار مهم و حیاتی می باشد، به همین خاطر باید در منزل تحت مراقبت قرار بگیرند، چون ممکن است، ممکن است، دچار مشکلاتی شوند، که نیاز به انجام تنقیه داشته باشند. پرستار سالمند در منزل به راحتی می تواند این خدمات را برای آن ها ارائه دهد.

لوازم مورد نیاز برای انجام تنقیه در منزل

  • دستکش یکبار مصرف
  • ظرف انما
  • 1000-750 سی سی بالغین

    700-500 سن دبستانی

    500-300 سی سی سن کودکستانی

    250-150 نوزادان

  • لوله و کلمپ
  • لوله رکتال مناسب (برای بزرگسالان از شماره 30-22 و اطفال و کودکان 18-12)
  • محلول گرم مناسب
  • پوشش ضد آب

کیت تنقیه 

تنقیه توسط پرستاران و یا خود فرد در خانه قابل اجرا می باشد. شما می توانید کیت تنقیه را از از داروخانه‌ ها تهیه کنید. برای این که بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب کنید، می توانید از خدمات ویزیت پزشک در منزل استفاده کنید.

کیت تنقیه شامل کیسه‌ ای مشابه کیسه‌‌ ی آب گرم می باشد، که به آن لوله یا یک نازل متصل است. کیسه حاوی روغن و یا ملین است.

نحوه ی استفاده از کیت تنقیه

محلول تنقیه

کیت تنقیه به راحتی در منزل قابل استفاده است. فقط کافیست، که فرد شانه و بازوهای انعطاف پذیری داشته، و بتواند دست خود را به پشت خود برساند‌.

ولی در هنگام انجام این روش خطراتی هم وجود دارد.

  • استفاده از مقدار زیادی مایعات

در این مورد بدن ممکن است، مقداری از مایعات مصرفی را در خود نگه داشته، و بعد بدون این که فرد اختیاری داشته باشد، آن را تخلیه کند.

  • کشیدگی روده‌ ها

کشیدگی روده‌ ها احتمال سوراخ شدن دستگاه گوارش را بالا می برد. در این شرایط لایه پوشاننده‌ ی روده بزرگ دچار پارگی می‌ شود‌. در این شرایط امکان نشت محتویات روده بزرگ درون بدن و ایجاد عفونت وجود دارد.

  • استفاده از مایعات خیلی سرد و یا خیلی گرم

استفاده از این نوع مایعات می توانید باعث ایجاد درد و احساس ناراحتی خواهد شد. محلول مورد استفاده در تنقیه باید به دمای محیط رسیده باشد. حتماً قبل از انجام تنقیه نکاتی که بر روی کیت درج شده است، را با دقت مطالعه کنید، و از یک کیت چندین بار و مکرر نباید استفاده کرد. هر کیت تنقیه ویژگی‌ های خاص خود را دارد. حتماً راهنمای استفاده از آن را با دقت مطالعه کنید. حتماً زمان کافی را برای انجام تنقیه و استراحت پس از آن اختصاص دهید. پزشکان استحمام یک ساعت بعد از انجام این روش را توصیه می‌ کنند.

استفاده از این روش ممکن است، باعث احساس ناخوشایندی در فرد شود، اما به هیچ وجه نباید فرایندی دردناک باشد. اگر در هنگام انجام آن دردی احساس کردید، حتماً به سرعت با پزشک خود مشورت کنید، و از کادر درمانی کمک بگیرید. استفاده از وازلین تا حد زیادی احیای ناخوشایند ناشی از ورود لوله تنقیه به راست روده را تسکین خواهد داد.

آموزش تنقیه در منزل

تنقیه یکی از روش هایی است، که افراد با مشورت پزشک می‌ تواند در منزل نیز آن را انجام دهد. توجه به این نکته ضروری است، که حتماً برای انجام تنقیه با پزشک متخصص در ارتباط باشید، چون از طرفی لزوم استفاده و همچنین تعداد دفعات این روش ممکن است، باعث بروز آسیب و عوارض شود.

زمانی که شخص دچار یبوست شدید شود، تخلیه ی روده انجام نمی‌ شود، و تنقیه به عنوان یکی از راهکارهای مناسب خواهد بود. وجود درد در شکم، بروز تغییراتی در رفتار روده و خون ریزی از دیگر مواردی است، که تنقیه می تواند به عنوان راه حل مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

ممکن است، این سوال برای شما بیاید، که چگونه می توانید تنقیه کنیم، یا حتی چگونه در خانه تنقیه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت، که به طور معمول هر فردی که انعطاف کافی در بازوها و شانه های خود دارد، تا بتواند آن ها را به پشت سر خود برساند، باید بتواند در خانه از تنقیه استفاده کند. بنابراین افراد می‌ توانند طبق مراحل و رعایت روش درست تنقیه، این کار را در منزل انجام دهند. فقط توجه داشته باشید، که برای تنقیه در خانه باید کیت تنقیه را از یک داروخانه معتبر خریداری کنید، و از مصرف کیت های خانگی خودداری کرد.

روش انجام تنقیه در منزل

  • توجه داشته باشید، که روز قبل از انجام این کار فقط مایعات و آب مصرف کنید.
  • حتماً باید برای انجام این روش ناشتا باشید.
  • دستور العمل های مربوط به آماده سازی و استفاده از کیت های تنقیه و نکات نوشته شده بر روی کیت ها را مطالعه کنید.
  • وسایل مورد نیاز را با دقت استریل و ضد عفونی کنید.
  • حوله تمیز و بهداشتی در دسترس خود داشته باشید.
  • قبل از انجام تنقیه برای کاهش فشار به روده، مثانه خود را تخلیه کنید.
  • دستان خود قبل از انجام تنقیه بشویید.
  • مکانی مناسب و آرام جهت دراز کشیدن انتخاب کنید. در صورتی که سرویس بهداشتی و یا حمام امکان این کار را فراهم کنید. گزینه مناسب تری هستند.
  • حوله‌ ای تمیز را روی محل مورد نظر پهن کرده، و بر روی آن دراز بکشید. چنان چه دست چپ هستید، بهتر است، بر پهلوی راست خود دراز بکشید و بالعکس.
  • همه ی لوازم مورد نیاز را یک جا و نزدیک به خود جمع آوری کنید. موارد مورد نیاز شامل هر نوع محلول برای تنقیه، کیسه تنقیه، کاتتر سیلیکونی با بالون، دو سرنگ سرسره، سرنگ سر کاتتر، حوله و روان کننده است. اغلب پزشک یا متصدی داروخانه به شما خواهد گفت که باید چه مقدار محلول استفاده کنید.
  • از کمی روغن برای چرب کردن مقعد و همچنین شلنگ تنقیه استفاده کنید.
  • زانوی بالایی خود را به سمت قفسه سینه خم کرده، و سرپوش تنقیه را آماده کنید.
  • هوا را در یک سرنگ سرسره بریزید، و آن را به بالون روی کاتتر وصل کنید. پیستون را فشار دهید، تا بادکنک باد شود، و سپس آن را به عقب بکشید، تا بادکنک خالی شود.
  • لوله را روی کیسه تنقیه قرار دهید.
  • مقدار مشخص شده، محلول را داخل کیسه بریزید.
  • گیره را باز کرده، و بگذارید، چند قطره مایع از آن خارج شود.
  • حالا محفظه قطره را فشار دهید، تا مایع محلول لوله را تا نیمه پر کند.
  • اکنون باید روی زانوهای خود دراز بکشید، و دست خود را روی بالش قرار داده، و باسن خود را بالا نگه دارید.
  • اگر در حال تزریق تنقیه به کودک خود یا شخص دیگری هستید، از او بخواهید در همان حالت دراز بکشد.
  • از روان کننده در انتهای بالون کاتتر استفاده کنید.
  • به آرامی انتهای بالون کاتتر را به مدت 4 تا 5 اینچ در رکتوم قرار دهید. به آرامی سر نازل را وارد مقعد کنید. دقت داشته باشید، ورود سرشلنگ نباید بیشتر از 10 سانتی متر باشد.
  • بعد 20 تا 30 میلی لیتر هوا را در سرنگ پر کنید، و آن را به درگاه کاتتر وصل کنید. با فشار دادن پیستون بالون را منفجر کنید.
  • کاتتر را به آرامی کشیده و جهت جلوگیری از نشت تنقیه کاتتر را با دستان آرام بکشید.
  • کاتتر را به کیسه تنقیه وصل کنید.
  • حالا گیره لوله را باز کرده، و اجازه دهید، تنقیه به مدت 5 تا 10 دقیقه جریان یابد. می توانید گیره را کمی ببندید، تا جریان تنقیه کند شود.
  • مایع را به مدت 5 تا 10 دقیقه نگه دارید.
  • لوله مایع را از کاتتر جدا نکنید.
  • حالا با عجله به دستشویی بروید، و اجازه دهید، هوا از بالون خارج شود. سرنگ دیگر را به درگاه کاتتر وصل کرده، و پیستون را به عقب بکشید. اجازه دهید، کاتتر خارج شود.
  • 45 دقیقه صبر کنید، تا مدفوع دفع شود.
  • بعد از اتمام کیسه را با آب و کاتتر را از طریق سرنگ سر کاتتر پر از آب صابون تمیز کنید.

فواید انجام تنقیه 

  • کمک به کاهش وزن

  • خارج کردن مواد سمی از بدن

  • بهبود وضعیت سلامتی پوست

  • بهبود دستگاه ایمنی 

  • بهبود فشار خون

  • بهبود سطح انرژی بدن

عوارض تنقیه چیست؟

  • به هم خوردن تعادل طبیعی بدن

استفاده از این روش ممکن است، سبب به هم خوردن تعادل باکتری‌ های طبیعی روده و الکترولیت‌ های بدن شود. انجام تنقیه برای آماده سازی فرد برای انجام درمان‌ های پزشکی مانند جراحی بر باکتری‌ های طبیعی دستگاه گوارش تأثیر می‌ گذارد، با این همه این اثر گذاری موقتی است. زمانی که تنقیه در دو نوبت و با دو مقدار مختلف انجام شود، اثری روی تعادل میکروارگانیسم‌ های طبیعی بدن نخواهد گذاشت. اختلال و عدم تعادل الکترولیت‌ ها هم در انواع مختلفی از تنقیه مانند تنقیه با مقدار زیادی کف صابون و روش‌ های حاوی مواد معدنی دیده شده است.

تنقیه با نمک اپسوم یا نمک حمام یا منیزیم سولفات به خاطر اوردوز ناشی از منیزیم ممکن است، باعث مرگ شخص شود. یک مورد دیگر از مرگ مردان مسن‌ تر که دوبار تنقیه با سدیم فسفات را انجام داده‌ اند، حکایت دارد. در این موارد اختلال شدید مقدار الکترولیت‌ ها در بدن باعث مرگ شده است. از سمت دیگر استفاده‌ ی بیش از حد از تنقیه جهت خالی کردن روده باعث از دست رفتن آب بدن شدید شده که می‌ تواند کشنده باشد.

  • آسیب رساندن محلول‌ های تنقیه به روده 

با توجه به این که آبلیمو، سرکه سیب و قهوه بسیار اسیدی می باشد، و موثر بودن و یا بی خطر بودن استفاده از آن‌ ها در تنقیه بسیار کم است. ساختار اسیدی این مواد باعث آسیب روده، سوختگی مقعد، التهاب، عفونت و حتی مرگ می‌ شود. التهاب روده، اسهال خونی، استفراغ و مشکلات بلند مدت در کودکانی که با هیدروژن پر اکسید اسیدی تنقیه شده‌ اند، دیده شده است.

استفاده از گیاهان دارویی برای تنقیه در برخی افراد باعث خونریزی داخلی روده می‌ شود‌. در این موارد باید پیوند خون انجام شده، و بخشی از روده از بدن خارج شود.

  • خطر عفونت و آسیب بر اثر وسایل آلوده و یا استفاده‌ ی نادرست از آن‌ ها 

اگر می خواهید تنقیه در منزل انجام دهید، باید قبل از انجام کار از تمیز بودن و استریل بودن آن‌ ها مطمئن شوید. استریل بودن وسایل هر گونه میکروب را از روی وسایل پاک می‌ کند. هم چنین استفاده ی نادرست از ابزار تنقیه باعث آسیب فیزیکی به مقعد، راست روده و کولون می‌ شود. و اجرای مکرر تنقیه می‌ تواند به سوراخ شدن روده منجر شود، که فرد را در معرض خطر عفونت اندام‌ های داخلی قرار خواهد داد.

کیت‌ های استریل تنقیه که شامل یک کیسه، لوله، محلول و گاهی اوقات یک لامپ می باشد، در داروخانه‌ ها موجود است. طرز استفاده کیت روی آن نوشته شده، حتماً قبل از انجام این روش نکات مهم نوشته شده بر روی کیت را بخوانید.

در چه مواردی نباید تنقیه انجام شود؟

تنقیه فقط باید در موارد درمانی انجام شود. حتماً کیت تنقیه را از داروخانه‌ های مجاز خریداری کنید. به هیچ عنوان استفاده از کیت‌ های دست ساز خانگی را به شما توصیه نمی‌ کنیم. به هیچ عنوان نباید از این روش به صورت مداوم برای درمان یبوست استفاده کرد، چون که ممکن است، خطراتی برای سلامتی شخص به دنبال داشته باشد. حتی امکان وابستگی بدن به تنقیه برای دفع مدفوع و ضعیف شدن ماهیچه‌ های روده به مرور زمان وجود دارد.

با گذشت زمان بدن قادر به دفع مدفوع به صورت طبیعی نخواهد بود، و در برخی موارد تنقیه باعث بی اختیاری در دفع خواهد شد. زمانی که شخص مکرراً به یبوست مبتلا می‌ شود، حتماً باید به پزشک مراجعه کند، و دلایل بروز آن بررسی شود. پزشک توصیه‌ هایی در مورد تغییر سبک زندگی و یا نوع تغذیه به شخص خواهد کرد.

افرادی که به خاطر بیماری‌ هایی مانند سرطان خون دارای سیستم ایمنی در معرض خطر هستند، نباید از این روش استفاده کنند، چون که احتمال ورود باکتری‌ ها به بدن وجود دارد، و این افراد به خاطر ضعف سیستم ایمنی به صورت کامل قادر به مبارزه با عفونت‌ ها نیستند. افراد مبتلا به افتادگی راست روده که در آن پایین‌ ترین بخش روده از بدن بیرون افتاده است، نباید از تنقیه استفاده کنند. اگر فرد به بواسیر مبتلا است، برای جلوگیری از افزایش احساس ناراحتی باید بسیار مراقب باشد.

زمانی که فرد به تازگی جراحی روده بزرگ انجام داده، و یا دچار انسداد روده بوده است، نباید به هیچ عنوان از تنقیه استفاده کند، چرا که در این شرایط امکان سوراخ شدن لوله گوارشی وجود دارد. 

موارد جایگزین تنقیه 

اگر می خواهید از تنقیه برای خالی کردن و تمیز کردن سیستم گوارشی خود استفاده کنید، بهتر است، بدانید که راه‌ های کم خطرتری هم وجود دارد، که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • نوشیدن قهوه کافئین دار 
  • نوشیدن آب به مقدار کافی و هیدراته باقی نگاه داشتن بدن
  • انجام ورزش‌ های روزانه (پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و ایروبیک)
  • مصرف داروهای ملین مانند منیزیم
  • خوردن بیش‌ تر مواد حاوی فیبر مانند میوه‌ ها، سبزی‌ ها، غلات کامل، خشکبار و آجیل‌ ها و دانه‌ های خوراکی 

اگر از یبوست مزمن و شدید رنج می‌ برید، حتماً قبل از انجام تنقیه با پزشک مشورت کنید. پزشک معالج می تواند با بررسی عوامل مختلف تصمیم بگیرد، که آیا این روش درمانی برای فرد مناسب و بی خطر است، یا نه.

آیا تنقیه در بارداری ضرر دارد؟

استفاده از تنقیه پیش از زایمان دیگر به افراد توصیه نمی شود، چون این روش یک روش تهاجمی می باشد، و برای یک زن در حال زایمان فایده ای نخواهد داشت. بنابراین می توان گفت که تنقیه برای زن باردار و به طور کل تنقیه در بارداری روش مناسبی نمی باشد.

آیا تنقیه باعث لاغری می شود؟

بعضی از پزشکان متعقدند، که تنقیه می تواند به کاهش وزن افراد کمک کند. آن ها معتقدند که تنقیه می تواند سموم و فلزات سنگین را از بدن بیمار حذف کرده، و سطح پوست، ایمنی، فشار خون و انرژی فرد را بهبود بخشد.

خرید دستگاه تنقیه از داروخانه

کیت های تنقیه که می توانید آن ها را از داروخانه ها خریداری کنید، به راحتی در خانه استفاده می شوند، و احتیاج به مهارت خاصی ندارند. با عمل در زمان کوتاه مخصوصاً در افرادی که مشکل یبوست دارند، تسکین می یابد، ولی نباید آن را به عنوان یک درمان یا راهکار برای یبوست در نظر گرفت. اگر از یبوست رنج می برید، با داشتن یک رژیم غذایی می توانید از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری کنید. هم چنین آب فراوان بنوشید، و غذاهای مایع مصرف کنید. حتی اگر سابقه جراحی روده بزرگ دارید، یا بیماری ای دارید، که باعث تضعیف سیستم ایمنی شما می شود، هرگز بدون تایید پزشک از تنقیه استفاده نکنید. تنقیه آب و صابون، تنقیه آبلیمو و... به دستور العمل های تنقیه خانگی که گفته می شود، طبیعی هستند، در صورت تایید پزشک می توانید استفاده کنید.

https://salamatnovin.com/post/8/%D8%A7%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D9%84%DB%8C%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D9%82%DB%8C%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

تزریق سرم در منزل شبانه روزی توسط سلامت نوین

 

تزریق سرم در منزل شبانه روزی

تزریق سرم در منزل

تزریق در علم پزشکی روشی برای وارد کردن بدون واسطه داروهای مایع به بدن می باشد. تزریق می تواند شامل تزریق انواع واکسن ها و یا آمپول باشد، که برای انجام آن از سرنگ یا سوزن های نوک تیز استفاده می شود. تزریق با توجه به نوع دارو و نحوه ی ورود آن نوع روش های مختلفی دارد، به همین خاطر باید نوع داروی بیمار مشخص شود، تا بتوانیم نوع تزریق را انتخاب کنیم. تزریق می تواند شامل تزریق های زیر جلدی یا به اختصار اس. سی، تزریق های داخل جلدی باشد، که بیشتر برای واکسیناسیون استفاده می شود، تزریق عضلانی یکی از رایج ترین نوع تزریقات می باشد، و تزریق وریدی و تزریق به صورت پانسیون مانند تزریق پانسیون مایع نخاعی و به اختصار اس سی اف می باشد.

وسایلی که برای انجام تزریق عبارتند از: سرنگ ها و سوزن ها، اندازه سرنگ و سوزن که با توجه به حجم دارو تعیین می شود.

توجه داشته باشید، که محل تزریق نیز در انتخاب سوزن تاثیر گذار می باشد. برخی از نقاط بدن برای ورود به رگ ها احتیاج به سرنگ های بلندتر یا نازک تر دارند. نقاطی از بدن که معمولاً تزریق در آن ها انجام می شود، شامل قسمت پشت سرینی، ناحیه ونتروگلوتئال، ماهیچه پهن داخلی، ماهیچه دالی و... می باشد.

در هنگام هر نوع تزریقی معمولاً از پنبه الکلی جهت ضدعفونی کردن و بی حس کردن موقتی محل مورد تزریق استفاده می شود. پس از زدن الکل یا هر ماده ی ضدعفونی کننده باید منتظر خشک شدن و اثر گذاری آن شد، سوزن سرنگ و سرم معمولاً دارای درپوشی می باشد، که تا زمان تزریق نباید از روی سرنگ برداشته شود، علت این کار حساسیت بالای فلزات به واکنش با هوا و دریافت آلودگی های موجود در هوا می باشد. بعد از این که مایع را به درون سرنگ کشیده شد، مقداری هوا در سرنگ وجود دارد، که ورود این هوا به درون بدن خطرناک می باشد. تا زمانی که یک قطره از دارو روی نوک سوزن دیده شود، باید هوای اضافی را خالی کرد، و سپس اقدام به تزریق کرد.

وصل کردن سرم که نوعی تزریقات وریدی (سرم تراپی) می باشد. استفاده از آن در درمان بسیاری از بیماری‎‌ ها رایج می باشد. همچنین بعضی وقت ها هدف از تجویز آن تقویت بدن می باشد. در برخی شرایط همراه با سرم، دارو نیز به داخل آن تزریق خواهد شد. به این ترتیب محلول سرمی به تدریج وارد بدن می‌ ‎شود. این تکنیک تزریق زمان ‎‌بر می باشد. به همین خاطر افراد زیادی ترجیح می‎‌ دهند، از خدمات تزریق سرم در منزل کرج استفاده کنند.

عمل تزریق وریدی سرم با رعایت نکات زیر انجام می شود.

  • جلب رضایت بیمار
  • تجویزات پزشک
  • پروتکل های مربوط به پاندمی کرونا ارائه شده توسط وزارت بهداشت،
  • در محیطی ایمن و شرایطی استریل به صورت VIP انجام می شود.

انواع سرم و کاربرد آن

تزریق سرم در منزل تهرانپارس

بهتر است، بدانید، که سرم‌ ها را با توجه دو مورد زیر تقسیم بندی می شوند.

  • از نظر غلظت

  • از نظر ترکیب مواد شیمیایی

در ادامه به معرفی انواع سرم و کاربرد آن ها اشاره خواهیم کرد.

  • سرم های نمکی

از سرم های نمکی برای بالا بردن فشار خون افرادی ممکن است، به خاطر شنیدن یک خبر و یا حادثه ی ناگوار دچار شوک و یا دچار افت فشار خون می‌ شوند، مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین می توان از این سرم برای تأمین مایعات بدن نیز استفاده خواهد شد. 

  • سرم های قندی

سرم های قندی با درصد‌های متفاوتی عرضه می‌ شوند، و کاربرد‌های متفاوتی هم دارند. از مهم‌ ترین کاربرد‌های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. دفع سموم بدن 
  2. کاهش تب
  3. تأمین انرژی بیمار
  4. کمک به تسکین درد
  • سرم های قندی نمکی

سرم های قندی نمکی برای تأمین املاح و مایعات بدن مورد استفاده قرار می گیرند.

  • سرم رینگر لاکتات

سرم رینگر لاکتات دارای املاح و الکترولیت‌ هایی مانند سدیم، پتاسیم، کلسیم، کلر و لاکتات می باشد، و ترکیبی مانند پلاسمای خون انسان دارد. معمولاً از این سرم برای جبران مایعات و الکترولیت‌های از دست رفته، مخصوصاً قبل و بعد از جراحی‌ ها، استفاده می‌ شود.

  • سرم دکستران

از سرم دکستران برای درمان‌ شوک ناشی از عمل‌ های جراحی سنگین یا آسیب‌ هایی مانند سوختگی استفاده می‌ شود. 

  • سرم ژلاتین تعدیل یافته 

از سرم ژلاتین تعدیل یافته برای شوک ناشی از کاهش حجم خون، بیماری‌ های مربوط به کلیه و همچنین دیابت استفاده می‌ شود. 

  • سرم کربوهیدراتی

از سرم کربوهیدراتی برای تأمین نیاز‌های غذاهایی بیماران، در درمان‌ های موقت نارسایی گردش خون استفاده می‌ شود.

همچنین سرم‌ های دیگری مانند سرم مانیتول، سرم اینترالیپید، سرم آمینواسید و.. نیز وجود دارد. 

اطلاعات مورد نیاز برای تزریق سرم در منزل

  • نام بیمار
  • وجود حساسیت دارویی
  • بیماری زمینه ای
  • توان حرکتی
  • جنسیت
  • سن

چه زمانی به وصل سرم در منزل نیاز دارید؟

تزریق سرم در منزل سعادت آباد

گاهی اوقات پزشک سرم را برای رقیق کردن دارو و انتقال آن به بدن بیمار تجویز می­ کند، به همین خاطر به شما پیشنهاد می کنیم، که به صورت خودسرانه سرم وصل نکنید، مگر این که پزشک برای شما سرم تجویز کند.

وصل سرم در منزل به چه بیمارانی توصیه می­ شود؟

پزشکان برای بعضی از بیماران به خاطر افت شدید فشار خون و یا قند خون مجبور می­ شوند، که سرم تجویز کنند، اما اکثر بیماران به خاطر سختی تزریق و زمان بر بودن آن از وصل سرم دوری می کنند، ولی برای بهبود وضعیت جسمانی چاره ای جز عمل به دستور پزشک نیست، و باید شرایطی را برای بیمار فراهم کرد، تا راحت تر تزریق سرم را قبول کند. 

تزریق سرم در منزل به آن دسته از افرادی توصیه می شود، که:

  • برای انجام تزریقات دچار استرس و اضطراب می شوند.
  • افرادی که باید مسافت زیادی را برای رفتن به مراکز درمانی طی کنند.
  • توان حرکتی ندارند.
  • وضعیت جسمانی خوبی برای نشستن در صف­ های طولانی تزریق سرم را ندارند.
  • از مبتلا شدن به بیماری­ های مسری و یا بیماری­ های عفونتی بیمارستانی مانند کرونا می ­ترسند.

در چه مواردی بیشتر به سرم نیاز است؟

هزینه تزریق سرم در منزل

بیشتر اوقات پزشکان سرم را برای بیمارانی تجویز می کنند، که به خاطر دلایل مختلف آب بدن خود را از دست داده اند، با این حال در مورد برخی از بیماری های خاص سرم تاثیر بیشتری در مقایسه با داروهای دیگر دارد. برخی از بیماری ها مانند نارسایی کلیه که بدن از طریق کلیه ها سدیم از دست داده، و دچار فقدان این ماده می شود، باید سرم تزریق شود، تا در یک زمان خاص این ماده کم کم به بدن تزریق شود.

در برخی از موارد که فرد به خاطر گرمای زیاد یا حرارت ناشی از سوختگی دچار کمبود آب در بدن می شود، نیز می توان با استفاده از سرم ها این کمبود را به تدریج جبران کرد، تا سلول ها دچار اختلال نشوند. همچنین جهت تأمین انرژی و تب نیز استفاده می شوند، در بعضی مواقع حرارت بدن آن قدر بالا می رود، که باید از روش های دیگر حرارت را پایین آورده، تا فرد دچار سکته قلبی یا مغزی نشود، سرم، همچنین به عنوان یک تغذیه ی حمایتی به شمار می رود.

زمانی که بدن به خاطر دلایل مختلف دچار کمبود ویتامین ها می شوند، قبل از قرص استفاده از سرم برای جبران این کمبود تجویز می شود. از دیگر مواردی که افراد به تزریق سرم احتیاج دارند، این است، که سرم به عنوان یک عامل مقاومتی و پیشگیرانه در بسیاری از بیماری ها مانند پوکی استخوان نیز در بیماران مستعد تجویز می شوند.

بیمارانی که نسبت به تاثیر تدریجی دارو واکنش منفی داشته، یا افرادی مانند زنان باردار که احتیاج به تقویت ویتامین ها و افزایش میزان آن ها در بدن دارند.

سرعت سرم را چگونه می توان تنظیم کرد؟

تزریق سرم در منزل شیراز

سرم زدن در منزل یا بیمارستان دارای شرایط یکسان و مخصوصی می باشد، ولی نکات مهمی در این مورد وجود دارد، که باید آن را رعایت کرد. یکی از این موارد سرعت سرم می باشد. تنظیم سرعت در سرم ها به وسیله انفوزیون یا چکاننده انجام می شود. این واژه در اصطلاح به معنای تزریق قطره قطره می باشد، و چون سرم به این شکل وارد لوله اصلی می شود، این نام بر آن گذاشته می شود، تنظیم سرعت انفوزیون نیز به نوع ست آن، مقدار و نوع مایع و همچنین به دستور و تشخیص پزشک بستگی دارد.

در ست های معمولی سرم، معمولاً قطره ساز می تواند بین 10-20 قطره در هر دقیقه را از خود عبور می دهد، و در میکروست ها که نوع دیگر از ست های سرم می باشد. قطره سازها حدود 60 قطره در دقیقه را از خود عبور می دهند. تعداد قطره ها معمولاً توسط کارخانه سازنده روی بسته بندی سرم درج می شود.

ولی فرمولی کلی برای محاسبه سرعت و میزان ریزش سرم به صورت زیر می باشد.

حجم کل مایع ضربدر میزان قطره مشخص شده توسط کارخانه تقسیم بر ساعت انفوزیون که آن هم توسط کارخانه مشخص شده، ضربدر 60 که نسبت این دو در کسر تقسیم نسبت قطره به دقیقه در سرم را می سازد.

از دیگر عوامل تأثیرگذار در سرعت سرم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ارتفاع ظرف و پایه ای که سرم روی آن قرار می گیرد
  • گرفتگی لوله سرم
  • کم شدن فشار هوا در سطح مایع 

مزیت تزریق سرم نسبت به داروهای خوراکی چیست؟

داروهای تزریقی مانند سرم فقط باید توسط تجویز پزشک و در موارد خاص مورد استفاده قرار بگیرند، و در غیر این صورت توجیهی جهت مصرف آن ها نیست، و نباید خودسرانه مصرف شوند. همچنین در صورتی که تجویز پزشک استفاده از سرم باشد، نباید اصرار به مصرف داروهای خوردنی برای درمان داشت.

داروها را با استفاده از روش های متفاوتی می توان استفاده کرد. یکی از این اشکال داروهای خوراکی نظیر قرص، کپسول و شربت ها و شکل دیگر آن داروهای تزریقی می باشند، که شامل آمپول ها و سرم ها می باشند، برخی از داروها را نیز به شکل موضعی و با مالش بر محل مورد نظر استفاده می شوند، که پماد ها و کرم ها از انواع این داروها می باشند.

بعضی دیگر داروها به شکل قطره می باشند، که در بینی، گوش یا چشم ریخته می شوند، یا داروهایی که با بو کردن و اشتنشاق اثر خود را می گذارند. در این میان سرم ها نسبت به دیگر انواع داروها مزایایی دارند.

یکی از مزیت های سرم اثرگذاری و جایگزینی بهتر و مناسب تر در مقایسه با به برخی از انواع داروها می باشد. در حالی که استفاده از نوع محلول آن ها به شکل سرم این اشکال را ندارد، و دارو را به صورت مستقیم وارد بدن می شود. همچنین بعضی از داروها در صورتی که سریعاً وارد بدن شده، یا با غلظت بالا مصرف شوند، خطرناک می باشند.

بنابراین در این موارد نیز شکل سرم و تزریقی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، که نسبت به داورهای خوراکی مناسب تر می باشند، و چون به شکل تدریجی وارد بدن می شود، خطری به علت غلظت و سرعت ندارد.

به علاوه برخی از افراد قادر به استفاده از شکل خوراکی داروها نمی باشند، که در این موارد نیز سرم تراپی راه حل بهتری نسبت به داروهای خوراکی می باشد.

سرم تراپی هم در منزل و هم در کلینیک ها انجام می شود، و وضعیت بیمار مشخص کننده ی این مورد می باشد. در مواردی که نیاز به تزریق سرم در منزل داشتید، می توانید از طریق برقراری تماس کارشناسان مجموعه ی نوین سلامت از این خدمات استفاده کنید.

نکات مهمی که باید برای وصل سرم در منزل رعایت کرد؟

تزریق سرم در منزل غرب تهران

برای این که مراقبت از بیمار با کیفیت بیشتری انجام شود، رعایت تمام موارد بهداشتی و استانداردهای ایمنی برای تزریق سرم ضروری می باشد. 

  • پیش از هر اقدامی برای تزریق باید به تاریخ انقضای سرم توجه فرمایید. اگر سرم تغییر رنگ پیدا کرده است، آن را دور بیاندازید.
  • همه ی وسایل سرم را به خوبی چک کنید، تا از درستی آن مطمئن شوید.
  • تمام وسایل مورد نیاز برای وصل کردن سرم در دسترس پرستار قرار گیرد. توجه داشته باشید، که الکل و مواد ضدعفونی کننده از واجبات تزریقات می باشد.
  • حتماً هواگیری سرم قبل از تزریق انجام داده شود. 
  • با توجه به این که بیمارانی که فشار پایین دارند، و یا قند خون آن ها افت پیدا می­ کند، به سرم نیاز دارند، پس حتماً فشار خون بیمار را اندازه گیری کنید، تا اگر بالا بود، به پزشک معالج خود اطلاع دهید.
  • با پرستار در مورد تمام بیماری­ ها و مشکلات بیمار صحبت کنید.
  • حتماً اگر بیمار به دارویی حساسیت دارد، پرستار را مطلع کنید.
  • پرستار باید از تمام داروهای بیمار مطلع باشد، تا از تداخل دارویی و عوارض ناشی از آن جلوگیری کند.
  • تمام نکات بهداشتی رعایت شود، و استریل وسایل به دقت انجام شود.
  • مدت زمان تزریق سرم مطابق با دستور داده شده باشد.   
  • در صورت مشاهد ی هر گونه حساسیت، به خصوص زمانی که سرم با داروهای مختلف تزریق می ­شود، سرم را باید ببندید.
  • حتماً سرم را در ارتفاع بالایی از دست قرار دهید، تا از بازگشت خون به ست یا همان لوله ی سرم جلوگیری شود.
  • در صورت جا به جایی بیمار سرم را ببندید.
  • به بافت پوست در اطراف سوزن توجه کنید، اگر ورم کرده یا مایعات سرم در این قسمت نشت دارند، سرم باید جدا و مجدداً وصل شود. 
  • در صورت مشاهده ی هرگونه وقفه در جریان سرم به گیره توجه داشته باشد، که احتمال بسته بودن آن وجود دارد.

تزریق سرم در منزل کرج

نحوه تزریق سرم وریدی

تزریق وریدی می‌ تواند سرعت انتقال دارو را در بدن بیمار بیشتر کند، و باعث بهبودی فوری او گردد. بیشتر پزشکان ترجیح می دهند، که برای درمان فوری بیماران در اورژانس از تزریق وریدی استفاده کنند. در بعضی از موارد هم ممکن است، بیمار به خاطر مشکلاتی که دارد، توانایی تجویز بیماری‌ های خوراکی را نداشته باشد.

نحوه تزریق سرم وریدی در منزل به صورت زیر می باشد.

  • آرام و آماده باشید.

سرم تراپی در منزل بستگی به آمادگی، مهارت و توانایی پرستار دارد، به همین خاطر باید با فرد تزریق کننده هماهنگ باشید، چون یک حرکت زود هنگام، عصبی و عجولانه باعث اختلال در امر وصل کردن سرم در منزل می شود. مطمئن شوید، که بیمار برای رگ گیری هنگام زدن سرم در خانه به اندازه کافی آماده است.

  • نشان دادن اعتماد به نفس خود به بیمار 

زمانی که بیمار اعتماد به نفس شما را هنگام وصل کردن سرم در منزل مشاهده کند، همکاری می کند.

  • ترس از سوزن در بیمار را بررسی کنید.

سوزن هراسی در هنگام زدن سرم در منزل واکنشی می باشد، که اکثرا در نتیجه ی وصل و تزریق سرم در منزل قبلی وجود دارد. از علائم آن می توان به افزایش ضربان قلب، افزایش فشار خون قبل از وارد شدن نیدل اشاره کرد. هنگام زدن سرم در خانه با اعتماد به نفس و لحنی آرام بخش به بیمار اطمینان دهید. دقت کنید، که هنگام وصل سرم، سوزن تا آخرین لحظه در معرض دید نباشد. استفاده از داروهای بی حس کننده موضعی مانند لیدوکائین هنگام وصل کردن سرم در منزل می تواند به کاهش سوزن هراسی هنگام وصل کردن سرم در منزل کمک کند.

  • اقدامات لازم برای کنترل عفونت را انجام دهید.

برای جلوگیری از ایجاد عفونت رعایت اصول اولیه مهم می باشد. حتما حین وصل سرم و استفاده از آنژیوکت، از دستکش استفاده کنید. وصل سرم یک روش تهاجمی می باشد، و باید از بهترین تکنیک ها برای کنترل عفونت استفاده شود. با استفاده از یک پد الکلی هنگام سرم زدن در منزل، میکرو ارگانیسم ها به حداقل می رسد.

  • ارزیابی کردن رگ 

پیش از رگ گیری و وصل سرم حتماً از خوب بودن رگ اطمینان پیدا کنید. فرد بیمار رگ های ضعیف دارد. پس هنگام وصل کردن سرم در منزل استفاده از رگ های پر آب و درست برای رگ گیری مناسب می باشد. برخی از بیماران به تزریق سرم در خانه احتیاج دارند، که البته نحوه ی تزریق سرم در منزل نیز مهم است، ولی بدن آن ها کم آب است، بنابراین رگ گیری از آن ها چالش برانگیز محسوب می شود.

  • برای پیدا کردن رگ مناسب لمس کنید.

رگ گیری درست از مهم ترین نکات در وصل کردن سرم در منزل می باشد. اگر رگ مناسبی نمی بینید، بیشتر از چشم خود به حس انگشتان اعتماد کنید. هنگام زدن سرم در خانه می توانید با لمس کردن یک رگ توسط انگشتان رگ مناسب پیدا کنید. با نگاه نمی توان تاندون و رگ را به طور کامل برای وصل کردن سرم در منزل تشخیص داد.

  • کانول را به درستی انتخاب کنید.

یکی دیگر از مهم ترین نکات مهم در وصل سرم در منزل انتخاب آنژیوکت مناسب می باشد. در هنگام انتخاب کانول نوع تزریق مورد نیاز را حتما در نظر بگیرید. سوزن های بزرگ برای سرم تراپی در منزل مناسب هستند. در حال حاضر تجهیزات پزشکی بدون سوزن به طور گسترده ای جهت کاهش آسیب به ورید هنگام وصل کردن سرم در منزل به کار می روند.

از دیگر خدمات مجموعه ی نوین سلامت می توان به ویزیت پزشک در منزل اشاره کرد.

نکاتی که قبل از تزریق وریدی باید به آن توجه شود.

پیش از این‌ که تزریق وریدی انجام بگیرد، نیاز است، که پرستار مد نظر به یک سری نکات اختصاصی توجه ویژه‌ ای داشته باشد، و آن ‌ها را اولویت اصلی کار خود قرار دهد.

از عوامل مؤثری که باید پیش از انجام تزریق به آن ها توجه کرد.

  • شست و شوی دست قبل از این‌ که سرم را آماده کنید، بسیار مهم می باشد.
  • شرایط نگهداری سرم ها باید در دمای مناسب و طبیعی باشد، و همین طور از آن‌ ها در مقابل نور و دیگر مسائل نگهداری شود.
  • درب ‌های پلاستیکی و یال‌ های تزریقی که قرار است، برای بیمار در نظر گرفته شود، استریل نمی‌ باشند، به همین خاطر پرستار باید قبل از تزریق آن‌ ها را با محلول ضد عفونی‌ کننده مناسب، تمیز کند.
  • سوراخ شدن و سوزن زدن محفظه پلاستیکی بدنه سرم‌ ها به خاطر این‌ که بتوان سرعت تزریق را برای بیمار بیشتر کرد، توصیه نمی ‌شود، چون این موضوع باعث به وجود آمدن هوای محیط به محلول استریل می‌ شود.
  • به همین خاطر لازم است، از سرم هایی که مجهز به فیلتر می باشند، برای برطرف نمودن این مشکل استفاده کند، و از سوراخ کردن محفظه سرم به شدت پیشگیری کرد.
  • تزریق سرم هایی که تغییر رنگ داده است، به ‌هیچ ‌وجه مناسب برای بیمار نمی‌ باشد. به همین خاطر لازم است، به این نکته نیز توجه ویژه‌ ای داشته باشید.

نحوه تزریق سرم وریدی

هزینه تزریق سرم در منزل

هزینه تزریق سرم در منزل با توجه به عواملی مختلفی از قبیل مسیر طی شده، تزریقات داخل سرم، مواد به کار برده شده و… متغیر خواهد بود.

https://salamatnovin.com/post/3/%D8%AA%D8%B2%D8%B1%DB%8C%D9%82-%D8%B3%D8%B1%D9%85-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%86%D8%B2%D9%84

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد