x تبلیغات
seo education

فریزر صندوقی چه مارکی خوبه؟

 

فریزر صندوقی

فریزر صندوقی بستنی

فریزر صندوقی یکی از تجهیزات مهم بسیار کارآمد با مصرف انرژی پایین در صنایع برودتی سردین کالا می باشد، که در چند سال اخیر بیشترین استفاده را دارند. این فریزرها با این که حجم کمی را نسبت به فریزر ایستاده اشغال می کنند، پس برای خانه های کوچک و خانواده های کم جمعیت کاربرد زیادی دارد، ولی حجم بسیار زیادی از محصولات مواد غذایی را در خود جای می دهند. یخچال صندوقی و یا فریزر صندوقی صنعتی در دو نوع خانگی و صنعتی به بازار عرضه می شود، که نسخه های صنعتی آن استفاده ی بیشتری دارد. کوچک ترین سایز این نوع از فریزرها، فریزر 150 لیتری درب شیشه ای می باشد.

فریزر صندوقی فروشگاهی

از کاربردی ترین و پرمصرف ترین نوع فریزرها، فریزر صندوقی فروشگاهی می باشد، که یکی از اقلام های ضروری برای نگهداری مواد غذایی در فروشگاه ها می باشد، و در گنجایش های مختلف برای مصارف خانگی و سوپری طراحی و تولید می شوند. 

خرید فریزر صندوقی

یخچال بستنی دارای ترموستات دیجیتال هستند، که همین امر موجب شده در فروشگاه های زنجیره ای، امکان تجاری، سوپرمارکت و هایپرمارکت ها، بستنی فروشی و کافه ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت فریزر صندوقی را با توجه گنجایش، تعداد درب، نوع موتور موارد دیگر قابل تعیین می باشد.

فریزر صندوقی صنعتی

عوامل موثر و مهم در هنگام خرید فریزر صندوقی

فریزر صندوقی گوشت

  • میزان مصرف انرژی

همه ی فریزرها چون همیشه روشن و در حال کار کردن می باشند، انرژی بسیار زیادی را مصرف می کنند. پس خرید یک فریزری که کم ترین مصرف انرژی را داشته باشد، به عنوان فریزر صندوقی کم مصرف شناخته شده اند.

شما می توانید طبق برچسب انرژی ای که فریزرها دارند، را مطالعه کنید، و فریزرهایی که مصرف انرژی A+ دارند، را خریداری کنید.

  • میزان استفاده از فریزر

این مسئله به این برمی گردد، که میزان خرید خانواده ی شما چقدر می باشد، و یا حتی تعداد اعضای خانواده ی شما چقدر است، و عادت های غذایی خانواده ی شما به چه صورتی می باشد.

معمولاً افرادی که شغل آن ها شکار کردن حیوانات می باشد، پس به فضای زیادی برای نگهداری گوشت حیوانات شکار شده ی خود احتیاج دارند، تحت عنوان فریزر صندوقی گوشت مورد استفاده قرار می گیرند. 

فریزر صندوقی خانگی

  • شرایط آب و هوای و دما محیط

تمام فریزرها طوری طراحی شده اند، که بتوانند مواد غذایی ها را در دمای صفر درجه فارنهایت (18- درجه سانتی گراد) نگه داری کنند. اما ممکن است توانایی آن ها برای انجام این کار تحت تاثیر دمای محیط بیرون فریزر قرار بگیرد.

اگر فریزرها را در فضای سربسته و یا حتی داخل خانه نگه داری می کنید، جای نگرانی وجود ندارد، اما اگر در حیاط و یا گاراژ قرار می دهید، که آب و هوا و و دما در آن جا بسیار متغیر است، پس باید از مدل هایی که متناسب با این مکان ها هستند، استفاده شود.

این امکان وجود دارد که فریزرهای معمولی در این شرایط آب و هوایی خیلی زود از کار بی افتند.

  • سازماندهی مواد غذایی

یکی از بهترین مزیت های فریزرهای ایستاده نسبت به فریزرهای صندوقی این است، که مواد غذایی را به خوبی سازمان دهی و در آن جا قرار می گیرند، در این صورت می توانیم مواد غذایی مورد نیازمان را به آسانی و راحتی پیدا کرده، و از آن استفاده کنیم.

هم چنین به دلیل اینکه این فریزرها از قفسه هایی تشکیل شده است، می توانیم موادغذایی های مختلفی را در آن ها نگه داری کنیم. در صورتی که در فریزرهای صندوقی این گونه نیست، باید همه ی مواد غذایی ها را کنار بزنیم، تا بتوانیم محصول مورد نظر خودمان را پیدا کنیم، هم چنین برای استفاده از آن باید خم شوید.

  • سیستم یخ زدای دستی و یا خودکار

زمانی که فریزر شما دچار یخ زدگی شود، کارایی آن به شدت پایین می آید، و در بعضی از مدل های این فریزر باید زمان بسیار زیادی را صرف کنید، تا بتوانید این کار را به صورت دستی انجام دهید.

معمولاً فریزرهایی که این سیستم را به صورت خودکار انجام می دهند، (فریزر بدون برفک) معمولاً قیمت بالاتری داشته، و دارای صدای بیشتری هستند، و در عوض شرایط  بهتر و راحت تری را برای شما فراهم کرده، و کارایی بیشتری را از خودشان نشان می دهند.

  • نمایشگر ترموستات

وجود نمایشگرها باعث می شود، که در فریزرهای صندوقی دمای یخچال را کنترل کرده، و شما را از میزان آن مطلع سازند.

  • تعبیه مکان های خاص

در بعضی از فریزرهای صندوقی قسمتی قرار داده شده است، که دمای آن جا پایین تر از بقیه قسمت های فریزر می باشد، و می توان موادی مانند بستنی ها را در آن جا نگهداری کنیم، چون نمی خواهیم بستنی ها بیش از حد اندازه یخ بزنند، و سفت شوند که دیگر قابل خوردن نباشند. 

بهترین مارک یخچال فریزر صندوقی خانگی

فریزر صندوقی کوچک

  • فریزر خانگی تک درب 260 لیتر

فریزر صندوقی بدون برفک خانگی

فریزر بدون برفک

مشخصات فنی فریزر خانگی تک درب 260 لیتر

ابعاد  110*61*83 سانتی متر
جنس بدنه گالوانیزه
گنجایش 260 لیتر
دما 22- درجه
قدرت موتور 1.4 اسب 
رنگ بدنه زرشکی، آبی، سفید 
ترموستات مکانیکی
  • فریزر خانگی دو درب 260 لیتر 

قیمت فریزر صندوقی

فریزر صندوقی خارجی

مشخصات فنی فریزر خانگی دو درب 260 لیتر
ابعاد                    110*61*83 سانتی متر
جنس بدنه گالوانیزه
گنجایش 260 لیتر
دما 22- درجه
قدرت موتور 1.4 اسب 
رنگ بدنه زرشکی، آبی، سفید 
ترموستات مکانیکی

فریزر صندوقی هایپری

  • فریزر صندوقی هایپری 300 لیتر

فروش فریزر صندوقی

مشخصات فنی فریزر هایپری 300 لیتر
جنس بدنه                              گالوانیزه                 
جنس درب  شیشه
گنجایش 300 لیتر 
نوع عایق  تزریق فوم
درب کشویی
ترموستات  مکانیکی
  • فریزر صندوقی هایپری 400 لیتر

فریزر صندوقی چه مارکی خوبه

مشخصات فنی فریزر هایپری 400 لیتر
جنس بدنه                          گالوانیزه               
جنس درب  شیشه
گنجایش 400 لیتر 
نوع عایق  تزریق فوم
درب کشویی
ترموستات  مکانیکی
  • فریزر صندوقی هایپری 500 لیتر

فریزر صندوقی 500 لیتر

فریزر صندوقی هایپری

مشخصات فنی فریزر هایپری 500 لیتر
جنس بدنه              گالوانیزه                
جنس درب  شیشه
گنجایش 500 لیتر 
نوع عایق  تزریق فوم
درب کشویی
ترموستات  مکانیکی
  • فریزر صندوقی هایپری 650 لیتر

فریزر صندوقی هایپری 650 لیتر

مشخصات فنی فریزر هایپری 650 لیتر
جنس بدنه                       گالوانیزه                
جنس درب  شیشه
گنجایش 650 لیتر 
نوع عایق  تزریق فوم
درب کشویی
ترموستات  مکانیکی

فریزر صندوقی فروشگاهی

فریزر صندوقی فروشگاهی

فریزر صندوقی میهن

فریزر صندوقی میهن

فریزر صندوقی بهتر است یا ایستاده؟

قیمت فریزر صندوقی فروشگاهی

  • ظاهر فریزر

از بزرگترین تفاوت‌ های فریزر ایستاده و فریزر صندوقی در ظاهر این دو فریزر است. در فریزرهای صندوقی یک درب در بالای فریزر وجود دارد، که زمانی که می خواهیم از فریزر استفاده کنیم، حتماً باید آن را بلند کنید. فریزرهای صندوقی از نظر عرضی فضای زیادی اشغال کرده، و مناسب برای مکان هایی هستند، که فضایی بزرگی دارند.

اما فریزرهای ایستاده در مکان هایی که هم فضا و هم ارتفاع استاندارد دارند، مناسب هستند. فریزرهای ایستاده که یک درب از جلو دارند، معمولاً در رنگ‌های سفید یا استیل تولید می‌شوند، و فضای کم تری اشغال می‌کنند.

  • اندازه فریزر

هر دو سبک فریزرها به طور کلی در اندازه‌های 5 تا 25 فوت مکعب تولید می‌شوند، اما در مدل‌های صندوقی و ایستاده، اختلاف ظرفیت وجود دارد. یکی از دلایلی که بیشتر افراد را به خریدن یک فریزر مستقل تشویق می‌کند، کم بودن فضای فریزر یخچال آن هاست.

به همین دلیل مشخصه‌ی اندازه و ظرفیت فریزر اهمیت بسیاری دارد.قبل از اقدام برای خرید فریزر مناسب، باید حجم مواد غذایی و سایز فریزر مورد نیاز خود را بدانید، تا بتوانید فریزری با اندازه مناسب تهیه کنید.

  • سر و صدای فریزر

صدای فریزرها از مهم‌ ترین تفاوت‌های فریزر های ایستاده و صندوقی محسوب می شود. فریزرهای صندوقی که سیستم یخ زدایی دستی هستند، سر و صدای کم تری نسبت به فریزرهای ایستاده دارند. با این حال، اگر فریزر صندوقی یک کمپرسور قدرتمند و پرسرعت داشته باشد، ممکن است، ایجاد سر و صدا کند. هم چنین ممکن است، صدا انبساط و انقباض طبیعی آستر برای شما آزار دهنده باشد.

خاموش و روشن شدن سیستم برفک زدایی خودکار در فریزهای ایستاده سر و صدای زیادی تولید می‌کند. کمپرسور این فریزرها نیز صداهای ناگهانی و بلندی ایجاد می‌کنند. هنگام تصمیم‌ گیری برای خریدن یک فریزر ایستاده، فاکتور پر سر و صدایی را در نظر بگیرید.

  • طول عمر فریزر

فریزرهای صندوقی با سیستم یخ زدایی به خاطر این که اجزای کم تری نسبت به فریزرهای ایستاده دارند، عمر طولانی تری دارند. اما فریزرهای ایستاده همان طور که به خاطر داشتن یخ شکن خودکار اجزای داخلی بیشتر و در نتیجه طول عمر کم تری دارند. فریزرهای صندوقی و ایستاده به طور معمول بین 10 تا 14 سال دوام بیاورند.

فریزر طرح قدیم استیل

فریزر صندوقی استیل

  • فریزر صندوقی طرح قدیم دو درب

فریزر صندوقی فروشگاهی

مشخصات فنی فریزر طرح قدیم دو درب
ابعاد 83*6*150 سانتی متر
جنس بدنه داخلی آلومینیوم
جنس بدنه خارجی گالوانیزه
عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان
نورپردازی LED
درب شیشه ای 
  • فریزر خوابیده چهار درب 

قیمت فریزر صندوقی فروشگاهی

فریزر صندوقی میهن

مشخصات فنی فریزر طرح قدیم چهار درب
ابعاد                   

125*61*83 سانتی متر

جنس بدنه تمام استیل 
درب  مگنتی 
عایق  تزریق فوم
  • فریزر شش درب 

فریزر صندوقی چهار درب

فریزر صندوقی خانگی الکترواستیل

مشخصات فنی فریزر طرح قدیم شش درب
ابعاد                 90*68*185 سانتی متر
جنس  استیل استنلس
عایق بندی تزریق فوم پلی یورتان
درب  مگنتی
قدرت موتور       1 اسب بخار
موتور کلترون تایلند

فریزر بستنی

خرید فریزر صندوقی

بهترین مارک فریزر صندوقی

فریزر صندوقی بزرگ

  • فریزر صندوقی الکترواستیل

  • فریزر هیمالیا

  • فریزر صندوقی کینو

  • فریزر یخ نوش

خرید یخچال فریزر صندوقی

خرید یخچال فریزر صندوقی

قیمت فریزر صندوقی

قیمت فریزر صندوقی

قیمت فریزر صندوقی مغازه

قیمت فریزر صندوقی مغازه

قیمت فریزر صندوقی درب شیشه ای

قیمت فریزر صندوقی درب شیشه ای

منبع: https://sardinkala.ir/category/%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82%DB%8C

قیمت فریزر صندوقی بدون برفک چقدر است؟

 فریزر صندوقی بدون برفک به‌عنوان یکی از مهم‌ ترین تجهیزاتی می‌ باشد، که در هر سوپرمارکتی و یا فروشگاهی به آن نیاز دارید، تا بتوانند با به‌کارگیری از این دستگاه مواد غذایی مختلف مانند گوشت، مرغ، سبزی، بستنی، مواد غذایی نیمه، دارو و... را با حفظ کیفیت نگه دارند.

فریزر صندوقی ریما سرما

یخچال فریزر صندوقی در مکان‌های مختلفی اعم از هایپرمارکت‌ها، سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها، هایپراستارها، خانه‌های کم‌جمعیت و... مورد استفاده قرار می‌گیرند، و با توجه به این‌که می‌توانند فضای محدودی را در مقایسه با فریزر ایستاده اشغال کنند، ولی به‌ عوض می‌توانند محصولات مختلفی را در خود به‌خاطر داشتن سبدهای جداگانه نگهداری کنندفریزر بستنی صنایع برودتی ریما سرما معمولاً در ابعاد و اندازه‌های مختلف طراحی و تولید می‌شود، و شما می‌توانید با توجه به مکان مدنظر خود یکی ازفریزر صندوقی فروشگاهها را انتخاب کنید و سفارش دهید.

فریزر صندوقی فروشگاهی ریما سرما در سه مدل مختلف اعم از فریزر صندوقی خانگی (فریزر صندوقی برای منزل)، هایپری و قدیمی طراحی و تولید می‌شوند، و ابعاد فریزر صندوقی با توجه به خانگی بودن و یا فروشگاهی بودن آن‌ها تعیین می‌شود.

جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان در ادامه این مطلب قصد داریم به توضیح انواع فریزر خوابیده بپردازیم.

فریزر صندوقی بدون برفک خانگی

 

فریزر صندوقی خانگی کوچک برای حفظ تازگی محصولات مختلفی اعم از گوشت، ماهی و میگو، سبزیجات، بستنی و... در خانه‌ها، سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های کوچک، دفاتر کار و... مورد استفاده قرار می‌گیرند. فریزر خانگی ریما سرما در دو مدل تک و دو درب در رنگ‌بندی‌های سفید، زرشکی، و آبی تولید می‌شوند. جنس بدنه فریزر کوچک صندوقی از نوع گالوانیزه و برای جلوگیری از هدر رفت بیش از حد انرژی دارای عایق‌ بندی تزریق فوم می‌ باشد. مدل تک‌ درب این یخچال صندوقی دارای 5 سبد مجزا از هم جهت قرارگیری راحت و سریع محصولات و مدل دو درب دارای 6 سبد می‌باشدقیمت فریزر صندوقی خانگی با توجه به نوع و ابعاد آن تعیین می‌ شود.

فریزر صندوقی قدیمی

فریزر استیل ریما سرما در دو مدل چهار درب و شش‌درب در دو مدل خشک‌ کن و معمولی تولید می‌ شود، و شما می‌ توانید با توجه به نیاز خود جهت نگهداری و فریزر کردن از محصولات مختلفی از قبیل گوشت، مرغ، میگو، بستنی و... یکی از مدل‌ ها را سفارش دهید. جنس بدنه فریزر مرغ و ماهی از نوع استیل استنلس نگیر می‌ باشد. قیمت فریزرهای طرح قدیم با توجه به ابعاد، لیتراژ، نوع موتور، نوع کاربرد آن‌ ها تعیین می‌ شود.

یخچال بستنی

 

یخچال صندوقی فروشگاهی ریما سرما در گنجایش‌ های مختلف 300 لیتر تا 650 لیتر با درب های کشویی محدب و شیشه‌ای از جنس سکوریت نشکن تولید می‌شود، هم‌چنین این نوع از فریزرها قابلیت نصب استیکر مختلف اعم از میهن، دومینو، کاله، پاک و...را  دارند، به همین خاطر ممکن است، اسم یخچال بستنی میهن را شنیده باشید، در اصل این استیکر است، که روی بدنه نصب می‌ شود، وگرنه چنین یخچالی با این نام تولید نمی‌ شود. نورپردازی استفاده‌ شده در یخچال بستنی از نوع LED می‌باشد، تا شما بتوانید راحت محصولات داخل فریزر را ببینیدقیمت یخچال بستنی هم با توجه به ابعاد، لیتراژ، نوع موتور قابل تعیین می‌ باشد.

ممکن است، برای شما این سؤال پیش بیاید که؛ فریزر صندوقی چه‌ مارکی خوبه؟ جهت پاسخ به این سؤال شما باید بگوییم، که برندهای مطرحی در کشور ما وجود دارد، که به‌عنوان بهترین مارک فریزر صندوقی خارجی شناخته می‌شوند. از بهترین مارک‌ها می‌توان به فریزر صندوقی ریما سرما،فریزر صندوقی الکترواستیل، فریزر یخ‌نوش، فریزر هیمالیا و کینو اشاره کرد، هم‌چنین مدتی است که فریزر صندوقی اونیکس وارد بازار شده، و طرفداران زیادی پیدا کرده است.

یخچال بستنی اسکوپی ریما سرما

یکی دیگر از محصولاتی که مجموعه ریما سرما جهت نگهداری از بستنی تولید می‌کند، یخچال بستنی اسکوپی می‌باشد. این یخچال بیشترین کاربرد را در آبمیوه و بستنی‌فروشی ها، کافی‌شاپ‌ها و... دارنددستگاه بستنی اسکوپی به‌ گونه‌ ای طراحی می‌ شود، تا دمای بستنی را همیشه ثابت نگه داردتاپینگ بستنی ریما سرما در دو نوع صنعتی و فانتزی تولید می‌شود، که هر کدام از آن‌ها بسته به ابعاد خود تعداد بنماری مختلفی را در خود جای می‌دهد، شیشه‌ های این محصول از نوع ضدبخار است.

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1401/01/28/2696848/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%81%D8%B1%DB%8C%D8%B2%D8%B1-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%88%D9%82%DB%8C-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D9%81%DA%A9-%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

قیمت فریزر صندوقی

قیمت فریزر صندوقی بدون برفک ریما سرما با توجه به ابعاد، لیتراژ و گنجایش، نوع موتور، نوع کاربرد و... تعیین می‌شود. تمام محصولات این مجموعه دارای گارانتی می‌باشند، و شما می‌ توانید برای خرید فریزر صندوقی به‌صورت اینترنتی اقدام کنید. همچنین اگر قصد خرید فریزر صندوقی دست‌دوم دارید، می‌توانید جهت اطلاع از موجود بودن با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

قیمت فریزر صندوقی مغازه

قیمت یخچال فریزر صندوقی با توجه به نوسانات بازار حدودی می‌باشد. جهت استعلام قیمت با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

مدل

مشخصات فنی

قیمت

قطعات به‌کار برده‌شده در تولید

فریزر 400 لیتر

  • جنس بدنه گالوانیزه
  • دارای 4 عدد سبد
  • موتور امبراکو برزیلی
  • ترموستات مکانیکی
  • جنس شیشه سکوریت نشکن

8,500,000

  • کمپرسور
  • موتور شامل میل‌لنگ، پیستون، سوپاپ تشکیل شده
  • کندانسور
  • اواپراتور

فریزر 500 لیتر

  • جنس بدنه گالوانیزه
  • عایق‌بندی تزریق فوم
  • دما زیرصفر
  • موتور امبراکو برزیلی
  • قابلیت شست‌وشو

8,900,000

فریزر 600 لیتر

  • جنس بدنه گالوانیزه
  • جنس درب شیشه سکوریت نشکن
  • موتور امبراکو برزیلی
  • بدون برفک
  • قابلیت نصب استیکر دارد.

9,300,000

فریزر صندوقی خانگی

  • تک‌درب و دودرب
  • بدنه تمام‌گالوانیزه
  • درب شیشه‌ای ندارد
  • موتور: سابکول، امبراکو
  • بدون برفک
  • لیتراژ: 260 لیتر

بین 6,900,000 تا 7,200,000

فریزر خوابیده 4درب

  • معمولی و خشک‌کن
  • جنس بدنه تمام‌استیل
  • عایق‌بندی تزریق فوم
  • موتور: کلترون تایلند
  • قابلیت نصب استیکر: ندارد
  • بدون برفک

بین 19,000,000 تا 21,500,000

فریزر شش‌درب معمولی

  • جنس بدنه استیل ضدزنگ
  • عایق‌بندی تزریق فوم
  • درب شیشه‌ای: ندارد
  • درب استیل

20,000,000

فریزر شش‌درب خشک‌کن

  • جنس بدنه: تمام استیل ضدزنگ
  • موتور: کلترون تایلند
  • دمای زیر صفر
  • مخصوص: پروتئین

23,500,000

پرفروش ترین مارک آب میوه گیری صنعتی

 

آبمیوه گیری صنعتی

آب میوه گیری صنعتی

آبمیوه گیری صنعتی یکی از بهترین و کاربردی ترین تجهیزات آشپزخانه صنعتی و کافی شاپی می باشد، و جهت آب گیری از انواع میوه ها و سبزیجات و... در آبمیوه فروشی ها، بستنی فروشی ها، ادارات، ویتامینه فروشی ها، هتل ها و تالارهای پذیرایی و... مورد استفاده قرار می گیرد. جنس بدنه ی آب میوه گیری‌های صنعتی از جنس استیل یا آلومینیوم می باشد. دستگاه آبمیوه گیر صنعتی در مدل های رومیزی، ایستاده، فروشگاهی و سلف سرویس و... جهت قرار گرفتن آن ها در بار هتل ها، باشگاه ها، اداره ها، شرکت ها و... طراحی و تولید می شوند. هم چنین دستگاه آبمیوه گیر صنعتی با نام های دیگری از جمله آب پرتقال گیری، آب لیمو گیری و آب انار گیری نیز جزو دستگاه های آب میوه گیری صنعتی به شمار می روند.

آب پرتقال گیری صنعتی

آب پرتقال گیری صنعتی جهت آب گیری از انواع مرکبات مانند پرتقال، لیمو شیرین، نارنج و... مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از دستگاه آب پرتقال گیر قابلیت برش میوه را نیز دارد، برای انجام این کار فقط لازم است، میوه ها را سالم و درست وارد دستگاه کنید. در کافی شاپ‌ ها و آبمیوه فروشی‌هایی که مشتریان زیادی دارند، می‌توان با خرید یک دستگاه مناسب آب پرتقال گیری صنعتی راندمان و عملکرد کار خود را بالا ببرید.

آب انارگیری اتوماتیک

بهترین مارک آب میوه گیری صنعتی خارجی

برخی از دستگاه های آب پرتقال گیری صنعتی قابلیت آب گیری از میوه های انار را نیز دارند. آب انارگیری اتوماتیک به صورت دستگاه آب گیری چند کاره عمل می کنند. بسیاری از کافی شاپ‌ ها و آبمیوه فروشی‌ها می توانند با خرید دستگاه آب انارگیری اتوماتیک، فروش خود را افزایش دهید.

آب میوه گیری صنعتی خالص

آب میوه گیری صنعتی خالص قابلیت آبگیری از تمام میوه ها به صورت کامل و خالص را از گوشت میوه را نیز دارند. آب میوه تولیدی جهت بسته بندی و عرضه کردن به بازار و یا برای به کارگیری از آن ها در تولید دیگر محصولات استفاده کرد. 

دستگاه له و نرم کننده میوه

در صنایع غذایی که نیازمند به استفاده از آب میوه خالص وجود ندارد، به همین خاطر دستگاه هایی طراحی و تولید شده اند، که بتوانند آب میوه را به شکل کنسانتره و یا به صورت میوه نرم شده، تحویل دهند. این دستگاه ها دارای قابلیت له کنندگی رنده ای و یا ضربه ای استفاده می باشند، تا بتوانند میوه ها را به همراه پوست و تخم ها به یک محصول نرم تبدیل کنند. این دستگاه دارای عملکردی مشابه با دستگاه آب گوجه گیری با پوست دارند، ولی به خاطر این که آب محصولات سخت تری را می گیرند، حتماً باید از تیغه ها و چکش های پرقدرت در بدنه ی دستگاه استفاده کرد. 

آبمیوه گیری صنعتی چه مارکی خوبه؟

  • آبمیوه گیر صنعتی هلال

پرفروش ترین مارک آب میوه گیری صنعتی

مشخصات فنی آبمیوه گیری هلال
ویژگی ها G60 G75 G100
تمام قطعات استیل استیل استیل
موتور ایرانی ایرانی ایرانی
کلید power ضد آب ضد آب ضد آب
برق مصرفی تک فاز تک فاز تک فاز 
ظرفیت ورودی ساعتی 30 الی 60 لیتر 100 الی 120 لیتر 80 تا 100 لیتر
وزن خالص دستگاه 30 کیلوگرم 30 کیلوگرم 20 کیلو گرم
قدرت موتور 1.5 اسب بخار 2.5 اسب بخار 1.5 اسب بخار
ارتفاع 50 50 سانتی متر 50 سانتی متر 
قطر درب 20 سانتی متر 27 سانتی متر 27 سانتی متر 
قطر حفره ورود مواد 5.5 سانتی متر

8.5 سانتی متر    

7 سانتی متر 
  • آبمیوه گیر آی تک 

قیمت بهترین مارک آب میوه گیری صنعتی

مشخصات فنی آبمیوه گیری صنعتی آی تک 

برند آیتک آیتک آیتک
مدل rt 400 rt1200 rt 2000
ابعاد 40*28*28 سانتی متر 35*35*58 سانتی متر 52*45*37 سانتی متر
وزن 11 کیلوگرم 25 کیلوگرم 28 کیلو گرم 
جنس بدنه آلومینیوم

آلومینیوم 

آلومینیوم 
اندازه دهانه مخزن 5 سانتی متر 7 سانتی  6 و 7 سانتی
دور موتور 300 دور در دقیقه 3000 دور در دقیقه 3000 دور در دقیقه
قدرت موتور 1 اسب 1/5 اسب 3 اسب 
گارانتی و خدمات پس از فروش  دارد دارد دارد 
  • آبمیوه گیر سیدو

آب سیب گیری صنعتی

مشخصات فنی آبمیوه گیر سیدو 

ابعاد 250*500*520 میلی متر 51*24*39 سانتی متر
قطر مجرای ورودی 75 میلی متر 50 میلی متر
توان 700 وات  
برق مصرفی تک فاز  
جنس بدنه استیل  
وزن 15 کیلو گرم  
دور موتور 3000 دور در دقیقه 3000 دور در دقیقه
ولتاژ 220 ولت 240-220 ولت
مکانیزم تخلیه اتوماتیک  
نوع آبمیوه گیر متوسط  
نوع کلید پاور ضد آب  
موارد آبگیری سیب، هویج، کرفس و...
  • آبمیوه گیر جان جان 

دستگاه آب میوه گیری چند کاره صنعتی

مشخصات فنی آب پرتقال گیر صنعتی جان جان

ساخت کشور

ترکیه

مدل

کن کن

برق

تک فاز

توان

0/37 اسب بخار

ولتاژ

230 ولت

بازدهی

آبگیری 28 عدد پرتقال در دقیقه

حداکثر قطر پرتقال

8 سانتی متر

گنجایش سبد

7 کیلوگرم

وزن دستگاه

55 کیلو گرم

ابعاد

60*40*90 سانتی متر

برق تغذیه

220 ولت

  • آبمیوه گیر زومکس

آبمیوه گیر صنعتی زومکس

مشخصات فنی دستگاه آب میوه گیری زومکس مدل Versatile Pro

مدل Versatile
برند Zumex
ساخت اسپانیا
سرعت آب گیری 22 عدد در دقیقه
ظرفیت سبد 10 کیلوگرم
قدرت 0/43HP
مصرف 2.7 آمپر
ولتاژ 240 ولت
فرکانس 50/60 هرتز
وزن خالص

مخلوط کن صنعتی

 

مخلوط کن صنعتی

قیمت مخلوط کن صنعتی

مخلوط کن صنعتی از تجهیزات کافی شاپی بسیار کاربردی در فست فود ها، کافی شاپ ها، کافه ها و... برای میکس کردن اسموتی، انواع میوه ها، آبمیوه، کوکتل، کره بادام زمینی، انواع دسر سرد مواد غذایی ها، سس ها، چاشنی‌ها، سس ها در کنار آبمیوه گیر صنعتی استفاده می شود. میکسر صنعتی (بلندر صنعتی) یک همزن یا یک میکسر می باشد، که در دو نوع دستی و صنعتی طراحی و تولید می شوند.

میکسر(همزن) از ضروری ترین تجهیزات در میان لوازم آشپزخانه، کافی شاپ ها، رستوران ها، باشگاه ها و بستنی فروشی ها و وسیله ای بسیار کاربردی برای له و پوره کردن مواد غذایی و خرد کردن مواد جامد می باشند. با داشتن سیستم کنترل سرعت، این قابلیت را به مصرف کننده می دهند، تا میزان چرخش پره های بلندر را از پایین ترین دور تا بیشترین دور تنظیم کنید.

تفاوت مخلوط کن های صنعتی

تفاوت مخلوط کن صنعتی در نوع تیغ، پارچ، موتور و دور موتور می باشد، و هر کدام از این دستگاه ها دارای عملکرد متفاوتی می باشند، و با توجه به مشخصات بلندر صنعتی کاربرد دستگاه مشخص می گردد.

انواع بلندر صنعتی

  • مخلوط کن صنعتی غذا

مخلوط کن صنعتی غذا جهت تهیه ی اسموتی، میلک شیک و خورد کردن انواع میوه ها و غذاهای سخت مانند هویج، چیپس، شکلات، آجیل و یخ مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های مهم این دستگاه می توان به عملکرد مستمر و بدون خطر سوختن اشاره کرد.

  • مخلوط کن نواری صنعتی

مخلوط کن صنعتی جهت تهیه ی کوکتل هایی مورد استفاده قرار می گیرند. این مخلوط کن در مقایسه با مخلوط کن های غذایی قوی و چند منظوره نیست.
میکسرهای میله ای حرفه ای قابلیت افزایش سرعت در تهیه ی نوشیدنی های مختلط را نیز دارند. 

  • میکسر صنعتی غوطه وری

میکسر صنعتی غوطه وری از کاربردی ترین نوع مخلوط کن های آشپزخانه های صنعتی و نیمه صنعتی می باشند، و در ابعاد و اندازه های مختلف (7 تا 29) طراحی و تولید می شوند.

این مدل های دستی و بلند بدون شیشه و جهت تهیه ی سیب زمینی های له شده، خامه زدن و سوپ ها و سس های پوره مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین مارک مخلوط کن های صنعتی 

  • بوش

  • فیلیپس

  • کنوود

  • فلر

  • بلک اند دکر

  • دایموند

مخلوط کن کاوردار سیدو مدل B285 FNP-1129

مخلوط کن صنعتی کاوردار

مشخصات فنی مخلوط کن کاوردار سیدو مدل B285 FNP-1129
ساخت ایتالیا
نوع مخلوط کن (بلندر) کاور دار
طول 19.5 سانتی متر
عمق 22 سانتی متر
ارتفاع 48.6 سانتی متر
وزن 8.4 کیلوگرم
توان (وات) 1300W
اقلام همراه دستگاه -
سرعت دوران 6000/28000 rpm

میکسر کیک مدل استار

میکسر کیک مدل استار

مشخصات فنی میکسر کیک مدل استار

ساخت چین
ابعاد 40*24*38 سانتی متر
ولتاژ 220-240 ولت
توان 0/5 کیلو وات
سرعت 350 وات
ظرفیت مخزن 7 لیتر
سیستم تغذیه برقی

مخلوط کن حرفه ای B185

خلوط کن حرفه ای سیدو

مشخصات دستگاه مخلوط کن حرفه ای B185

مدل B185
ساخت ایتالیا
کمپانی سیدو
توان 900 w
دور موتور 2000/2400rpm
ولتاژ 220/240v
جنس بدنه استیل
گنجایش پارچ 1/5 lit
گارانتی 18 ماه

مخلوط کن سیدو مدل B98

مخلوط کن صنعتی سیدو

مشخصات فنی مخلوط کن حرفه ای سیدو مدل B98
ساخت کشور ایتالیا
برند سیدو
مدل B98
ابعاد 20*20*46 سانتی متر
قدرت موتور 900 وات
وزن خالص 4 کیلو گرم
وزن ناخالص 5 کیلوگرم
جنس تیغه استیل مقاوم
دور موتور 20000 _ 24000 دور در دقیقه
درپوش پلاستیکی دارد

مخلوط کن دایموند

مخلوط کن دایموند

مشخصات فنی مخلوط کن صنعتی دایموند

برند دیاموند
ساخت چین
قدرت 1800 وات
حجم پارچ 2 لیتری
جنس تیغه استیل
ولتاژ 220-240 ولت
فرکانس 50/60 هرتز

مخلوط کن سیدو مدل B283

قیمت مخلوط کن صنعتی سیدو

مشخصات دستگاه مخلوط کن سیدو B283

برند Ceado
ساخت ایتالیا
مدل B283
توان 1300 (w)
دور موتور 6000/28000 (rpm)
گنجایش پارچ 1/5 (lit)
جنس پارچ پلی کربنات
جنس بدنه استیل
جنس تیغه Dynamic spin
صفحه لمسی دارد
صفحه ی نمایش قدرت دارد
وزن خالص 5 (kg)
وزن ناخالص 6 (kg)
ابعاد 20*18*45

مخلوط کن کاور دار

مخلوط کن کاور دار

مشخصات فنی مخلوط کن صنعتی دیاموند

برند دیاموند
ساخت چین
قدرت 1800 وات
حجم پارچ 2 لیتری
جنس تیغه استیل
ولتاژ 220-240 ولت
فرکانس 50/60 هرتز

نکات مهم هنگام خرید مخلوط کن

  • جنس بدنه

  • جنس تیغه

  • جنس پارچ محصول

  • ظرفیت پارچ

  • قفل ایمنی دستگاه

  • موتور مخلوط کن

قیمت مخلوط کن صنعتی

در تعیین قیمت مخلوط کن صنعتی عواملی از قبیل نوع پارچ، نوع تیغه، نوع موتور و قدرت موتور، برند، مشخصات فنی و متریال به کار گرفته شده در تولید تأثیر گذار می باشد. هر چقدر قدرت مخلوط کن بیشتر باشد، قدرت و توان خروجی آن و سرعت آن نیز بیشتر خواهد شد.

لیست قیمت بستنی ساز قیفی نیکنام

 

دستگاه بستنی ساز نیکنام

لیست قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی

دستگاه بستنی ساز نیکنام که به عنوان یکی از بهترین مدل های دستگاه بستنی ساز هستند، این نوع از بستنی ساز قیفی در دو مدل تک فاز و سه فاز تولید می شوند. در طراحی و ساخت بستنی ساز نیکنام مدل تک فاز دلارام می توان از دو نوع موتور متفاوت (هرمیتک و بیتزر) استفاده می شود، که تنها تفاوت این دو نوع موتور در کمپرسورهای آن ها است، ولی درباره ی بقیه ی عملکردهای دستگاه مشابه عمل می کنند. با توجه به این که توان موتور در هرمتیک کم تر می باشد، پس تعداد بستنی هایی که در یک ساعت تولید می کند، کم تر از بستنی سازی است، که دارای موتور بیتزر می باشد.

بستنی سازهایی که دارای موتور هرمتیک (موتور یخچالی) هستند، در برابر بستنی سازهایی که موتور بیتزر دارند، عملکرد ضعیف تر و ارزان تر هستند، در حالی که موتور بیتزر دارای کمپرسور 1.5 اسب آلمانی می باشد. در تولید این نوع از بستنی ساز ها از صفحه های نمایشگری استفاده می شود، که عملکرد آن به صورت دیجیتال بوده، و یک صفحه ی کنترلی دارند، که با استفاده از می توان به صورت هوشمند دستگاه را کنترل کرد. در ساخت این نوع از دستگاه ها از دو کمپرسور استفاده می شود، از کمپرسور اصلی برای تهیه ی بستنی مورد استفاده قرار می گیرد، و از کمپرسوری که کوچک تر وظیفه ی نگه داری مایع بستنی را بر عهده دارد.

مدت زمانی که برای شست و شوی محیط داخل دستگاه در نظر گرفته شده است، 5 دقیقه می باشد، تا از آسیب دیدن پاروی همزن و شیر خروجی بستنی جلوگیری کرد. 

انواع دستگاه بستنی ساز نیکنام

  • بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام تک فاز اینورتر دار

قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی دست دوم

بستنی ساز نیکنام مدل دلارام تک فاز اینورتر دارای دو مخزن می باشد، که گنجایش آن 30 کیلوگرم می باشد، و قابلیت تولید 300 بستنی های تک رنگ و دو رنگ 75 گرمی را در هر ساعت دارند، و مناسب برای آبمیوه فروشی ها و لبنیاتی، کافی شاپ ها، رستوران ها و هتل ها می باشند. این دستگاه به دلیل داشتن قدرت و توان بالا در مکان های پرتردد کاربردی زیادی دارند. جنس بدنه ی این بستنی ساز نیکنام از جنس استنلس استیل می باشد، و قابلیت استفاده در هر شرایطی آب و هوایی را دارند. این بستنی ساز قیفی دارای دو کمپرسور مجزا شامل کمپرسور اصلی برای ساخت بستنی و کمپرسور کوچک برای نگه داری مایع بستنی در زمان توزیع و نگه داری می باشد.

مشخصات فنی بستنی ساز نیک مدل دلارام تک فاز اینورتر دار
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

دلارام تک فاز اینورتر

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)        

300 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

1/5 اسب

کمپرسور نگهدارنده(HP)

1/8 اسب

موتور همزن(HP)

3

اینورتر

دارد

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~-220V-50HZ

وزن خالص(kg)

265

عرض(cm)

63

طول(cm)

80

ارتفاع(cm)

146

ارتفاع با تاج درب(cm)

170

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

تک فاز

  • بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام تک فاز بیتزر

قیمت دستگاه بستنی ساز نیکنام

بستنی ساز نیکنام مدل دلارام تک فاز بیتزر به عنوان یکی از تجهیزات مهم در آبمیوه فروشی ها و لبنیاتی ها، کافی شاپ ها می باشند، که در مکان های پرتردد و پرجمعیت به خاطر داشتن عملکرد عالی مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه بستنی ساز دارای مصرف بهینه انرژی، صفحه کنترل و نمایشگر دیجیتال و کندانسور هوایی می باشند.

بستنی ساز قیفی نیکنام قابلیت تولید 350 بستنی 75 گرمی در هر ساعت را دارند. موتورهای خنک کننده ی بستنی ساز نیکنام باعث می شود، که هر چقدر مایع بستنی سردتر باشد، بافت بستنی نرم و خامه ای خواهد بود.

مشخصات فنی  دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام تک فاز بیتزر

نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

دلارام تک فاز بیتزر

میزان تولید در ساعت (قیف 75g)

350 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور (HP)

1/5 اسب

کمپرسور نگه دارنده (HP)

1/8 اسب

موتور همزن (HP)

3

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R22

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن (kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~-220V-50HZ

وزن خالص (kg)

262

عرض (cm)

63

طول (cm)

80

ارتفاع (cm)

146

ارتفاع با تاج درب (cm)

170

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

تک فاز

  • بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام 1.5 اسب

طرز کار با دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام

بستنی ساز نیکنام مدل دلارام سه فاز 1.5 اسب مناسب برای رستوران ها، فست فودها، کافی شاپ ها، آبمیوه فروشی ها، پارک و شهربازی، سینما، هتل ها، بوفه مدارس و شرکت ها و سازمان ها، کانکس های مستقر در مکان های توریستی مانند سواحل، آثار باستانی می باشند. 

این دستگاه بستنی ساز دارای دو کمپرسور مجزا می باشند، که شامل کمپرسور سیلندر جهت ساخت بستنی و کمپرسور مخزن برای نگه داری مایع بستنی می باشند.

از سایر ویژگی های بستنی سازهای قیفی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مدت زمان شست و شوی دستگاه به صورت 5 دقیقه ای برای جلوگیری از آسیب دیدن پاروی همزن و شیر خروج بستنی
  • امکان تولید بستنی در اشکال مختلف به علت طراحی شیر خروج بستنی با قابلیت نصب انواع نازل در اشکال متنوع
  • کنترل راحت قیف بستنی به علت فرورفتگی ورق بدنه در قسمت زیر شیر
  • امکان ثابت ماندن درب در هر حالت به علت طراحی جدید درب فوقانی و لولای آن
  • ظاهر و نمای زیبا و جذاب برای جلب توجه مشتری
  • مصرف بهینه ی مصرف انرژی
  • توانایی تولید 350 عدد بستنی در هر ساعت
مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام سه فاز 1.5 اسب
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

دلارام سه فاز 1/5 اسب

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)

350 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

1/5 اسب

کمپرسور نگهدارنده(HP)

1/8 اسب

موتور همزن(HP)

2

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~380V-50HZ-3

وزن خالص(kg)

260

عرض(cm)

63

طول(cm)

80

ارتفاع(cm)

146

ارتفاع با تاج درب(cm)

170

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

سه فاز

  • بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام سه فاز 2 اسب 

نمایندگی دستگاه بستنی نیکنام

بستنی ساز نیکنام مدل دلارام سه فاز 2 اسب توانایی تولید 400 بستنی  قیفی در هر ساعت را دارند. این مدل از بستنی ساز نیکنام با استفاده از برق سه فاز می کنند، و دارای 3 نازل می باشند، که قادر به تولید بستنی در دو رنگ می باشند، و یک نازل بستنی را به صورت ترکیبی بستنی تولید می کند. 

جنس بدنه ی این دستگاه بستنی ساز از نوع استیل می باشد، و در مناسب برای لبنیات فروشی ها، قنادی ها، کافی شاپ ها و آبمیوه فروشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام سه فاز 2 اسب
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

دلارام سه فاز 2 اسب

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)

400 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

2 اسب

کمپرسور نگهدارنده(HP)

1/8 اسب

موتور همزن(HP)

3 اسب

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~380V-50HZ-3

وزن خالص(kg)

265

عرض(cm)

63

طول(cm)

80

ارتفاع(cm)

146

ارتفاع با تاج درب(cm)

170

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

سه فاز

  • بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام سه فاز هرمتیک

قیمت دستگاه بستنی ساز نیکنام ts32

مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام مدل دلارام سه فاز هرمتیک
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

دلارام سه فاز هرمتیک

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)

260 عدد

نوع کمپرسور

هرمتیک

قدرت کمپرسور(HP)

1/5 اسب

کمپرسور نگهدارنده(HP)

1/8 اسب

موتور همزن(HP)

2

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~380V-50HZ-3

وزن خالص(kg)

250

عرض(cm)

63

طول(cm)

80

ارتفاع(cm)

146

ارتفاع با تاج درب(cm)

170

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

سه فاز

  • بستنی ساز قیفی نیکنام مدل سه فاز پمپی 

قیمت دستگاه بستنی ساز نیکنام

دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام مدل سه فاز پمپی را با قدرت موتورهای مختلف 1.5 و یا 2 اسب تولید می کنند. تفاوت این دو مدل از موتورها در کمپرسور آن ها و توانایی تولید آن ها در تعداد بستنی هایی است، که در یک ساعت تولید می کنند. ظرفیت تولید بستنی قیفی در مدل 1.5 اسب 600 عدد در ساعت و در مدل 2 اسب 700 عدد در ساعت می باشد.

این دستگاه بستنی سازها در مقایسه با سایر مدل های دلارام به جای استفاده از سوپاپ قطره ای از پمپ برای تغذیه سیلندر استفاده می کنند. با توجه به این که این دستگاه صنعتی می تواند تعداد زیادی بستنی تولید کند، در مکان های پرجمعیت و پرتردد بسیار کاربردی می باشند. به دلیل قدرت بالای بستنی ساز صنعتی مصرف برق بهینه ای دارد، و بسیار مقرون به صرفه است.

ویژگی های دستگاه بستنی ساز قیفی دلارام سه فاز ۲ اسب

وزن مخزن های این بستنی ساز هم مانند بقیه بستنی سازها 30 کیلوگرم می باشد، و وزن هر مخزن 15 کیلوگرم می باشد.جنس ورق های به کار رفته برای تولید این دستگه بستنی ساز از نوع استیل می باشد، که در هر نقطه ای از کشور و با هر شرایط آب و هوایی قابل استفاده هستند.

مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام مدل سه فاز پمپی
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

سه فاز پمپی 1/5 اسب / 2 اسب

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)

600 عدد / 700 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

1/5 اسب / 2 اسب

کمپرسور نگهدارنده(HP)

1/8 اسب

موتور همزن(HP)

3 اسب

جنس پاروی همزن

استنلس استیل

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

پمپ

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~380V-50HZ-3

وزن خالص(kg)

280

عرض(cm)

63

طول(cm)

80

ارتفاع(cm)

146

ارتفاع با تاج درب(cm)

170

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

سه فاز

  • دستگاه بستنی ساز نیکنام tm1600

دستگاه بستنی ساز نیکنام tm1600

مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز قیفی نیکنام سه فاز مدل TM1600
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی نیکنام

مدل

سه فاز TM1600

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)

800 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

3 اسب

کمپرسور نگهدارنده(HP)

1/8 اسب

موتور همزن(HP)

4

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R404 A

مبرد کمپرسور مخزن

R134 A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن (kg)

21+21

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~380V-50HZ-3

وزن خالص(kg)

316

عرض(cm)

68

طول(cm)

110.83

ارتفاع(cm)

156

ارتفاع با تاج درب(cm)

185

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

سه فاز

توضیحات

کانال دار/ بدون کانال

قیمت دستگاه بستنی ساز نیکنام

 

قیمت دستگاه بستنی ساز نیکنام

 

 

 

بستنی ساز شمس (مدل سناتور بهترین مارک بستنی ساز قیفی)

 

دستگاه بستنی ساز شمس

دستگاه بستنی ساز شمس

یکی از بهترین و پرفروش ترین مدل های بستنی ساز، دستگاه بستنی ساز شمس می باشد. این دستگاه بستنی ساز دارای عمر طولانی تری می باشند، و این موضوع به این خاطر است، که در تولید این بستنی سازها از قطعات با کیفیت و درجه یک استفاده می کنند.

یکی از اقلام مهم که برای راه اندازی بستنی فروشی ها، کافی شاپ ها و... وجود آن ضروری می باشد، دستگاه های بستنی ساز هستند. اغلب مردم این گونه تصور می کنند، که تهیه ی بستنی کار بسیار آسانی می باشد، در صورتی که این گونه نمی باشد، چون اگر مقدار مواد اولیه برای تهیه ی بستنی به مقدار اندازه نریزیم، و بیش از حد باشد، نمی توان توقع داشته باشیم، که بستنی دارای کیفیت خوبی باشد، و بافت نرمی داشته باشد.

انواع بستنی ساز شمس

  • بستنی ساز شمس مدل امپراطور

دستگاه بستنی شمس امپراطور

از دستگاه بستنی ساز شمس مدل امپراطور در مکان هایی که معمولاً تردد بیشتری در مقایسه با بقیه ی مکان ها دارند، استفاده می شوند. این دستگاه بستنی ساز قابلیت تولید 700 عدد بستنی در یک ساعت را دارد. در هنگام ساخت این نوع از بستنی سازها از کمپرسوری استفاده کنیم، که دارای قدرت بیشتری در مقایسه با بقیه مدل ها دارند، این مسئله باعث می شود، تا بستنی دارای کیفیت بهتری باشد. با استفاده از این دستگاه می توانید بستنی های دو رنگ تهیه کرد.

به دلیل این که در طراحی این دستگاه از دو مخزن استفاده شده، که جنس آن استیل می باشد، باعث می شود تا در برابر زنگ زدگی ها و پوسیدگی مقاومت زیادی داشته باشند. جنس همزن های این بستنی ساز از نوع پی وی سی نشکن می باشد.

 مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز ایستاده شمس مدل امپراطور 

ساخت کشور                   ایران
برند شمس
مدل امپراتور
ابعاد 165*93*75 سانتی متر
برق سه فاز
آمپر 10 آمپر
تولید بستنی 700 عدد بستنی 75 گرمی در ساعت
توان کمپرسور اصلی 3 اسب بخار
توان کمپرسور نگه دار    1/6 اسب بخار
توان موتور همزن 3 اسب بخار
گنجایش مخزن 25 + 25 کیلو گرم
کندانسور هوایی
بدنه استیل
وزن 320 kg
  • بستنی ساز شمس مدل پرستیژ

لیست قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی شمس

مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز شمس مدل پرستیژ

ساخت کشور ایران
مدل پرستیژ
برق سه فاز با تولید بالا
گنجایش مخزن 15+15
اینورتر و عملکرد بهینه دارد
قدرت کندانسور تهیه بستنی 3 اسب بخار
تعداد قیف 3 قیف
قدرت کمپرسور بالا
ظرفیت تولید بستنی 450 الی 500 بستنی در هر ساعت 
قدرت موتور 3 اسب بخار
قدرت کندانسور نگه داری بستنی  1.6 اسب بخار
  • دستگاه بستنی ساز شمس مدل سناتور

قیمت دستگاه بستنی ساز شمس مدل سناتور

مشخصات فنی بستنی ساز شمس مدل سناتور
مدل

سناتور

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)  

250-300 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

1/5 اسب

کمپرسور نگه دارنده(HP)

1/6 اسب

موتور همزن(HP)

2 اسب

اینورتر

دارد

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R22

مبرد کمپرسور مخزن

R134A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~-220V-50HZ  

وزن خالص(kg)

280

عرض(cm)

61

طول(cm)

83

ارتفاع(cm)

150

ارتفاع با تاج درب(cm)

174

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

تک فاز

  • بستنی ساز شمس مدل لاکچری

لیست قیمت دستگاه بستنی ساز قیفی دست دوم

دستگاه بستنی ساز شمس مدل لاکچری که یکی از کاربردی ترین مدل های بستنی ساز شمس می باشد، درب هایی که در تولید این دستگاه به کار برده شده است، باعث شده است، تا ورود هر گونه میکروب و آلودگی به مایع بستنی جلوگیری کند.

برخی از ویژگی های این دستگاه به صورت زیر می باشد.

  1. این بستنی ساز دارای قدرت زیاد و با کیفیت می باشد.
  2. دارای پنل کنترلی هوشمند و چراغ های به کار رفته در آن ها از نوع LED می باشد.
  3. دارای کمپرسور اینورتر
  4. شست و شوی داخل دستگاه به صورت اتوماتیک
  5. بهره گیری از تونل انجماد بزرگ
  6. دارای سیستم خنک کننده مایع بستنی
  7. دارای درب سر دستگاه و درب مخزن
  8. قابل استفاده در آبمیوه بستنی ها، شیرینی فروشی ها، کافی شاپ ها، رستوران ها و...
مشخصات فنی بستنی ساز شمس مدل لاکچری
نام محصول

دستگاه بستنی قیفی شمس

مدل

لاکچری

میزان تولید در ساعت(قیف 75g)

300-350 عدد

نوع کمپرسور

پیستونی

قدرت کمپرسور(HP)

1/5 اسب

کمپرسور نگه دارنده(HP)

1/6 اسب

موتور همزن(HP)

2 اسب

اینورتر

دارد

جنس پاروی همزن

ترمو پلاستیک

مبرد کمپرسور سیلندر

R22

مبرد کمپرسور مخزن

R134A

سیستم کنترل

الکترونیکی

تغذیه کننده سیلندر

سوپاپ قطره ای

نوع بستنی

دو رنگ قیفی

ظرفیت مخزن(kg)

15+15

کندانسور

هوایی

برق تغذیه

~-220V-50HZ

وزن خالص(kg)

290

عرض(cm)

65

طول(cm)

93

ارتفاع(cm)

159

ارتفاع با تاج درب(cm)

183

جنس بدنه

استنلس استیل

کشور سازنده

ایران

گارانتی

دارد

نوع برق مصرفی

تک فاز

  • بستنی ساز شمس مدل مینی سناتور

دستگاه بستنی ساز شمس

از دستگاه بستنی ساز شمس مدل مینی سناتور که به عنوان یک بستنی ساز رومیزی کوچک و بسیار کاربردی در مکان هایی مثل بستنی فروشی ها، آبمیوه گیری ها، رستوران ها، کافی شاپ ها، فست فودها، باشگاه ها، هتل ها می باشد.

مشخصات فنی بستنی ساز شمس مدل مینی سناتور
ابعاد  75*75*55
قدرت کمپرسور  3/4 
وزن  140 kg
جنس بدنه  استیل استنلس
میزان تولید در ساعت     75 -100
نوع برق مصرفی تک فاز 
کندانسور  هوایی
کمپرسور نگه دارنده 1/8 اسب 
موتور همزن  3/4 اسب 
جنس پاروی همزن  ترمو پلاستیک 
برق تغذیه 220V
سیستم کنترل الکتریکی
تغذیه کننده سیلندر سوپاپ قطره ای      
نوع بستنی قیفی تک رنگ 
ظرفیت مخزن 15
گارانتی  18 ماه
  • بستنی ساز ژله ای سه فاز شمس

دستگاه بستنی ساز شمس دست دوم

بستنی ساز ژله ای سه فاز شمس (مدل گلکسی 2 و 4) قابلیت اضافه کردن ژله بر روی لبه ی بستنی های قیفی دارند، مدل گلکسی 2 می تواند 2 طعم مختلف ژله ای و مدل گلکسی 4 می تواند به صورت همزمان 4 طعم ژله ای را بر روی لبه ی بستنی اضافه می کنند. این دستگاه قابلیت استفاده از برق سه فاز را دارند. هم چنین برای این که بتوانند در روزهای گرم سال تعداد بالایی بستنی تولید کنند، باید از دو کمپرسور و دو موتور نگه دارنده برای این کار استفاده کنند. این بستنی ساز قیفی قابلیت تولید 450 تا 500 بستنی در هر ساعت دارند. از این دستگاه مناسب برای بستنی فروشی ها، آبمیوه فروشی ها، شیرینی فروشی ها و فروشگاه های عرضه محصولات لبنیاتی می باشند. 

 مشخصات فنی دستگاه بستنی ساز ژله ای سه فاز شمس

مدل گلگسی
نام ماشین بستنی ساز ژله ای سه فازسه قیفه
میزان تولید
بستنی در ساعت
450-500 عدد
قدرت کمپرسور 1.8 + 1.8 اسب
کمپرسور نگه داری 1/6 اسب
موتور هم زن 2 + 2 اسب
نوع بستنی 2 رنگ/ 4 رنگ
ظرفیت مخزن (l) 15+15
کندانسور هوایی
برق مصرفی(kw) 380-50-3
وزن خالص(kg) 300
ابعاد 65*93*162 سانتی متر
نوع کمپرسور  پیستونی
جنس پاروی همزن  ترموپلاستیک
سیستم کنترل  2 عدد الکترونیکی (یکی برای بستنی، یکی برای ژله)
تغذیه کننده سیلندر  سوپاپ قطره ای
نوع بستنی  دو رنگ قیفی+2 رنگ لبه ژله
سنسور مایع دارد
کندانسور هوایی
مبرد کمپرسور سیلندر R404A
مبرد کمپرسور مخزن R134A
  • بارسفت کن شمس مدل رویال

بارسفت کن شمس مدل رویال

بارسفت کن شمس مدل رویال دارای گنجایش 12 لیتری برای مایع بستنی می باشد. جنس ورق های به کار برده شده در تولید این دستگاه از نوع استنلس استیل می باشد، در برابر هر گونه زنگ زدگی و ضربه های احتمالی دارای مقاومت زیادی هستند. کمپرسور دستگاه که نقش سرد کننده دارد، در دو نوع اصلی و نگه دارنده با بدنه استیل و راندمان بالا در دستگاه تعبیه شده است. هم چنین قابلیت تولید 60 کیلوگرم در هر ساعت را دارند.

مشخصات فنی بار سفت کن بستنی شمس مدل سوپر رویال 

تولید بستنی در ساعت(kg)     

60                        

قدرت کمپرسور

2 اسب

موتور هم زن

3 اسب

نوع بستنی

میوه ای یا سنتی

خروجی 2 دور

کند و تند

کندانسور

هوایی

برق مصرفی

380-50-3

ابعاد

1510x750x610

وزن خالص (kg)

310

  • بار سفت کن سه فاز شمس (با اینورتور) مدل سوپر رویال

شرکت شمس بستنی ساز

بار سفت کن سه فاز شمس (با اینورتور) مدل سوپر رویال در مقایسه با مدل رویال دارای قدرت بیشتری هستند، ولی از لحاظ ظاهر با مدل رویال مشابه می باشند، تنها تفاوت آن ها در قدرت آن ها می باشد، که دارای اینورتر و عملکرد بهینه و قدرت کمپرسور بالا می باشند. این مدل از بستنی ساز قابلیت تولید 60 کیلوگرم بستنی در هر ساعت را دارند.

مشخصات فنی بار سفت کن سه فاز شمس (با اینورتور) مدل سوپر رویال

مدل سوپر رویال
نام بارسفت کن سه فاز(با اینورتر)
میزان تولید
بستنی در ساعت
60 کیلوگرم
قدرت کمپرسور 2 اسب
موتور هم زن 3 اسب
نوع بستنی میوه ای یا سنتی
خروجی 2 دور کند وتند
کندانسور هوایی
برق مصرفی 380-50-3 kw
وزن خالص Kg 310
ابعاد
عرض*عمق*ارتفاع
61*75*151 سانتی متر

قیمت دستگاه بستنی ساز شمس

قیمت دستگاه بستنی ساز شمس

قیمت دستگاه بستنی ساز شمس با توجه به فاکتورهای مختلفی اعم از نوع بستنی ساز (بستنی ساز و بارسفت کن)، ظرفیت تولید بستنی، نوع برق مصرفی و.. دیگر عوامل تعیین می شود.

 

 

 

بیوگرافی نگار جواهریان

 

بیوگرافی نگار جواهریان

نگار جواهریان در 22 دی 1361 در تهران به دنیا آمده است، و اکنون بازیگر سینما و تلویزیون می باشد. ایشان فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی صحنه از دانشگاه آزاد می باشد، و از 15 سالگی وارد تئاتر و سپس صدا پیشگی را تجربه کرده و حالا ترجمه می کند.

بیوگرافی نگار جواهریان

قد نگار جواهریان

  • نام: نگار نگار جواهریان
  • نام خانوادگی: جواهریان
  • تاریخ تولد: 22 دی 1361 در تهران
  • همسر: رامبد جوان
  • فرزند: یک دختر به نام نور دخت
  • سال های فعالیت: از 1377 تاکنون

ثروت نگار جواهریان

نگار جواهریان همسر رامبد جوان یکی از بازیگران مطرح و سرشناس سینما و تلویزیون می باشد. او سال ها در عرصه ی بازیگری فعالیت داشته، و توانسته افتخارات زیادی را کسب کند. این هنرمند برای بازی در فیلم طلا و مس توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از آن خود کند. هم چنین او در سال 1395 با رامبد جوان ازدواج کرد، و در تیر ماه 1398 صاحب یک فرزند دختر به نام نوردخت شد. این بازیگر دو سال پیش پدرش را به خاطر بیماری از دست داد. نگار جواهریان بازیگر و صدا پیشه و مترجم ایرانی در 22 دی 1361 در تهران به دنیا آمده است.
نگار فارغ التحصیل لیسانس رشته طراحی صحنه است، و دو خواهر و یک برادر دارد.

خانواده پولدار و وضع مالی خوب

پدرش او مهندس و کار ساخت و ساز می باشد، و در بهترین خیابان تهران و گران ترین منزل در تهران را دارند. پدر او از سهام داران سینما تئاتر بود. اما متاسفانه در سال ۹۶ از دنیا رفتند.

کلاس از 12 سالگی

این بازیگر در تابستان سال 1371 زمانی که دوازده سالم داشت، رفتم مدرسه هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان که در واقع مدرسه نبود، یک دوره تئاتر دو سال و نیم بود، که ادامه دادم.

از تئاتر تا جلوی دوربین

نگار جواهریان چند بار ازدواج کرده

بازیگری حرفه ای را از 15 سالگی در تئاتر آغاز کرد، تا این که سال 1380 زمانی که 19 ساله بود، با فیلم من، ترانه 15 سال دارم، در نقش مریم جلوی دوربین رفت.

بازی در تلویزیون

ماه محرم سال 1381 با مجموعه 13 قسمتی باران عشق در قالب سفر زیارتی به کربلا وارد، قاب تلویزیون شد، و سال 1382 در سریال این راهش نیست به ایفای نقش پرداخت.

از سیمرغ تا اوسیان سیه فن

نگار جواهریان در سال 1388 با فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسدیان توانست برنده ی سیمرغ بهترین بازیگری نقش اول زن شد.

هم چنین او توانست در 27 سالگی برای بازی در فیلم تنها دو بار زندگی می کنیم در جشنواره اوسیان سیه فن هند به عنوان بهترین بازیگر نقش اول شد.

نحوه بازیگر شدن و ورود به عرصه سینما

نحوه بازیگر شدن و ورود به عرصه سینما

جواهریان به خاطر علاقه به بازیگری قبل از این که وارد دانشگاه شود، در تئاتر بازی می کرد.
او از دوازده سالگی در مدرسه نمایش اجرا می کرد، و در دوره های آموزش بازیگری در مدرسه ی هنر و ادبیات کودکان و نوجوانان دو سال و نیم شرکت کرد.

از 15 سالگی توانست به صورت رسمی هنرپیشگی را شروع و برای نخستین بار در من ترانه پانزده سال دارم بازی کرد.
ولی اوج شهرت او به خاطر بازی در فیلم طلا و مس بود.
جواهریان در این فیلم درخشش ویژه ای داشت، و هنر بازیگری او در این فیلم دیده شد. زیر تیغ و قدمگاه و کتاب قانون از برجسته ترین نقش های او می باشد.

ازدواج با رامبد جوان

ازدواج با رامبد جوان

خبر ازدواج نگار جواهریان با رامبد جوان که در اول فقط در شایعه بود، سپس با انتشار عکس های دو نفره جدی تر شد. بلاخرعه در سال 1395 نگار 34 ساله با رامبد 45 ساله با حضور در کشور یونان و در کنار چند بازیگر و شخصیت هنری رسماً باهم ازدواج کردند.

این زوج سال 1392 در فیلم پریدن از ارتفاع کم کنار هم بازی کردند. هم چنین رامبد جوان تجربه ی دو ازدواج منجر به طلاق با ماندانا روحی و سحر دولتشاهی داشت.

زایمان در کانادا

نگار جواهریان در طول مدت زمان دوران بارداری همراه با همسرش در کانادا با قصد تولد فرزندشان در خاک این کشور و گرفتن تابعیت برای فرزندشان به شدت جنجال شد.

مدت زیادی نگذشته بود، که عکس بی حجاب نگار جواهریان در خیابان های کانادا هم پخش شد، تا این که 27 تیر 1398 نوردخت جوان فرزند این زوج در کانادا به دنیا آمد.

تجربه کار نویسندگی

تجربه کار نویسندگی

نگار در سال 1380 به عنوان نویسنده برای ضمیمه همشهری مشغول نوشتن شد، که خودش می گوید، محسن آزرم (نویسنده) منجر به آغاز این همکاری شد.

با پیشنهادهای بی نظیرش درباره ی خواندن و فیلم دیدن در آن سن 18 سالگی به من جرئت نوشتن و ترجمه کردن داد، و آن تیم همشهری چه تیم فوق العاده ای بودند.

اتاق به هم ریخته

در اتاق من اگر همه چیز سر جایش باشد، می ترسم، فکر می کنم همه چیز ممکن است، در کسری از ثانیه به هم بریزد، برای همین ترجیح می دهم، که اتاق تاحدی به هم ریخته باشد.

چاپ کتاب

مهریه نگار جواهریان

جواهریان تاکنون چندین نمایشنامه به نام های شب، همینه و این مشکل شماست از هارولد پینتر ترجمه کرده است، ولی هیچ وقت آثار خود را به چاپ نرسانده است.

تنها کتابی که از او منتشر شده است، نمایشنامه خیانت، باز هم نوشته هارولد پینتر می باشد، که آن را به صورت مشترک با تینوش نظم جو توسط نشر نی و در قالب مجموعه دور تا دور دنیا به چاپ رسانده است.

سفیر حامی کودکان کار

سفیر حامی کودکان کار

در مراسم انجمن حمایت از کودکان کار سال 1395 که با حضور جمعی از هنرمندان سینمایی و ورزشکاران کشور برگزار شد، نگار جواهریان، به عنوان سفیر انجمن معرفی شد، و از وی خواسته شد، تا ظرفیت های جامعه هنری کشور را برای لغو کار کودکان بیش از گذشته فعال کند.

فیلم شناسی نگار جواهریان

فیلم شناسی نگار جواهریان

کار سینمایی

● مجبوریم – 1398

● طلا – 1397

● گرگ‌ بازی – 1395

● نگار – 1395

● دوئت – 1394

● اعترافات ذهن خطرناک من – 1393

● قندون جهیزیه – 1393

● پریدن از ارتفاع کم – 1393

● ملبورن – 1392

● حوض نقاشی – 1391

● آشغال‌ های دوست‌ داشتنی – 1391

● قصه‌ ها – 1390

● بی‌ خود و بی‌ جهت – 1390

● اینجا بدون من – 1389

● یه حبه قند – 1389

● هیچ – 1389

● طلا و مس – 1387

● شبانه‌ روز – 1387

● کتاب قانون – 1387

● شیرین – 1386

● تنها دو بار زندگی می‌ کنیم – 1386

● صد سال به این سال‌ ها – 1386

● جعبه موسیقی – 1386

● نسل جادویی – 1385

● پابرهنه در بهشت – 1384

● خوابگاه دختران – 1383

● چند تار مو – 1382

● قدمگاه – 1382

● من، ترانه 15 سال دارم – 1380 

بازی در تلویزیون

● زیر تیغ – 1385

● این راهش نیست – 1382

● باران عشق – 1380 

شبکه ی خانگی

● خاتون – 1399

● ستاره‌ های سوخته – 1389

● همین یک ساعت پیش – 1389 

نگار جواهریان در گروه صحنه و لباس

  • 1383 گیلانه به کارگردانی رخشان بنی اعتماد

نگار جواهریان در شبکه نمایش خانگی

  • 1389-  ستاره های سوخته - سیروس الوند
  • 1389 - همین یک ساعت پیش - سینا آذین

تئاترهای نگار جواهریان

  • نام برده: علی اصغر دشتی 1397
  • آهواره: احسان گودرزی ( به همراه الهام کردا)
  • نمی تونیم راجع بهش حرف بزنیم: جابر رمضانی 1396
  • ایوانف آنتون چخوف: 1395 امیررضا کوهستانی
  • دیوار چهارم: 1391 امیررضا کوهستانی
  • دیوان تیاترال: 1381 محمود استاد محمد
  • قرمز و دیگران: 1383 محمد یعقوبی
  • شهرهای نامرئی: 1384 حسن معجونی
  • بدون خداحافظی: 1385 کتایون فیض مرندی
  • ایوانف: 1390 امیررضا کوهستانی
  • رؤیاها و کابوس های زنانه
  • گل های شمعدانی: 1384 محمد یعقوبی
  • تهران: 1386 محمود استاد محمد
  • خون خشک، سبزی تازه: 1386 امیررضا کوهستانی
  • 17 دی کجا بودی: 1388 امیررضا کوهستانی
  • دن کیشوت: 1390

نگار جواهریان و همسرش و فرزندش

جوایز و افتخارات نگار جواهریان

  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن از چهارمین جشن انجمن منتقدان برای فیلم طلا و مس - 1389
  • برنده تندیس بهترین بازیگر زن نقش اول از چهاردهمین جشن خانه سینما برای طلا و مس - 1389
  • برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن از بیست و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای طلا و مس - 1388
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از جشنواره اوسیان سینه فن برای تنها دو بار زندگی می کنیم - 1388
  • برنده تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن از پانزدهمین جشن خانه سینما برای اینجا بدون من - 1390
  • کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر برای حوض نقاشی - 1391
  • برنده جایزه پروین بطور مشترک با (لیلا حاتمی و ترانه علیدوستی) - 1391
  • نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن از هفتمین دورهٔ جشنواره فیلم آسیا پاسیفیک برای حوض نقاشی - 1392

فرزند نگار جواهریان و رامبد جوان

این بازیگر در اسفندماه سال 98 بود، که با حضور در یک مراسم و در حین صحبت به ماجرای باردار بودن خود اشاره کرد، و این خبر چند روز بعد توسط رامبد جوان تایید شد، و آخرین روزهای تیرماه سال 98 بود که سپند امیرسلیمانی خبر از تولد دختر این زوج هنرمند داد، و پس از آن رامبد جوان با انتشار پستی از پدر شدنش نوشت.

سفر پرحاشیه نگار جواهریان برای تولد فرزندش

رامبد جوان پس از تمام شدن فصل ششم خندوانه در فروردین ماه 98 اعلام کرد، که قصد دارد، چند ماهی را تا تولد دخترشان در کنار همسرش باشد، و مدتی بعد ماجرای سفر رامبد جوان و نگار جواهریان به کانادا مطرح شد.

بسیاری از مردم در ابتدا گمان می کردند، که این زوج برای اکران فیلم قانون مورفی راهی کانادا شده اند، ولی انتشار عکسی از آن ها در کانادا و حاشیه ساز شدن رامبد جوان اعلام کرد، که هدف آنها از حضور در کانادا فقط اکران قانون مورفی نمی باشد، و مشخص شد، که بچه نگار جواهریان و رامبد جوان در کانادا متولد می شود.

حواشی تولد دختر نگار جواهریان و رامبد جوان تا جایی پیش رفت، که پرویز پرستویی بازیگر کشورمان هم به این موضوع واکنش نشان داد، و گفت که مادر، خواهر و اقوام نگار جواهریان ساکن کانادا می باشند، و این خیلی طبیعی است، که یک دختر در موقع زایمان بخواهد، که کنار خانواده خودش باشد، و از قضاوت های نابه جای مردم گله کرد.

اولین فیلم سینمایی نگار جواهریان

نگار جواهریان در نخستین تجربه ی بازیگری اش در سینما در سال 80 مقابل دوربین فیلم من ترانه 15 سال دارم، ساخته ی رسول صدرعاملی رفت.

این بانوی هنرمند در فیلم من ترانه 15 سال دارم، ایفاگر نقش مریم بود، و در نخستین تجربه بازیگری اش با ترانه علیدوستی در این فیلم همبازی بود.

اولین سریال تلویزیونی نگار جواهریان

نگار جواهریان در سال 80 در نخستین تجربه ی تلویزیونی اش مقابل دوربین سریال باران عشق به کارگردانی احمد امینی و فریدون حسن پور رفت، ولی دخشش او در دنیای تلویزیون با سریال زیر تیغ بود.

نقش های ماندگار نگار جواهریان

  • درخشش نگار جواهریان در زیر تیغ

نگار جواهریان 5 سال پس از اولین تجربه بازیگری اش در تلویزیون در سریال زیر تیغ به کارگردانی محمدرضا هنرمند مقابل دوربین رفت. بازی در نقش فخری و در کنار ستاره های پرطرفدار دنیای هنر نقطه عطفی در کارنامه هنری نگار جواهریان است.

نگار جواهریان در سریال زیر تیغ با بازیگرانی مختلفی از جمله پرویز پرستویی، فاطمه معتمدآریا، آتیلا پسیانی، هوشنگ توکلی، سیاوش طهمورث، الهام حمیدی، کوروش تهامی همبازی بود.

  • هنرنمایی نگار جواهریان در طلا و مس

فیلم سینمایی طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان 87 یکی از موفق ترین فیلم های نگار جواهریان بود، که با درخشش زیادی همراه بود.

نگار جواهریان در فیلم طلا و مس ایفاگر نقش زهرا سادات می باشد، و با بهروز شعیبی همبازی بود، و یکی از ماندگارترین نقش های او در این فیلم بود.

ستاره سینمای ایران از نظر نگار جواهریان

نگار جواهریان در یک گفت و گو درباره ستاره سینمای ایران این گونه گفت:

من اگر بخواهم در سینمای بعد از انقلاب چند تا ستاره بشمارم، به نظرم یک نفر می باشد، و آن هم هدیه تهرانی می باشد، و من به غیر از او کس دیگری ستاره نمی گویم. دلیلش هم این است، که به نظرم ستاره یعنی کسی که نشود، در هر ژانری از خبرهای داغش گذشت.

او یک آیکون است، و لزوما فقط بازیگر نیست. به نظرم هدیه تهرانی یک ستاره است، چون حتی با اینکه چند سالی است، کار نمی کند، ولی هنوز خبرساز است، و کارنامه کاری او هم بسیار درخشان می باشد.

او می تواند تبدیل به شمایلی شود، که حتی پس از چند سال کار نکردن بتواند تیتر یک روزنامه ها شود. بازیگرها می توانند زندگی خصوصی جذابی نداشته باشند، ولی هر حرکتی از ستاره باید جذاب باشد. ستاره یعنی این.

فعالیت های دیگر جواهریان

نگار جواهریان به غیر از بازیگری در زمینه خبرنگاری و عکاسی نیز فعالیت هایی داشته است.

این بانوی هنرمند در زمینه ی ترجمه هم فعالیت هایی داشته است، و نمایشنامه خیانت اثر هارولد پینتر را با همکاری تینوش نظم جو ترجمه کرده است، و در ترانه ی آنونس فیلم بوسیدن روی ماه نیز همکاری داشت. ترانه این آنونس که عاشقانه ای برای مادران ایرانی است، با صدای محمد اصفهانی و نگار جواهریان و سروده عبدالجبار کاکایی است، و موسیقی آن را آریا عظیمی نژاد ساخته است.

علایق نگار جواهریان

نگار جواهریان به غیر از بازیگری به حوزه‌ های دیگری از جمله طراحی صحنه علاقه دارد، و توانست مدرک فارغ‌ التحصیلی در این رشته را نیز کسب کند. نویسندگی، خبرنگاری، صداپیشگی، عکاسی و ترجمه از دیگر علایق این بازیگر جوان می باشد. ترجمه ی نمایشنامه خیانت اثر پینتر و همکاری در ترانه سازی آنونس فیلم بوسیدن روی ماه در کارنامه درخشان او به چشم می‌ خورد.

نگار جواهریان در سریال خاتون

سریال خاتون

سریال خاتون یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی ساخته تینا پاکروان در سال 1400 می باشد. خاتون فیلمنامه داستانی تاریخی دارد، که سال 1320 را صحنه سازی می‌ کند، و زمان اشغال ایران را به نمایش می‌گ ذارد. در سریال خاتون، زنی زندگی می‌ کند، که قصد دارد، در این بحبوحه ها برای زندگی‌ اش بجنگد. نگار جواهریان در این سریال در نقش خاتون بختیاری در کنار بازیگرانی چون شبنم مقدمی، اشکان خطیبی، بابک حمیدیان، بهناز جعفری، مهران مدیری، مهران غفوریان، پیام دهکردی، عاطفه رضوی، پژمان بازغی، غزل شاکری و سروش صحت نقش آفرینی می‌کند. این سریال هم اکنون در حال پخش از شبکه نمایش خانگی است.

منبع: مجله والی 

جاذبه گردشگری کشور آمریکا

 

جاذبه گردشگری کشور آمریکا

ایالات متحده آمریکا کشوری در قاره آمریکا می باشد، که از 50 ایالت و یک منطقه فدرال تشکیل شده است. پایتخت آمریکا واشینگتن، دی.سی. و پرجمعیت‌ ترین شهر آن نیویورک می‌ باشد. این کشور از طریق پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد.

ایالات متحده آمریکا کشوری در قاره آمریکا می باشد، که دارای 50 ایالت و یک منطقه فدرال می باشد. واشینگتن، دی.سی. به عنوان پایتخت آمریکا و نیویورک پرجمعیت‌ترین شهر آن می‌ باشد. این کشور از طریق پایگاه دریایی گوانتانامو نیز مرز مشترک اندکی با کوبا دارد. همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد. به غیر از موادر نام برده شده، مجموعه‌ ای از جزیره‌ ها، ناحیه‌ ها و مناطق متعلق به ایالات متحده در سراسر دنیا پراکنده‌ اند. این کشور به عنوان سومین کشور پرجمعیت دنیا می باشد، و از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع‌ ترین کشور جهان شناخته می‌ شود. از نظر وسعت، ایالات متحده پس از روسیه، کانادا و چین، چهارمین کشور پهناور جهان می باشد. به طور تقریبی این کشور شش برابر پهناورتر از ایران می باشد.

تاریخ و جغرافیا

ایالت آلاسکا در گوشه شمال غربی آمریکای شمالی بین کانادا از شرق و تنگه برینگ و روسیه از غرب واقع شده است. ایالت هاوایی که به صورت مجمع‌ الجزایری می باشد، در میانه اقیانوس آرام قرار گرفته شده است. قلمرو‌های ایالات متحده آمریکا که در دریای کارائیب و اقیانوس آرام پراکنده هستند، نه منطقه زمانی را شامل می‌ شوند.

جغرافیا، آب و هوا و حیات وحش خارق العاده متنوع و گوناگون آمریکا این کشور را در زمره 17 کشور دارای تنوع زیستی فراوان قرار داده‌ است.

سرخ‌ پوستان دیرین 15000 سال پیش از سیبری به سرزمین‌ های اصلی آمریکای شمالی مهاجرت کردند. استعمار قاره آمریکا توسط اروپایی‌ ها از قرن 16 میلادی شروع و در آغاز ایالات متحده آمریکا با 13 مستعمره بریتانیایی بنیان نهاده شده، در ساحل شرقی پدیدار شد.

چالش‌ ها و اختلافات فراوان بین پادشاهی بریتانیای کبیر و مستعمرات سیزده‌ گانه پیرو جنگ فرانسویان و سرخ پوستان، باعث آغاز انقلاب در سال 1775 میلادی در آمریکا و نهایتاً اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا شد. جنگ در سال 1783 به پایان رسید، و بدین گونه ایالات متحده آمریکا اولین کشوری بود، که استقلال خود را از امپراتوری‌ های استعماری کسب کرد.

اقتصاد در آمریکا

از محصولات صادراتی این کشور می توان به ذرت، میوه، دانه‌ های سبوس‌ دار، مواد شیمیایی صنعتی، کالاهای اساسی (ترانزیستور، هواپیما، اجزای موتوری وسایل نقلیه، کامپیوتر و تجهیزات ارتباطی)، خودرو و دارو اشاره کرد. محصولات وارداتی این کشور شامل محصولات کشاورزی، نفت خام، کامپیوتر، تجهیزات ارتباطی، ماشین‌ آلات اداری، خودرو، لباس، دارو، مبلمان و اسباب‌ بازی می باشد.

مردم آمریکا

جمعیت این کشور در حدود 324 میلیون نفر (تا سال 2016) با میانگین سنی 37 سال می باشد. قسمت زیادی از جمعیت این کشور را مهاجران تشکیل می‌ دهند. سفید پوست‌ ها 81%، سیاه‌ پوست‌ ها 13%، آسیایی‌ ها 4% و سرخ پوستان 1% از جمعیت این کشور را تشکیل می‌ دهند. 51% از مردم آن پروتستان، 24% کاتولیک، نزدیک به 2% مورمون، نزدیک به 2% یهود و 6% مسلمان می باشند. زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد، ولی به خاطر نزدیکی به آمریکای لاتین و تعداد زیاد مهاجران این منطقه حدود 11% از مردم این کشور به زبان اسپانیایی صحبت می‌ کنند. در ایالت هاوایی زبان هاوایی زبان رسمی می باشد.

شهر‌های آمریکا

شهر نیویورک به عنوان بزرگترین شهر در شرق کشور، شهر لس‌ آنجلس به عنوان بزرگ ترین شهر در غرب کشور، شیکاگو به عنوان بزرگترین شهر در بخش میانی کشور از جمله شهرهای آمریکا می باشند.

کاخ سفید

کاخ سفید در لیست جاهای دیدنی آمریکا  

کاخ سفید خانه‌ ای سفید رنگ که به غیر از این که سیاست مدارهای بسیاری در آن زندگی کرده‌ اند، خانه‌ ای امن برای تصمیم‌ ها و زندگی‌ های سیاسی بزرگی می باشد. هم چنین یکی از زیباترین مکان های دیدنی آمریکا تاریخ را در دل خود جای داده است.

این کاخ 214 ساله از 6 طبقه، 132 اتاق، 35 سرویس بهداشتی، 28 شومینه، 412 دروازه، 147 کلکین تشکیل شده و بعد از بعضی جنگ ها بازسازی و نوسازی شده است.

پل بلوریج پونزی 

پل بلوریج پونزی روی نقشه جاذبه های گردشگری آمریکا

پل بلوریج یک راه ارتباطی و یکی از جاهای دیدنی آمریکا می باشد. این پل علاوه بر این که شما را به مقصد می‌ رساند، طبیعت هزار رنگ اطراف را به تصویر کشیده، و باعث می‌ شود، به عنوان یکی از جاهای دیدنی آمریکا جذابیت خاصی را به خود اختصاص دهد.

این جاده مخصوص پارک ملی بلوریج می باشد، و 469 مایل طول دارد شما در حین رانندگی می‌ توانید از پوشش گیاهی منحصر به فرد آن لذت ببرید.

پارک گراند کانیون 

پارک گراند کانیون در صدر مکان های دیدنی آمریکا

پارک گراند کانیون به عنوان یکی از جاذبه توریستی و یکی از جاهای دیدنی آمریکا می باشد. پارکی که به تنهایی به عنوان یکی از قطب‌ های جاذبه این کشور محسوب می شود. پارک گرند کانیون توانسته است، سالانه پنج و نیم میلیون نفر را به شمال غربی آریزونا آورده، و به تماشای خودش جذب کند. این پارک در دره‌ ای عمیق قرار گرفته، و شکل امروزی آن محصولی از سال‌ ها تلاش و جنگ طبیعی جریان رودخانه کلرادو با زمین می باشد.

در این پارک بیش از 500 گونه جانوری زندگی می‌ کنند، ولی متاسفانه بسیاری از آن‌ ها در آستانه انقراض قرار دارند. همچنین در سطح دره می‌ توانید تصویر حیات زمین را تماشا کنید.

استخر همیلتون 

استخر همیلتون در لیست جاهای دیدنی آمریکا

آمریکا پر از ایالت می باشد، و همه ی زیبایی‌ ها در میان ایالت‌های آن پخش شده است. شهر آستین در ایالت تگزاس به عنوان یکی از جاهای دیدنی آمریکا می باشد، که زیبایی استخر همیلتون را در خود جای داده است. این استخر در حقیقت در سالیان گذشته یک غار بوده، و یک رودخانه زیرزمینی را از میان خود عبور می‌ داده است. سال‌ ها پس بر اثر فرسایش، سقف غار فروریخته، و به صورت امروزی آن درآمده است.

این استخر دارای یک منطقه بومی به متراژ 940 متر مربع و استخری زیبا به رنگ یشمی و آبشاری به طول 15 متر است، که در میان آن سقوط می‌ کند.

دریاچه تاهو Lake Tahoe

دریاچه تاهو Lake Tahoe، نقطه ای آبی در نقشه مناطق دیدنی آمریکا

بزرگ ترین دریاچه کشور آمریکا در مرزی بین کالیفرنیا و نوادا در منطقه‌ ای به نام سیرا نوادا واقع شده است. این دریاچه با آب زلال خود توانسته است، یکی از مکان های دیدنی آمریکا را به خود اختصاص دهد. عمق این دریاچه 501 متر می باشد، و به عنوان دومین دریاچه عمیق آمریکا شناخته شده است. شهرت دریاچه تاهو به خاطر زلالی آب و زیبایی کوهستان‌ های اطراف آن است.

چارلستون 

چارلستون شهری پر از جاذبه های گردشگری آمریکا

ایالت کارولینای جنوبی نیز در رقابت زیبایی میان ایالت‌ های این کشور پا پس نکشیده است، و به عنوان یکی از قطب‌ های با شکوه جنوب آمریکا محسوب می شود. چارلستون شهری نسبتاً بزرگ در ایالت کارولینای جنوبی می باشد، و دومین شهر پرجمعیت این کشور شناخته می‌ شود.

چارلستون یک شهر ساحلی می باشد، و محلی برای ورزش‌ ها و تفریحات آبی در کنار مناظر خارق العاده آن است.

موج‌ های آریزونا و یوتا 

موج‌ های آریزونا و یوتا در مکان های دیدنی آمریکا

موج‌ های نارنجی پیوسته با بالا پایین‌ های مداوم آریزونا و یوتا زیبایی بسیاری را به خود اختصاص داده است. 190 میلیون سال پیش یکی از زیباترین اتفاقات جغرافیایی در این منطقه رخ داده است. این صخره‌ ها از ماسه سنگ تشکیل شده‌ اند، و بهتر است بگوییم لایه‌ هایی از سنگ می باشند، که به خاطر وزش باد به شن و ماسه‌ ها، به مرور با گذشت زمان به وجود آمده‌ اند. افرادی که در این مکان پیاده‌ روی و قدم زدن را تجربه می‌ کنند، احساسی متفاوت را به دست می‌ آورند.

این صخره‌ ها در منطقه‌ ای به نام کویوت باتس شمالی در آریزونا قرار دارند، و شامل دو قسمت موج اول و دوم می‌ شوند. برای دیدن این موج‌ ها به مجوز نیاز دارید، و معمولاً بازدیدکنندگان در ماه‌ های آپریل، می، سپتامبر و اکتبر برای مشاهده آن ثبت‌ نام می‌ کنند.

پارک ملی هالاکالا 

پارک ملی هالاکالا (Haleakala National Park) یکی از جاهای دیدنی آمریکا

خانه هالاکالا خانه آتشفشان خاموش آمریکا می باشد. این پارک در جزیره مونی در ایالت هاوایی واقع شده است، و به عنوان یکی از مکان های دیدنی آمریکا بسیار محبوب می باشد. ورود به این پارک نیاز به هزینه دارد، و به خاطر حفظ و نگهداری آن لازم است، تا این هزینه را پرداخت کنیم. این پارک توجه ی عکاسان زیادی به خود جلب کرده است، و معمولاً عکاسان زیادی به عکس گرفتن از مناظر طبیعی آن مشغول هستند.

غارهای یخی مندنهال 

غارهای یخی مندنهال در فهرست جاهای دیدنی آمریکا

غارهای یخی مندنهال فاصله 20 کیلومتری شهر آلاسکا و در یخچال طبیعی مندنهال قرار گرفته شده است، و دسترسی به آن به وسیله کایاک و سپس یخ‌ نوردی امکان‌پذیر می باشد. در واقع این غارها قسمتی از جنگل ملی Tongass را شامل می‌ شوند، و لقب فرازمینی را به خود اختصاص داده‌ اند. متاسفانه با گرمایش زمین این یخ‌ ها نیز در حال آب شدن می باشند.

پارک گلن واتکینز 

پارک گلن واتکینز در فهرست مناطق دیدنی آمریکا

پارک گلن واتکینز در بیرون دهکده‌ ای به همین نام در نیویورک قرار دارد. این پارک به عنوان یکی از مشهورترین پارک‌ های ایالتی دریاچه فینگر می باشد. بخش بسیار دیدنی و مهیج این پارک ریوفالز است. برکه گلن در این منطقه 19 آبشار دارد، و افرادی که در اطراف آن اردو می‌ زنند، می‌ توانند از استخر به وجود آمده، در آن استفاده کنند.

دیوار ثور 

دیوار ثور

چاه‌ های دریایی آمریکا یکی از جاذبه‌ های طبیعی در اقیانوس آرام می باشد. زیبایی این منطقه وسوسه‌ انگیز می باشد، و به بازدیدکنندگان آن هشدار داده می‌ شود، که به خاطر خطرات بیش از حد به آن نزدیک نشوند. این چاه‌ ها به نام گودال مرگ و دروازه جهنم نیز شناخته می‌ شوند.

غارهای ثور آب اقیانوس را به داخل خود می‌ برند، و تا انتها می‌ کشند، سپس مانند آتش فشان آن را به بیرون می‌ فرستند. این چاه‌ ها با این که ترسناک به نظر می‌‍ رسند، ولی فقط 6 متر عمق دارند.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا به عنوان یکی از ماندگارترین مکان های دیدنی آمریکا می باشد، که بسیار زیبا بوده، در مرز بین کانادا و آمریکا قرار دارد، و از 3 آبشار جدا تشکیل شده است. حدود 750 هزار گالن آب در هر دقیقه از این آبشار سرایزر می‌ شود. این آبشار به گونه‌ ای می باشد، که می‌ توانید به اندازی به آن نزدیک شوید، تا در مه اطراف آن غرق شوید.

آبشارهای موجود در نیاگارا به 3 نام آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس شناخته می‌ شود. بلندی این آبشارها به بالای 50 متر می‌ رسد، و بالاترین سرعت جریان در آبشارهای جهان را دارد. همچنین این آبشارها بر روی رود نیاگارا جریان دارند، و به رود آنتریو می‌ ریزند.

مجسمه آزادی 

مجسمه آزادی 

مجسمه آزادی یکی از مناطق دیدنی آمریکا می باشد، که در اکثر فیلم و تصاویر آن را دیده اید. یکی از اتفاقات معمول این است، که هر جا در مورد آزادی صحبت می‌ شود، این مجسمه مشعل به دست به عنوان نمادی از آن نمایش داده می‌ شود. این مجسمه در نزدیکی منهتن قرار دارد، و برای خوش‌ آمد گویی به مسافرانی که از راه دریا به نیویورک می‌ آیند، استفاده می‌ شود. برای دیدن چشم‌ اندازی از آمریکا می‌ توانید 377 پله این مجسمه را بالا رفته، و در ارتفاع 46 متری مجسمه، به تصویر زیبایی از آن برسید.

بازار خیابانی ملی

بازار خیابانی ملی

یکی از مکان‌های تفریحی و پر از جاذبه آمریکا، بازار خیابانی ملی آن است و به عنوان تفریحی رایگان در سرتاسر آمریکا شناخته می‌شود. این بازارچه نیازی به پرداخت مبلغ به عنوان ورودی ندارد و در اطراف آن نیز می‌توانید موزه‌های رایگان زیادی را در اطراف خود مشاهده کنید.

ردپای آزادی 

در مسیر آزادی قدم بزنید، و 4 کیلومتر در مسیر آجرهای قرمز، به 16 جای پای تاریخ قدم بگذارید. این مسیر از کشتی‌ های قدیمی گرفته، تا جاذبه‌ های مدرن را در خود جای داده است. مسیر آزادی در بوستون ساخته شده است. از زیبایی های این مسیر، پارک بوستون کامان، فنل هال، خانه پل ریور است. لذت دنبال کردن جاده‌ های قرمز یکی از جاذبه‌ های گردشگری آمریکا می باشد.

پل گلدن گیت 

پل گلدن گیت 

پل گلدن گیت، پلی می باشد، که اطراف آن را خلیجی آبی احاطه کرده است، و قهرمانان زیادی اتفاقات مهیج فیلم را بر روی آن بازی کرده‌ اند. این پل از برج‌ های بلندی تشکیل شده است، که بلندترین آن‌ ها 230 متر ارتفاع دارد، و از رنگ نارنجی روشن ساخته شده است. طراحی بسیار زیبای این پل به طول 2736 کیلومتر ادامه دارد، و می‌ توانید از بالای آن زیبایی خلیج را تماشا کنید.

کوه‌ های آپالاچ

کوه‌ های آپالاچ

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید، که به پیاده‌ روی و طی کردن بلندترین مسیر برای آن علاقمند هستید، به آمریکا و کوه‌ های آپالاچ سر بزنید. این رشته‌ کوه به نام کوهستان کوهنوردی شناخته می‌ شود. مسیر این کوه 3568 کیلومتر ادامه دارد، و از 14 ایالت متفاوت آمریکایی عبور می‌ کند. آسان‌ ترین بخش برای طی کردن این مسیر بخش‌ های کوهنوردی در ایالت‌ های آریزونا و مریلند می باشد. جنگل ملی پیسگاه پارک ملی کوه‌ های بزرگ اسموکی و پارک ملی شنندوت در این کوه قرار گرفته است.

موزه هوا و فضای آمریکا

موزه هوا و فضای آمریکا

غرق شدن در دنیای تخیل، نجوم و هوا و فضا برای بسیاری از افراد جذاب می باشد. موزه هوا و فضای آمریکا به عنوان یکی از جاهای دیدنی آمریکا می باشد، و برای هر کسی که به کشف کردن آسمان علاقمند می باشد، جالب است.

نمایشگاهی از هواپیما ها و پرنده‌ هایی که از سال 1903 وجود داشته، و وجود تلسکوپ‌ هایی که با آن می‌ توانید، آسمان را ببینید. موزه هوا و فضا در واشنگتن دی سی می باشد، و برای دوست‌ داران هوا و فضا تصویرگر بهشت می باشد.

ساختمان امپایر استیت 

ساختمان امپایر استیت 

ساختمان امپایر استیت، ساختمان بلندی می باشد، که در دل شلوغی آمریکا با 381 متر ارتفاع و 102 طبقه در منهتن نیویورک، یکی از نمادهای این شهر می باشد، و در مجسمه‌ های زیادی به عنوان هدیه دست به دست می‌ شود. این ساختمان همه روزه از ساعت 8 صبح تا 2 بعد ازظهر علاقه‌ مندان زیادی را به دیدن دنیای پرشور نیویورک دعوت می‌ کند.

پارک ملی یلو استون 

پارک ملی یلو استون 

پارک ملی یلو استون به عنوان قدیمی‌ ترین پارک ملی آمریکا و نخستین پارک ثبت شده در دنیا است. یلو استون با توجه به پوشش گیاهی و جانوری خود به غیر توریست‌ ها، توانسته توجه دانشمندان را نیز به خود جلب کند.

بزرگ‌ ترین دریاچه کل آمریکا در یلو استون قرار دارد، و در کنار آن نیمکت و صندلی‌ هایی برای فراهم کردن آسایش شما فراهم شده است. زیبایی دیگر این پارک، آبشار آن می باشد، که در زمستان نیز یخ زده، و محیط اطراف آن را به شدت سرد می‌ کند. پارک یلو استون بسیار بزرگ می باشد، و برای دیدن آن باید وقت زیادی کنار بگذارید، تا بتوانید از همه قسمت‌ های آن مخصوصاً چشمه‌ های آب گرم دیدن کنید.

پارک والت دیزنی

پارک والت دیزنی

پارک والت دیزنی لذت‌ بخش‌ ترین قسمت حضور در آمریکا می باشد. این پارک توانسته میزبان خانواده‌ های بسیار زیادی باشد، و از پیر تا جوان طرفدار آن می باشند. والت دیزنی شامل پارک‌ های آبی، مراکز خرید، تئاتر، پارک گلف و بخش‌ های تماشایی می باشد، و گشت و گذار در آن بیش از یک هفته طول می‌ کشد.

باتلاق و مرداب اوکه فنوکی

باتلاق اوکه فنوکی که در بین سرخ پوست های ساکن این منطقه به عنوان محل ارتعاش زمین شناخته می شود، یک منطقه باتلاقی در جنوب آمریکا می باشد، که دارای مساحتی بالغ بر 770 مایل مربع را پوشش می دهد. در این منطقه آبراهه های پیچ در پیچ و تعداد زیادی درختان سرو مردابی در کنار چمن زارهای سرسبز وجود دارد. یکی از جالب توجه ترین قسمت های این باتلاق، جزایره شناور آن (floating islands) می باشد، که در این مناطق زمین زیر پای شما لرزیده، و ارتعاش آن را حس می کنید، ولی بدون مشکل می توانید روی آن قدم بزنید، و فعالیت های عادی خود را داشته باشید.

پارک فورسیت

دشت های مشابه ساوانا در این منطقه به خاطر وجود مناظر زیبای طبیعی و پارک های طبیعی آن شهرت داشته، و در این میان، پارک فوریست را می توان بزرگ ترین پارک منطقه محسوب کرده، و آن را نمونه ای خوب از پارک های جنوبی دانست، که در سال 1800 میلادی طراحی شدند. چشمه های فصلی مسیرهای پیاده روی بسیار زیبا و درختان کهن سال این منطقه چشم اندازی زیبا از پارک را ایجاد کرده، و همه چیزهایی که شما از یک طبیعت منحصر به فرد انتظار دارید، را فراهم می کند.

خیابان میشیگان

خیابان میشیگان به عنوان یکی از مکان های دیدنی آمریکا و از جذاب ترین خیابان های آمریکا می باشد. گالری های بسیار، بوتیک ها و مغازه های لوکس از دیگر جاذبه های این خیابان محسوب می شود.

کوه راشمور

کوه راش‌مُر یک پارک و یاد بود ملی در ایالت داکوتای جنوبی در ایالات متحده آمریکا می باشد. بر روی کوهی در این مکان، چهره چهار تن از مشهورترین رئیس جمهوران آمریکا بر روی سنگ کوه در مقیاس بزرگ کنده کاری شده‌ است. از راست به چپ عبارتند از  آبراهام لینکلن، تئودور روزولت، توماس جفرسون، و جرج واشینگتن هستند. این یاد بود که در سال 1925 میلادی تأسیس گردید، بر روی زمین‌ های سرخ‌ پوستان قبیلهٔ لاکوتا قرار دارد.

رودخانه میسی سی پی

رودخانه میسی سی پی

رودخانه می سی سی پی به عنوان یکی از زیباترین و خطرناک ترین جاهای دیدنی آمریکا می باشد.

چاه جیکوب

چاه جیکوب به عنوان یکی از زیباترین مکان های دیدنی آمریکا و در عین حال خطرناک ترین نقاط روی زمین می باشد. این چاه معروف در منطقه ویمبرلی شهر تگزاس قرار گرفته است. به این چاه لقب زیبای ترسناک را داده اند، چون که تا حالا قربانیان زیادی داشته است.

تفرجگاه ملی

تفرجگاه ملی بین ساختمان کنگره و بنای یادبود واشنگتن قرار گرفته است، که بسیار از موزه ها و موسسات فدرال واشنگتن در اطراف این تفرجگاه وجود دارند.

منطقه ی تاریخی تپه های کاهوکیا، ایلینویس

تپه های کاهوکیا که تقریبا در 8 مایلی شمال شرقی سینت لوئیس میزوری قرار گرفته شده است، بزرگ ترین محل سکونت قبیله ی پیش کلمبیایی در شمال مکزیک بوده است. این منطقه اولسن بار در دوران میسیسیپین (1400-800) اشغال شد. زمانی که حدودا 4000 جریب و 120 تپه را شامل می شد. این منطقه یک نمونه ی فوق العاده از جامعه ی پیچیده ی بزرگ سالار و ریش سفیدی می باشد، و با چندین مرکز تجمع تپه های بشقاب پرنده مانند و چند دهکده و روستا در اطراف. احتمالا این جامعه ی کشاورزی محور در دوران اوج خود در سال های 1050 تا 1150 حدود 10 الی 20 هزار نفر جمعیت داشته است. از دیدنی های تاریخی و بدوی این منطقه می توان به تپه ی مونکز بزرگ ترین تل خاکی پیش از تاریخ آمریکا اشاره کرد، که بیش از 12 جریب مساحت و 10 پا ارتفاع دارد.

مرکز تاریخی مکزیکو سیتی و سوچیمیلکو 

مرکز تاریخی مکزیکو سیتی و سوچیمیلکو 

مکزیکو سیتی که در قرن 16 به وسیله ی اسپانیایی ها بر بقایای تنوچتیتلان پایتخت سابق آزتک ساخته شده است. در حال حاضر یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای جهان می باشد. در این شهر 5 معبد آزتک وجود داشته، که بقایای آن یافت شده، و یک کلیسای جامع (بزرگ ترین کلیسای جامع قاره) و بعضی ساختمان های عمومی مربوط به قرن 19 و 20 مثل پالاسیو دِ لا بلاس آرتز که سالم مانده اند. سوچیمیلکو در جنوب مکزیکو سیتی واقع شده است. شبکه های کانال کشی شده، و جزیره های مصنوعی موجود در این منطقه گواه تلاش مردم آزتک برای ساخت سکونت گاهی مناسب در مرکز منطقه ای است، که قابل سکونت نبوده است.

موزه آمریکایی های سیاه پوست غرب

موزه آمریکایی های سیاه پوست غرب

موزه آمریکایی های سیاه پوست غرب به تاریخ و فرهنگ آمریکایی آفریقایی‌ هایی می‌ پردازد، که از زن گرفته تا مرد، در شکل‌ دهی و توسعه غرب آمریکا کوشیده‌ اند. این موزه در محل سابق زندگی دکتر جاستین فورد، اولین زن سیاه‌ پوست دکتر در دنور برپا شده است. همچنین در این موزه می‌ توانید با تاریخ گاوچران‌ ها و کابوی‌ های سیاه‌ پوست نیز آشنا شوید. 

مرکز تجاری وان ورلد

مرکز تجاری وان ورلد

مرکز تجاری وان ورلد با ظاهری مشابه برج‌ های دوقلوی نیویورک ساخته شده است. این نماد شهری توسط شرکت معماری اسکیدمور، اوینگز و مریل طراحی شد، و بلندترین سازه‌ ی نیم کره‌ ی غربی محسوب می شود. با مساحتی بیش از 325 هزار متر مربع این بنا 104 طبقه دارد. در طبقه‌ی 100 تا 102 برج سکوی بازدید مرکز تجاری وان ورلد وجود دارد، که بازدید از آن برای همه ی افراد آزاد است. رستوران پانوراما و نمایش‌ های صوتی و تصویری بخشی از برنامه‌ های این سکوی بازدید محسوب می‌‌ شوند. هزینه‌ ی ساخت این آسمان‌ خراش 104 طبقه، 3.8 میلیارد دلار محاسبه شده، و ساخت آن 8 سال طول کشیده است.

منبع: مجله والی 

جاذبه های گردشگری گرمسار

 

جاذبه های گردشگری گرمسار

شهرستان گرمسار در استان سمنان جزو شهرهای تاریخی و کویری ایران می باشد. این شهر یکی از شهرهای غربی استان سمنان می باشد، که از شمال به دماوند، از شرق به آرادان، از غرب به ورامین و از جنوب به کویر مرکزی محدود می‌ شود. قدمت آن نیز به دوران پیش از دوره اشکانیان برمی‌گردد.

گرمسار غربی‌ ترین شهرستان استان سمنان در جوار کویر می باشد. مردم گرمسار با زبان‌ های مختلفی که دارند، در کنار هم زندگی می‌ کنند، بعضی از آن ها فارسی زبان و بعضی تات‌ زبان می باشند، گرمسار با نام دیگری تحت عنوان جزیره اقوام در بین مردم شناخته می شود، چون که 5 قوم مختلف ترک‌ ها، لرها، کردها، عرب‌ها و گیلک‌ها در کنار هم زندگی می‌ کنند. نام قبلی گرمسار در زمان اشکانیان خواران می باشد، چون که این منطقه در مقایسه با مناطق اطرافش در زمینی پست‌ تر قرار گررفته است. این در حالی می باشد، که امروزه گرمسار یکی از مناطق آباد استان سمنان محسوب می‌ شود. از قلعه‌ ای با بیش از 3500 سال تا معادن نمک، همگی از مکان های دیدنی گرمسار به شمار می رود. از صنایع دستی گرمسار نیز می‌ توان به انواع گلیم با طرح‌ های سنتی اشاره کرد. این نوع گلیم در بین گردشگران خارجی دارای طرفداران بسیار زیادی می باشد. در این قسمت سعی دارم، تا شما را مکان های دیدنی گرمسار آشنا کنیم.

گرمسار (خوار) در گذشته از مناطق آباد ايران محسوب می شود، حتی در معجم البلدان شهر بزرگ ناميده شده است. اما عواملی مختلفی اعم از حمله اقوام مهاجم چون حمله مغول و بعدها تاخت و تاز و حمله و غارت ياغيان تركمن و همين طور نامساعد بودن آب و هوا و فقر اقتصادی موجب خرابی آن شده است.

قبلا شهر گرمسار قشلاق ناميده می‌ شد، و هنوز هم افراد مسن و پيران به آن قشلاق می‌ گویند، این شهر در قدیم از چهار بلوک قشلاق، ريكان، ياتری و آرادان تشکیل شده بود.

جغرافیا

همسایگان گرمسار از شمال شهرستان فیروزکوه و شهرستان دماوند، از شرق به شهرستان آرادان و شهرستان سرخه از غرب شهرستان پاکدشت و استان قم و از جنوب شهرستان آران و بیدگل می باشد. نواحی پیرامون گرمسار به وسیله ی رودخانه حبله‌ رود که از رشته کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌ گیرد، سیراب می‌ شود. رشته کوه‌ هایی از سه طرف گرمسار را احاطه کرده، و فقط قسمت جنوبی آن به‌ خاطر وجود کویر باز است، که به کوه‌ های سیاه‌کوه محدود می‌ شود.

بلندی این شهر از سطح دریا 856 متر می باشد.

اقلیم

گرمسار بخشی از فلات مركزی ايران را شامل می‌شود و آب و هوایش مشابه با ساير نقاط حاشيه اين فلات است. قسمت مركزی ايران از يك فلات وسيع تشكيل شده که کوه‌های بلند اطراف آن را احاطه کرده است و از نفوذ رطوبت درياهای اطراف به اين منطقه جلوگیری می‌کند.

تغييرات فصلی عوامل آب و هوایی از جمله تابش آفتاب در گرمسار بسیار زیاد بوده و تابستان‌هایی بسيار گرم و خشك دارد. بخش وسیعی از گرمسار آب وهوای گرم بيابانی دارد؛ به عبارتی تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و خشک را شامل می‌شود.

مردم‌ شناسی

طبق سرشماری انجام شده، در سال 1385 گرمسار دارای جمعیتی برابر با 39523 نفر را داشته دارد. مردم محلی آن به زبان فارسی تکلم می‌ کنند اما در نقاط دیگر گرمسار مثل مرکز و روستاهای قسمت ایوانکی، تات‌ ها زندگی کرده، و به زبان تاتی تسلط دارند. همچنین مردمان آذری (اوصانلو، پازوکی و نفر)، الیکایی‌ ها، شهمیرزادی‌ ها، مازندرانی‌ ها، عرب زبانان، گیلک‌ های منطقه قالی‌ باف، کردهای شادلو و قراچورلو و لرهای دیناروند نیز در این شهر سکونت دارند.

مردان محلی گرمسار از سرپوش مردانه، تن پوش تابستانی مردانه، تن پوش زمستانی مردانه و پاپوش مردانه، کت چُقا، شلوار کمری، گیوه استفاده می‌ کنند. زنان محلی هم از چارقد (نوعی سرپوش)، شوی (نوعی تن‌پوش)، شلیته و پاپوش استفاده می‌ کنند.

صنایع دستی

قالی‌ بافی، گلیم بافی، جاجیم بافی، پارچه بافی، خرجین بافی و سفال‌ گری، منبت کاری و معرق کاری از صنایع دستی گرمسار به شمار می رود. این شهر در زمینه گلیم بافی موفق به کسب زیادی از طرفدار در بازارهای جهانی شده است.

سوغات

خربزه‌ های شیرین و صاداراتی، محصولات لبنی خالص، انار و رب انار از سوغاتی‌ های این شهر محسوب می شوند.

لیست بهترین جاهای دیدنی گرمسار

در بخش قبلی هم اشاره کردیم، که قدمت شهر تاریخی و دیدنی گرمسار به دوران قبل از اشکانیان برمی‌گردد، به هیمن خاطر در طول تاریخ، مردمان مختلفی در آن زندگی کرده، و آثار باستانی ارزشمندی از خود به جای گذاشته‌ اند. قدمت بسیار بالای این شهر منجر شده، تا آثار تاریخی و دیدنی بسیار زیادی در این شهر وجود داشته باشد. سیاه‌ کوه و کاروانسراهایش، انواع آب انبارها، آبشارها و معادن نمک از جمله مکان‌ های دیدنی گرمسار می باشند.

مجموعه سیاه کوه

سیاه کوه

مجموعه سیاه کوه در ارتفاعات سیاه کوه در دامنه شمالی آن قرار گرفته شده است، که مردم محلی به آن قصر می‌ گویند. اين مجموعه از قصرهای شاه عباس، عين‌ الرشيد و حرم‌ سرا تشكيل شده است. کاروانسرای قصر بهرام از مهم‌ ترین بناهای سیاه کوه می باشد، که در جنوب گرمسار قرار دارد. بنای بیرونی این قصر چهار گوش و دارای چند برج با دو دروازه شمالی و جنوبی می باشد. اطراف این قصر 6 برج بنا شده، و سر در آن سنگ بزرگ یکپارچه می باشد. درون بنا محوطه بزرگی می باشد، که گرداگرد آن 20 اتاق کوچک و یک در بدون روزن با پوشش گچی قرار گرفته‌ است. زمان احداث این کاروان‌ سرا به طور دقیق مشخص نیست. این بنا در دوران صفویه بازسازی شده است، و به همین خاطر به شاه عباسی نیز شهرت دارد.

مجموعه سیاه کوه از قصرهای دوران شاه عباس صفوی تشکیل شده است. قصر عین‌ الرشید در بخش ميانی فاصله درياچه نمک و کوير بزرگ قرار دارد. خرابه‌ های قصر و باغ امروز پوشيده از خارهای بيابانی می باشد. بنای عین‌ الرشید از خارج 86 متر طول و حداکثر 47 متر عرض دارد. در دو طرف ایوان ورودی دو تالار وجود دارد، که هر یک پنج در به حیاط قصر دارند.

حرم‌ سرا در 1 کیلومتری جنوب شرقی قصر شاه عباسی (قصر بهرام) قرار گرفته شده است. این بنا در هنگام مسافرت خاندان سلطنتی، حرم‌ سرا و در دیگر مواقع محل سکونت شکارچیان سلطنتی می باشد. آب آشامیدنی این بنا از چشمه‌ های واقع در دامنه سیاه کوه تأمین می‌ شد. به نظر می‌ رسد، این بنا به خاطر زلزله ویران شده است.

  • آدرس: گرمسار، پارک ملی کویر

جاده سنگ فرش

جاده سنگ‌ فرش یکی از جاده‌ های دست ساخته می باشد، که در بین پارک ملی کویر در جنوب گرمسار و حد فاصل کویر مرکزی ایران و دریاچه نمک قرار گرفته شده است. طول آن 35 و عرض آن 5 کیلومتر می باشد، و در مسیر اصفهان به ساری در عهد صفویان احداث شده است. جهت جلوگیری از گزند سیلاب‌ ها و زمین‌ های گل‌آلود و چسبناک در فصول بارش و عبور سالم کاروان‌ ها از میان کویر این جاده ساخته شده است. روی این جاده بقایای دو پل سنگی هنوز مشاهده می‌ شود. بر اساس مطالعات تاریخی، این سنگ‌ ها توسط شتر از کوه‌ های سیاه کوه به محل آورده شده است.

  • آدرس: گرمسار، دشت کویر نمک، منطقه سیاه‌ کوه

کارخانه پنبه

کارخانه پنبه در 2 طبقه و پلانی مستطیل شکل از خشت و گل ساخته شده است، که بعضی آن را با کاروان‌ سرا به‌ خاطر معماری‌ منحصر به فردش اشتباه می‌ گیرند. این کارخانه در ضلع غربی میدان معلم قرار دارد.

  • آدرس: گرمسار، ضلع غربی میدان معلم 

معادن نمک

27 معدن نمک و تونل نمکی در جاده‌ های فرعی گرمسار قرار گرفته شده است، که درجه خلوص نمک بسیاری از این معادن بالای 98% می باشد. معدن نمک کوهدشت کهن و معدن نمک سالار از زیباترین معادن نمک این منطقه می باشد. قندیل‌ های زیبای نمکی در این معادن هر ساله توانسته گردشگران بسیاری را جذب کند. استان سمنان از گذشته به‌ عنوان یکی از مناطق تأمین‌ کننده نمک کشور شناخته شده است.

بنه كوه

بنه کوه

بنه کوه در شمال گرمسار به‌ خاطر قرار داشتن بر سر راه باستانی گرمسار به مازندران، از نظر تاریخی و نظامی دارای اهمیت ویژه‌ ای می باشد. قلعه باستانی استوناوند، ریگ تپه و قلعه گبری از جاذبه‌ های این منطقه می باشد. انواع پرندگان و ماهی‌ ها در این منطقه و در رودخانه حبله رود زندگی می‌ کنند.

  • آدرس: 5 کیلومتری شمال گرمسار

قلعه استاناوند ناروهه

قلعه استاناوند ناروهه

قلعه استاناوند ناروهه دارای قدمت بیش از 3 هزار سال می باشد، که مربوط‌ به عهد اسماعیلیان در روستای ناروهه واقع شده است. این قلعه در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. برج‌ های دیده‌ بانی این دژ بر همه ی طول دره و کناره‌ های جنوبی رودخانه تا اراضی هموار حاشیه شمالی کویر ناظر می باشد. توانایی سازندگان در ساخت این دژ چنان می باشد، که مسیر صعب‌ العبور آن را با معماری و کاستن و افزودن بر جسم کوه صد چندان کرده‌ است.

  • آدرس: گرمسار، روستای ناروهه 

خانه تاریخی باقری ‌ها

خانه تاریخی باقری ‌ها

خانه تاریخی باقری‌ ها (موزه اقوام) از یادگاری‌ های باقی مانده از عهد قاجار می باشد. این خانه تاریخی در 2 طبقه و از خشت خام ساخته شده است. استفاده از  آجر های خطایی با بند کشی گچ و خاک باعث زیبایی بیشتر خانه شده است. هر 2 طبقه مانند هم ساخته شده‌ اند، و طبقه اول بعد از ورود به سالن اصلی متشکل از دو اتاق در طرفین سالن می باشد، و بعد از گذر از سالن اول برای دسترسی به طبقه دوم باید از دو راهرو منتهی به پله عبور کرد. در سال 1389 از این خانه تاریخی در جهت موزه اقوام بهره‌ برداری شد، که پوشش و زندگی روزمره اقوام مختلف ساکن در شهر گرمسار را معرفی می‌ کند.

  • آدرس: گرمسار، بلوار آیت الله کاشانی، خیابان سلمان فارسی

امامزاده شمس‌ الدين و اسماعيل(ع)

امامزاده شمس‌ الدين و اسماعيل(ع)

امامزاده شمس‌الدين و اسماعيل(ع) در حوالی 3 کیلومتری شمال غربی گرمسار واقع شده است. این بنا از خشت و گل در دوران قاجار ساخته شده است، و مردمان گرمسار به این دو امامزاده اعتقاد بسیار زیادی دارند. دو آرامگاه در کنار هم واقع شده اند، و به‌ وسیله ی یک دیوار از هم جدا شده‌ اند. هر دو آرامگاه یک گنبد دارد، که سطح داخلی آن‌ ها گچ‌کاری شده است. كل بنا بر پايه مربع مستطيل احداث شده است، كه در بخش شرقی آن رواق و ايوانی وجود دارد، كه ورودی به بقاع امامزادگان را ممكن می‌ سازد. تكنيک ساخت دو گنبد نیز مانند پلاس مربع مستطیل بوده است.

  • آدرس: شمال غرب گرمسار 

آب انبار مسیر امامزاده اسماعیل و شمس الدین

 آب‌ انبار مسیر امامزاده اسماعیل و شمس‌ الدین به آب حوض شهرت دارد، و قدمت آن به دوران قاجار برمی گردد، و از آجر ملات احداث شده است. این آب‌ انبار دارای مخزن و بادگير، پاشير، پلكان و سردر می باشد. سقف پلكان پاشير با آجرهايی به فرم حصيری و به‌ صورت ضربی ساخته شده است. برعکس اكثر آب‌ انبارهای منطقه، پلان آن بر پايه مربع مستطيل می باشد، و مخزن آن فرم چهار گوشی دارد، كه يک ستون در وسط آن قرار گرفته شده است، و روی ستون بادگير قرار دارد. تويزه‌ هایی از چهار طرف به‌ شکل علامت جمع بر پايه ستون نشسته‌ اند، و چهار گنبد روی آن‌ ها قرار گرفته است، و پوشش مخزن را كامل می‌ کند.

آب ‌انبار بزرگ

آب ‌انبار بزرگ

آب‌ انبار بزرگ در مرکز گرمسار در جنوب میدان امام خمینی (ره) و در ضلع شمالی مسجد جامع گرمسار قرار گرفته شده است. این آب‌ انبار با 40 پله و مخزن استوانه‌ ای شکل در دوران قاجار احداث شده است. عمق این آب‌ انبار 14 متر می باشد.

آب انبار ناسار

آب انبار ناسار

آب‌ انبار ناسار یا همان 9 حصار در جنوب قلعه ناسار قرار دارد. بر اساس نوشته بالای سر در این آب‌ انبار، سازنده آن مرحوم سيف‌ الله معماريان سمنانی می باشد. منبع اصلی اين آب‌ انبار از نظر فيزيکی با دیگر آب انبارها در سطح استان فرق دارد، و در نوع خود بی‌ نظير می باشد.

  • آدرس: گرمسار، راسته بازار، تکیه ناسار 

روستای رامه

روستای رامه

روستای رامه با مناطق طبیعی چشم‌ نواز مخصوصاً ارتفاعات آن و حیات وحش متنوع و غنی، از جلوه‌ های طبیعی این منطقه است. طبیعت این منطقه واقع در قسمتی از منطقه شکار ممنوع خنار می باشد.

روستای قالی باف

روستای قالی باف

روستای قالی‌ باف از نظر اقلیمی از مناطق سرد و معتدل می باشد. پوشش گیاهی منطقه متنوع و از نظر حیات وحش نیز در مجاورت منطقه شکار ممنوع خنار با پوشش جانوری مناسب قرار دارد، و از حیوانات شکاری مختلف غنی است. دیگر جاذبه‌ های تاریخی و طبیعی این منطقه نیز شامل آبشار، جنگل طبیعی بکر و بناهای تاریخی و امامزاده‌ هایی که در ارتفاع کوه قرار دارند، می‌ شود.

دشت گرمسار

دشت گرمسار

دشت گرمسار به عنوان یکی از مناطق کویری و صحرایی گرمسار سمنان می باشد، که طول شرق به غرب آن 48 کیلومتر و شمال به جنوب آن 27 کیلومتر می باشد، و دارای چهار ایل بزرگ به نام‌ های زندی، الیکایی، اصانلو و ایل پازوکی می باشد.

کوه اژدها

کوه اژدها

کوه اژدها یکی از کوه‌ های جالب با چین‌ خوردگی‌های عجیب زمین‌ شناسی می باشد، که به خاطر فعل و انفعالات زمین‌ شناسی با گذشت سال های طولانی به وجود آمده است. این کوه نوارهای قرمز، قهوه‌ای و سفید رنگ به شکلی موج‌ وار و درهم تنیده‌ اند، که یک ساختار خاص را پدید آورده‌ اند. این چین‌ ها در ترکیب بین سنگ ماسه، شن و سنگ جوش ایجاد شده است. ارتفاع این کوه 1.265 متر است.

  • آدرس: 11 کیلومتری غرب مرکز شهرستان گرمسار 

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن

کویر ریگ جن منطقه‌ ای ناشناخته که از آن به‌ عنوان مثلث برمودای ایران هم یاد می‌ شود. این کویر مخوف به خاطر دلایلی مختلفی اعم از وسعت زیاد و و نبود چشمه یا چاه آب هیچگاه مورد علاقه کاروان‌ ها نبوده، و همین مورد آن را ترسناک می‌کند، چون که ناشناخته‌ های زیاد در آن وجود دارد. تلماسه‌ های فراوان، باتلاق‌ های نمکی، شنزارهای روان، پوشش گیاهی بسیار اندک و نبود حیات آن‌ چنانی از جمله ویژگی‌ های این ناحیه از ایران عزیز محسوب می شود.

  • آدرس: استان سمنان، شهر گرمسار، پارک ملی کویر، کویر ریگ جن 

امامزاده سلطان شاه نظر

امامزاده سلطان شاه نظر

امامزاده سلطان شاه هم یکی دیگر از بناهای تاریخی ساخته شده در دوره قاجار می باشد. که یک ساختمان بی‌ نظیر از نظر معماری دارد. معماری این امامزاده به این شکل که دارای طاق‌ های جناقی و گنبدی رگ‌ مانند تقریبا مخروطی می باشد.

  • آدرس: گرمسار، 15 کیلومتری جنوب شرقی گرمسار، آرادان

امامزاده علی اکبر

امامزاده علی اکبر

امامزاده علی اکبر گرمسار به عنوان یکی از آثار ملی ایران می باشد، که در سال 1377 به ثبت رسیده است. این بنای تاریخی به دوره ایلخانی و قاجار برمی‌گردد. معماری این بنا گنبدی با 2 پوشش به سبک معماری سنتی و به‌ شکل شش‌ضلعی بخش تحتانی و فوقانی استوانه‌ ای است.

  • آدرس: گرمسار، بخش آرادان، شهر رادان، دهستان یاتری

غار نمکی گرمسار

غار نمکی گرمسار

استان سمنان از دیرباز تا الان یکی از بهترین و اصلی‌ ترین منابع تأمین‌ کننده ی نمک در کشور را دارد. بیش از 27 معدن نمکی و تونل نمکی در جاده‌ های فرعی گرمسار وجود دارد، که خلوص نمک یافت شده، در این معادن به بیش از 98% می‌ رسد، و یکی از منابع مرغوب نمک ایران به شمار می رود. غارهای نمکی موجود در گرمسار یکی از گردشگرپذیرترین مکان های دیدنی گرمسار می باشد

منطقه بهورد

منطقه بهورد

منطقه بهورد در 32 کیلومتری شمال غربی ایوانکی گرمسار قرار گرفته شده است. این منطقه یکی از مناطق خوش آب و هوای گرمسار می باشد، که در حد فاصل بین دشت و کوهستان قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌ های بسیار جالبی که این منطقه دارد، آب و هوای گرم و معتدل آن می باشد، که باعث شده، این منطقه تابستانی خنک و زمستانی گرم داشته باشد.

پارک ملی کویر

پارک ملی کویر جزو مناطق حفاظت شده کویری ایران می باشد، که وسعت بسیار زیادی دارد. قسمتی از این پارک ملی کویری در استان‌ های قم و اصفهان قرار گرفته شده است. پارک ملی کویر قسمت زیادی از جاذبه‌ های طبیعی و غیرطبیعی گرمسار را شامل می‌ شود. این منطقه زمستان‌ های معتدل و تابستان‌ های گرم و سوزانی دارد. بسیاری از گردشگران در فصل های سرد سال جهت بازید از این پارک ملی به گرمسار سفر می‌ کنند. توصیه ما به افرادی که می خواهند، به این منطقه سفر کنند، این است، که با ماشین‌ های آفرود و مناسب بیابان به این کویر سفر کرده، و از افراد خبره کمک بگیرند. کاروانسرای قصر بهرام از جمله مهم‌ ترین آثار تاریخی موجود در این منطقه می باشد، که بازسازی شده و به عنوان اقامتگاه از آن استفاده می‌ شود.

کاروانسرای شاه عباسی – ایوانکی

کاروانسرای شاه عباسی – ایوانکی

ایوانکی نام شهرستانی کوچک می باشد، که در حد فاصل بین تهران و گرمسار قرار گرفته شده است. این شهرستان کوچک در 20 کیلومتری گرمسار قرار گرفته شده است، به همین خاطر با وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی می‌ توان 20 دقیقه‌ ای به ایوانکی رسید. در این شهرستان زیبا کاروانسرایی چهار ایوانی قرار گرفته شده است. کاروانسرایی که به شکل شمالی-جنوبی ساخته شده و جهت ورود باید از ضلع جنوبی استفاده کرد. جالب است بدانید در کاروانسرای شاه عباسی، تنها از خشت، آجر، گل و سنگ استفاده شده، و با این حال به خوبی در طول تاریخ سالم باقی مانده اند. در این کاروان سرا در ضلع شرقی و غربی دو شاه نشین ساخته شده، تا از مهمانان ویژه پذیرایی کند.

کاروانسرای شاه عباسی ایوانکی، با 24 حجره و همچنین چهار بار بند، یکی از کاروان سراهای بزرگ آن دوران محسوب می شده است. در حال حاضر این کاروانسرا بازسازی و تحت نظر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. به همین خاطر برای بازدید از این کاروانسرا، باید از سازمان میراث فرهنگی مجوز بگیرید.

کاروانسرای قصر بهرام

کاروانسرای قصر بهرام

عجیب نیست، که در گرمسار کاروانسراهای مختلفی وجود داشته باشد. اطراف گرمسار را تمام بیابان و کویر فرا گرفته است. به همین خاطر مسافران زمانی که به دشت گرمسار می‌ رسیدند، باید در کاروانسراهای مختلف، نفسی تازه می‌ کردند، و با قمقمه‌ هایی پر شده از آب زلال به راه خود ادامه می‌ دادند. در جنوب گرمسار و در نزدیکی دریاچه نمک و جاده قدیمی سنگ فرش، کاروانسرایی زیبا به نام کاروانسرای قصر بهرام مانند جواهری در دل کویر می‌ درخشد. کاروانسرایی که در دوران شاه عباس صفوی بازسازی شد، و دوباره زندگی در آن جریان پیدا کرد.

این جا را بسیاری به نام کاروانسرای شاه عباسی و یا رباط سیاه کوه نیز می‌ شناسند. معماران آن دوران، هنر خود را در این کاروانسرا در  معرض دید قرار داده‌ اند. آن ها با استفاده از سنگ‌ های روشن در نمای خارجی کاروانسرا، تمام تلاش خود را کرده اند، تا این مکان از دور دست مثل جواهری در دل کویر بدرخشد، و توجه ی گردشگران زیادی را به خود جلب کند. همچنین کاروانسرای قصر بهرام با دو حیاط بزرگ و شش برج نیم دایره در اطراف عظمت بسیار زیادی دارد، و همین موضوع باعث مشهور شدن آن شده است.

پارک جنگلی پروفسور کردوانی

اگر پروفسور کردوانی را نمی‌شناسید، باید بدانید که او پدر کویر شناسی ایران می‌ باشد. از این رو پارک جنگلی 90 هکتاری گرمسار را به نام او نام گذاری کرده‌ اند. این پارک در سال 1361 تاسیس و به عنوان یکی از مکان های دیدنی گرمسار محسوب می شود. همچنین باید بدانید که درجه هوای این منطقه همیشه چند درجه‌ ای کمتر از دیگر قسمت های گرمسار می باشد.

سوالات متداول

  • ویژگی معادن نمک گرمسار چیست؟

دارای قندیل‌های زیبای نمکی می باشد.

  • کاربری کنونی خانه تاریخی باقری‌ ها چیست؟

از این خانه تاریخی به‌ عنوان موزه اقوام استفاده می‌ شود.

  • بهترین زمان سفر به گرمسار چه فصلی است؟

بهار مناسب ترین زمان سفر به گرمسار می باشد.

  • گرمسار کجاست؟

گرمسار یکی از شهرهای استان سمنان می باشد، که در مرکز این شهر قرار دارد.

منبع: مجله والی 

جاذبه های گردشگری لهستان

 

جاذبه های گردشگری لهستان

جمهوری لهستان یکی از کشورهای اروپای مرکزی می باشد، که از غرب با آلمان، از جنوب با جمهوری چک و اسلواکی، از شرق با اوکراین، بلاروس و لیتوانی و از شمال با روسیه و دریای بالتیک همسایه می باشد. همچنین آب و هوای لهستان اقیانوسی می باشد، و زمستان‌ ها سرد و طاقت فرسا می باشد.

لهستان پس از درگیری های که با گذشت سال های طولانی پشت سر گذاشته است، توانسته الان یک کشور مستقل شناخته می شود، و به قطب گردشگری در جهان تبدیل شده است. بیشتر مکان های دیدنی لهستان دارای ارزش فرهنگی و قدمت بالا می باشد، به همین خاطر توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به سمت خود جلب کند.

مکان های دیدنی لهستان دارای جنبه تاریخی و فرهنگی بسیاری می باشد. در این کشور جاذبه های طبیعی بی نظیری با آب و هوای معتدل و مطبوع وجود دارد، و همین موضوع باعث شده است، که به مکان مناسبی برای گردشگران تبدیل شود. در این شهر قلعه های تاریخی بی نظیری وجود دارد، که برای هر فردی جالب و تماشایی خواهد بود. علاوه بر آن در مراکز شهری شما شاهد امکانات پیشرفته و به روزی می باشید، که برای گردشگران در نظر گرفته شده است.

جاذبه های تاریخی لهستان

  • معدن نمک 

معدن نمک

این معدن در نزدیکی شهر کراکوف واقع شده است، و جزو یکی از قدیمی‌ ترین معادن نمک در حال کار جهان می باشد. این معدن که از قرن 13 میلادی تا سال 2007 به طور مداوم در حال تولید نمک بوده، و بیش از 300 کیلومتر طول داشته و به خاطر ده‌ ها مجسمه و یک صومعه که در بدنه صخره‌ های کوهستانیریا آن ایجاد شده، به عنوان یکی از مهم‌ ترین جاذبه‌ های توریستی کشور لهستان محسوب می شود. گردشگران می‌ توانند مناطق مختلفی مثل اتاقی بزرگ با دیوارهای نمکی، دریاچه‌ ای زیر زمینی و نمایشگاه‌ هایی از تاریخ معدن نمک را در این مکان تماشا کنند.

زمانی که وارد این معدن می‌ شوید، با مجسمه‌ های نمکی جذاب رو به رو می شوید، که به استقبال شما می‌ آیند. بعد از آن می‌ توانید در راهروهای پیچ‌ در پیچ نمکی معدن راه بروید، و از شهری متفاوت که در قلب زمین ساخته‌ شده دیدن کنید.

  • میدان اصلی بازار ورشو 

میدان اصلی بازار ورشو 

این شهر (Warsaw) پایتخت لهستان می باشد. تاریخ طولانی و دردناک آن در معماری شهر دیده می‌ شود. در این شهر شاهد کلیساهای گوتیک، محله‌ های جماهیر شوروی، برج‌ های مدرن و قصرهای نوکلاسیک، خواهید بود. ورشو دارای موسیقی دل‌ نشین و شب‌ های مفرح می باشد. اگر چه این شهر در طی جنگ جهانی دوم تخریب شد، ولی بخش قدیمی شهر بازسازی شد، تا کافه‌ های آن و خیابان‌ های پرپیج و خمش، شکوه و جلال پیش از جنگ را نشان بدهد. اعضای خانواده سلطنتی قدیم امروزه طبقه مرفه و حاکم شهر را تشکیل می‌ دهند. می‌ توانید با بازدید از موزه تاریخ یهودیان لهستان با تاریخ 1000 ساله آنان آشنا شوید.

  • قلعه مالبورک در مالبورک 

قلعه مالبورک در مالبورک 

قلعه مالبورک به عنوان یکی از بزرگ ترین قلعه‌ های جهان از نظر فضا و محیط می باشد. این قلعه که در سال 1406 ساخته شده است، در زمان خود یکی از بزرگ ترین قلعه‌ های خشتی، عصر گوتیک بوده است. بازدید کنندگان به غیر از بازدید قلعه می‌ توانند از موزه آن که در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیدند، دیدن کنند.

این روزها قلعه مالبورک به‌ عنوان بزرگ‌ ترین ساختمان با معماری گوتیک در جهان شناخته می‌ شود. البته شهرت این قلعه فقط به همین خاطر نمی باشد، بلکه قلعه مالبروک با وجود شکوه و عظمتش توانسته لقب بزرگ‌ ترین قلعه جهان را هم از آن خودش کند.

  • قلعه سلطنتی واول در کراکوف 

قلعه سلطنتی واول در کراکوف 

قلعه عصر گوتیک آخرین مقر سلطنتی شاهان لهستان، در قرن 11 میلادی بنا شده است. این قلعه همچنین از بناهای مختلفی که در دوره‌ ها و عصرهای گوناگون ساخته، و در محوطه مرکزی قلعه قرار گرفته‌ اند، تشکیل شده است. در قرن 16 میلادی گروه‌ های مختلفی از بهترین هنرمندان داخلی و خارجی همانند معماران ایتالیایی، مجسمه‌ سازان و طراحان آلمانی جهت تزیین و بازسازی این قلعه، و تبدیل آن به یکی از کاخ‌ های زیبای عصر رنسانس دعوت شدند. جاذبه های گردشگری لهستان این قلعه در فاصله‌ ای کوتاه بعد از حضور این هنرمندان به الگویی از سکونتگاه‌ های مجلل در اروپای مرکزی و شرقی تبدیل شد.

  • سالن پارچه کراکوف در کراکوف 

سالن پارچه کراکوف در دوران رنسانس ساخته شده است، و همیشه به عنوان قلب تجارت بین‌ المللی در لهستان بوده است.

در قرن 15 میلادی این بازار محلی جهت تجارت و خرید و فروش ادویه‌های خاص شرقی بود. البته تاجران بسیاری هم برای خرید نمک معدن Wieliczka به این مکان می‌ آمدند. همچنین در این بازار می‌ شود، چیزهای دیگری هم پیدا کرد، که از جمله آن‌ ها باید به چرم، لباس و پارچه اشاره کرد.

سالن پارچه کراکوف در قرن 19 میلادی بازسازی‌ و به‌ عنوان محلی جهت برگزاری رویدادها از آن استفاده می‌ شد. در این سال‌ ها این سالن پارچه میزبان جشن‌ هایی بود، که به ‌افتخار دیدار پادشاهان و امپراتورهای مختلف برگزار می‌ شدند.

  • کلیسای جامع واول 

کلیسای جامع واول 

کلیسای جامع واول به عنوان یکی از مهم‌ ترین مکان های دیدنی لهستان می باشد. این سرپناه امن روزگاری محل تاج گذاری پادشاهان لهستان بوده است، ولی این روزها کلیسای جامع واول همان‌ جایی است، که قسمتی از گنجینه‌ های هنری این کشور را در قلب خودش پنهان کرده است.

این کلیسا محل دفن پادشاهان لهستان، بزرگ‌ ترین قهرمانان ملی این کشور، شاعران، مقدسین و اسقف‌های کراکوف بوده است.

  • اردوگاه آشویتس-بیرکناو در Oswiecim(uschwitz-Birkenau Camps)

اردوگاه آشویتس-بیرکناو در Oswiecim(uschwitz-Birkenau Camps)

اگر تاریخ برای شما جذابیت دارد، و می‌ خواهید درباره حال و روز اقوامی که در گذشته زندگی کرده‌ اند، بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌ کنیم، حتماً در کنار جاهای دیدنی لهستان زمانی را هم برای تماشای اردوگاه‌ های کار اجباری آشویتس در نظر بگیرید. این اردوگاه‌ ها در غرب شهر کراکوف واقع‌ قرار گرفته شده اند، و فقط یک ساعت با این شهر فاصله دارند.

در همان نگاه اول به اردوگاه‌ های آشویتس ترس و دلهره مبهمی سر تا پای وجودتان را در برمی‌گیرد. حال تصور کنید مردمی که روزی روزگاری در این اردوگاه‌ ها روزشان را شب می‌ کرده‌اند، چه احساسی داشتند.

بین سال‌ های 1942 و 1944 بیشتر از 900 هزار یهودی از کشورهایی که آلمانی‌ ها بر آن‌ ها سلطه پیدا کرده بودند، به این اردوگاه‌ ها منتقل شدند. پس از آن زندانیان سیاسی و افرادی از قومیت‌ های مختلف هم وارد این اردوگاه‌ ها شدند.

بدترین قسمت ماجرای این اردوگاه کار اجباری این است، که فقط 10% از افرادی که در آشویتس بودند، توانستند از آن جا جان سالم به در ببرند.

جاذبه های طبیعی لهستان

  • جنگل کج در گریفینو 

جنگل کج در گریفینو 

بیرون از شهر کوچک گریفینو، یکی از جاذبه‌ های جذاب و شگفت انگیز لهستان پنهان‌ شده است. جنگلی که در این منطقه قرار دارد، با تمام جنگل‌ هایی که تا به‌ حال دیده‌اید، متفاوت است.

درخت‌ های جنگل کج گریفینو کمی بالاتر از ریشه‌ شان یک زاویه 90 درجه پیدا کرده‌ اند، و بعد از آن تنه درخت می باشد، که به سمت آسمان بالا رفته است.

درختان این جنگل شگفت‌ انگیز در سال 1930 کاشته شده‌ اند، ولی 10 سال طول کشیده، تا این خم جذاب روی تنه آن‌ ها نمایان شود.

  • پارک لازینکی در ورشو 

پارک لازینکی در ورشو 

پارک لازینکی بزرگ‌ ترین پارک لهستان می باشد، و حدود 76 هکتار از مرکز شهر ورشو را در برگرفته است. جالب است، بدانید که لازینکی در قرن 17 محل زندگی یک نجیب‌ زاده لهستانی می باشد، و حتی قصری هم در آن دیده می‌ شود، ولی این روزها گشت‌ و گذار در کل محوطه این پارک و حتی قصر نجیب‌ زاده برای همه ی مردم آزاد می باشد.

هنگام بازدید از پارک یک جزیره به چشمتان می‌ خورد. این جزیره در گذشته محلی برای برگزاری تئاترهای کلاسیک بوده، و هنوز هم نمایش‌ نامه‌ هایی در این جا اجرا می‌ شود.

در گوشه‌ و کنار پارک، کاخ‌ های کوچک و ساختمان‌ هایی هم دیده می‌ شوند. این ساختمان‌ ها امروزه جایی برای برگزاری موزه‌ها و گالری‌های مختلف هستند.

  • دریاچه مورسکای اکو در پارک ملی تاترا 

این پارک بزرگ در مرز لهستان قرار گرفته شده است، و قلمروش را تا اسلواکی گسترش داده اند. پارک ملی تاترا خانه بیش از 600 غار دارد، و چندین و چند قله پوشیده از برف دارد. البته آبشارهای خروشانی هم در این پارک پهناور دیده می‌ شوند، که از جمله آن‌ ها می‌ توان به آبشار ویلکا سیکلوا با طول 70 متر اشاره کرد.

به غیر از تماشای این دریاچه زیبا می‌ توانید در محوطه پارک ملی تاترا هم گشتی بزنید، و از این جاذبه طبیعی شگفت‌ انگیز هم دیدن کنید.

  • جنگل بیالوویزا 

جنگل بیالوویزا 

جنگل بیالوویزا یکی از مکان های دیدنی لهستان می باشد، که از گذشته های بسیار دور به جای مانده است. صدها گونه از پرندگان، حشرات، حیوانات و همچنین گاومیش‌های اروپایی این جنگل را خانه خودشان می‌ دانند.

با توجه به سن این جنگل، تنوع زیستی آن و مساحتی که دارد، نام جنگل بیالوویزا در بین فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته، و هر ساله گردشگران زیادی از این جاذبه طبیعی دیدن می­ کنند.

اگر به دنبال کشف جاهای دیدنی لهستان هستید، که کمتر کسی به آن‌ ها سرزده، توصیه ی ما به شما این است، که سری به دهکده‌ ها و شهرهای اطراف این جنگل سبز کهن‌ سال بزنید. با گشت زنی در این مکان‌ ها می‌توانید با فرهنگ مردم لهستان بیشتر آشنا شوید.

  • دریاچه ماسوریان

 دریاچه ماسوریان

در نواحی پایین‌ دست رودخانه ویستولا تا مرز لیتوانی، یکی از جاذبه‌ های لهستان به نام دریاچه ماسوریان دیده می‌ شود. بهتر است، بدانید که این دریاچه میعادگاه بیشتر از 2000 رودخانه کوچک و بزرگ می باشد.

اگر می‌ خواهید چند روز را در کنار این دریاچه همیشه آبی سپری کنید، می‌ توانید از مهمان خانه‌ ها و کمپ‌ هایی که در اطراف دریاچه ماسوریان قرار دارند، استفاده کنید.

شهرهای ساحلی لهستان

  • سوپوت 

سوپوت

سوپوت به عنوان یکی از جذاب‌ ترین شهرهای ساحلی لهستان می باشد، و سواحل آن از جمله تمیزترین سواحل این کشور به شمار می رود. در سوپوت می‌ توانید قدم زدن روی شن‌ های نرم و خیس‌ خورده ساحلی را تجربه کنید، یا این که به سراغ تفریحات آبی هیجان‌ انگیز بروید. پارک‌ های آبی این شهر می‌ توانند یک روز سرشار از شادی و هیجان را برای شما رقم بزنند.

البته برای رستوران گردان و علاقه‌مندان به غذاهای دریایی یکی از محبوب‌ ترین مکان های دیدنی لهستان محسوب می شود. می‌ توانید اول به سراغ مغازه‌ های شهر بروید، و در آن‌ ها گشتی بزنید، پس خودتان را به‌ صرف یک غذای خوشمزه لهستانی مهمان کنید.

  • گدنیا 

گدنیا 

گدنیا به عنوان یکی از شهرهای شلوغ و پرجنب‌ و جوش لهستان می باشد، که دارای دو ساحل می باشد. اورتوو ساحل آرامش‌ بخش این شهر است. در این ساحل جذاب و رویایی می‌ توانید پاراگلایدر سواری را برفراز صخره‌ های مشرف‌ به اقیانوس و جنگل‌ های سرسبز و پوشیده از انبوه درختان تجربه کنید.

ساحلی که در شمال شهر قرار گرفته شده است، به نسبت آرام‌ تر است. این ساحل به‌ عنوان یکی از بهترین مکان‌ ها برای استراحت کردن و حمام آفتاب گرفتن شناخته شده است.

اگر در فصل‌ های کم گردشگر لهستان به این کشور سفر کرده باشید، این شهر می‌ تواند یکی از بهترین مکان های دیدنی لهستان برای شما باشد.

  • شهر ساحلی Miedzyzdroje

شهر ساحلی Miedzyzdroje

شهر ساحلی Miedzyzdroje در ضلع غربی لهستان و در نزدیکی مرز آلمان گرفته شده است. این شهر ساحلی به‌ عنوان محلی برای برگزاری فستیوال ستاره‌ ها (Festiwal Gwiazd) به شهرت رسیده است.

اگر می‌ خواهید بسیاری از افراد مشهور فیلم و تلویزیون لهستان و هالیوود را از نزدیک ببینید، حتماً سفرتان به لهستان را برای تابستان برنامه‌ ریزی کنید،  زیرا این شهر ساحلی در روزهای گرم و سوزان تابستانی میزبان بسیاری از این افراد مشهور است.

البته این شهر ساحلی جذاب چیزهای دیگری هم برای گردشگران دارد. یک اسکله طولانی با طول 395 متر که راهش را دریای بالتیک باز کرده، موزه موم (wax museum)، پارک‌ های سرگرم‌ کننده برای بچه‌ ها و پارک ملی وولین (Wolin National Park) از جمله جاذبه‌ های این شهر ساحلی لهستان می باشند.

  • گدانسک

این شهر که به دانزیک نیز معروف است، بزرگ‌ ترین شهر در شمال لهستان می باشد، و به‌ خاطر این که در کنار دریای بالتیک قرار گرفته شده است، بزرگ‌ ترین بندر این کشور نیز می‌ باشد. گدانسک حدوداً در قرن 10 تأسیس شده است، این شهر تاریخچه سیاسی پیچیده‌ ای دارد. زمانی به آلمان و لهستان تعلق داشته، و پیش از اینکه بعد از جنگ جهانی دوم به‌ طور همیشگی قسمتی از کشور لهستان شود، شهری آزاد بوده است. این شهر پس از جنگ دوباره ساخته شد، و بخش قدیمی شهر که جاده مشهور رویال در آن واقع شده، و پادشاهان لهستانی در زمان بازدید از این شهر از آن عبور می‌ کرده‌ اند، به حال اول برگردانده شد. کلیسای سنت مِری بزرگ‌ ترین کلیسای خشتی جهان نیز در این شهر قرار گرفته شده است.

  • شهر باستانی تورن

نمای قرون وسطایی این شهر در کنار تعداد بی شماری از بناهای تاریخی سبک گوتیک آن شامل سالن شهر، کلیساها و خانه‌ های شهری همچنان زیبایی خود را حفظ کرده اند. شهر تورن زادگاه نیکلاس کوپرنیک، سیاح معروف قرون وسطی نیز می‌ باشد. جاذبه های گردشگری لهستان بقایای این شهر قلعه‌ ای و مخصوصاً برج‌ های دیدبانی آن از جاذبه‌ های گردشگری این شهر می باشد.

  • کانال البلاگ

کانال البلاگ کانالی به طول 80 کیلومتر است، که صدها دریاچه در شمال شرقی لهستان را به یک دیگر متصل می‌ کند. این کانال که در قرن 19 ساخته شده، هنوز هم یکی از برجسته‌ ترین معماری‌ های عصر فناوری جهان محسوب می شود. کشتی‌ های کوچک با قدرت جا به‌ جایی 50 تن از این کانال عبور می‌ کنند. از نکات ویژه و برجسته این کانال استفاده از بالابرها و نوعی سیستم هوشمند در شیب دار کردن سطوح می باشد، که باعث اختلاف سطح در آب برای عبور کشتی‌ ها می‌ شود.

  • دریاچه ماسوریان

‏این منطقه که شامل 2000 دریاچه می شود، که به وسیله ی کانال های آب رودخانه به هم متصل هستند، در نزدیکی مرز لیتوانی واقع شده ‏است. این منطقه از جمله مقاصد پرطرفدار گردشگری دریاچه ای در اروپا محسوب می شود. هتل ها و یا خانه هایی که برای ‏اقامت وجود دارند، اکثرا در روستاهای اطراف این دریاچه ها می باشد، و گردشگران این منطقه اکثرا برای گشتن اطراف دریاچه از ‏دوچرخه یا قایق استفاده می کنند. ‏‏‏

سوغات لهستان ‏

  • شیرینی زنجبیلی لهستان

شیرینی زنجبیلی لهستان

شیرینی زنجبیلی لهستان در اشکال و اندازه‌ های مختلفی می شود. اگر چه این شیرینی زنجبیلی اساساً متعلق به لهستان نمی باشد، ولی به عنوان یکی از سنتی‌ ترین شیرینی‌ های آن محسوب می شود، و در قرون وسطی خوردنی گران‌ قیمتی بود، که تنها ثروتمندان آن را می‌ خوردند، ولی امروزه در جشن کریسمس در هر خانه‌ ای عطر این شیرینی می‌ پیچد.

  • کرووکی

کرووکی

کرووکی تافی کره‌ ای لهستانی‌ می باشد، که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. این تافی خوشمزه از شیر، شکر و کره درست می‌ شود، و به نوعی شکلات سنتی لهستانی‌ ها به حساب می‌ آید. شما می‌ توانید پس از خوردن غذاهای لهستان یک کرووکی را به عنوان دسر میل کنید.

  • شکلات پتاشی ملچکو

شکلات پتاشی ملچکو

شکلات پتاشی ملچکو شکلاتی از فوم شیری لطیف یا نوع مرینگو می باشد، که دارای روکش شکلاتی می باشد. این شکلات با اسانس‌ های مختلفی عرضه می‌ شود، که نوع وانیلی آن بیشتر از بقیه به چشم می‌ خورد. این شکلات خوشمزه سریع در دهان آب می‌ شود، و به همین خاطر در جعبه‌ های بزرگ به فروش می‌ رسد، که برای هدیه بسیار مناسب و شکیل خواهد بود.

  • عروسک‌ های Kaszubka

عروسک‌ های Kaszubka

وزارت خزانه‌ داری لهستان این عروسک‌ ها را یک آیتم جهانی خوانده‌ اند، و Kaszubka را بامزه و هیجان‌ انگیز خوانده‌ اند. بر تن این عروسک‌ها، لباس‌های محلی لهستانی‌ می باشد، که با دقت خاصی دوخته شده‌ اند. پارچه‌ های استفاده شده همه جنس عالی می باشند، و کاملا با دست دوخته شده‌ اند.

  • زیورآلات با سنگ کهربا

زیورآلات با سنگ کهربا

کهربای بالتیک که به طلای شمال شهرت دارد یکی از مشهورترین سوغاتی های لهستان می باشد. این کشور در زمینه ی جواهر آلات و مخصوصاً کهربا تخصص زیادی دارد، و انواع زیورآلات مانند گردنبند، گوشواره، دستبند و… را با استفاده از این سنگ گران بها می سازد. اگر چه در ورشو، پایتخت لهستان می توانید جواهر فروشی های زیادی را پیدا کنید، ولی خاستگاه اصلی این سنگ شهر Gdańsk می باشد.

  • نقاشی‌ سورئال

نقاش‌ های لهستانی نیز به سهم خود از جریان‌ سازان هنر جهانی بوده‌ اند. یکی از سبک‌ های هنری مشهور این نقاش‌ ها سورئالیسم است. تعداد زیادی نقاشی‌ سورئال از ورشو توسط هنرمندان زیادی به تصویر کشیده شده‌ اند، که می‌ توان پوسترهای آن ها را خریداری و به عنوان سوغاتی لهستان به یادگار نگه داشت.

  • صندوقچه چوبی منبت

صندوقچه چوبی منبت

یک صندوقچه‌ ی چوبی خوش آب و رنگ وسیله‌ ای کاربردی در هر خانه‌ ای است. صندوقچه‌ ی چوبی منبت‌ کاری و نقاشی شده با طرح‌ های سنتی لهستان یک سوغاتی مفید برای دوستان شما خواهد بود، که در آن وسایل خرده‌ ریز را نگهداری کنند، و میز خود را با آن زینت ببخشند. این جعبه‌ ها در اندازه‌ های کوچک تا بزرگ وجود دارند، و می‌ توانید سایزی که انتقال آن برای شما راحت باشد، را انتخاب کنید.

  • محصولات لینن

محصولات لینن

لهستان محصولات لینن با بهترین کیفیت را به دنیا عرضه می‌ کند. لینن پارچه‌ ای محکم و بادوام می باشد، که به مدت هزاران سال در بین مردم شناخته شده، و در زندگی روزمره‌ ی آن‌ ها کاربرد دارد. رومیزی، روتختی، پرده، دستمال سفره، زیر بشقابی و بسیاری کالاهای کاربردی دیگر را می‌ توانید از لینن مرغوب لهستان با گلدوزی‌ های سنتی و ظریف انتخاب کنید، و یک سوغاتی شیک برای عزیزان خود ببرید.

منبع: مجله والی 
صفحه قبل 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 صفحه بعد